חדש בבלוג

חומוס בנחל התנינים

החומוס סבבה, וזו רק סיבה אחת שבגללה היה שווה להגיע לג'יסר א-זרקא. סיבה נוספת: מג'דרה שלא מהעולם הזה. וכן, גם היה העניין הוא עם פיוס וידידות וכו'.

חומוס נחל התנינים
ג'יסר א-זרקא

4 גרגרים

ג'יסר א-זרקא הוא הכפר הערבי היחיד בישראל ששוכן לחוף ים. מטר מהוילות של קיסריה, הוא כלוא בינן לבין מעגן מיכאל בצפון, חוף הים ממערב וכביש החוף ממזרח – מין אי בודד, נווה מדבר אם תרצו, של אנשים שחיים בקצב ובסגנון חיים אחר.

יש בג'יסר חוף ים יפהפה וכמה פינות של אוכל טוב וכל השלטים בעברית והאוכלוסייה המקומית מכניסת אורחים. זו הייתה פנינה תיירותית עד אירועי אוקטובר 2000. בעיצומן של המהומות, הפילה קבוצת צעירים מהכפר לבנים מהגשר העובר מעל לכביש החוף וגרמה למותו של נהג. ג'יסר, לא כל-כך בצדק, סומנה מאז כמעוז "התנגדות". מעט מאוחר יותר היא הופרדה "אקוסטית" מקיסריה – ליתר ביטחון (אפשר לקרוא על זה כאן).

חומוס נחל התנינים, ג'יסר א-זרקא

עבדכם הגיע לכפר במסגרת אירוע של "אפשר אחרת", שמטרתו הרשמית הייתה להתיידד ולהתפייס ומטרתו הלא רשמית – שהמארגנים כמובן לא היו מודעים לה – הייתה לבדוק את החומוס המקומי. הדרך למנה הייתה ארוכה במיוחד הפעם, וכללה כמה נאומים נרגשים, סיור בכפר, קצת עבודת התנדבות ומפגש עם המון תושבים שקיבלו אותנו בשמחה גדולה.

לעת ערב, בקפה ג'יסר שעל שפת הים, הגיע סופסוף האוכל. כלומר, היו גם במה והופעות מצויינות, אבל ברור שהן היו רק תפאורה לדבר האמיתי. לאוכל דאג הצוות של חומוס נחל התנינים, שנמצא בלב הכפר (תשאלו). אוכל פשוט ומצויין: הרבה סלט קצוץ דק, מג'דרה מעולה, טאבולה, פיתות לוהטות עם ובלי זעתר, וקערות של טחינה, לאבנה וחומוס.

החומוס היה סבבה. זהו חומוס בעל חמיצות עדינה ומרקם חלק, שהוגש עם הרבה שמן זית ושום תיבול נוסף. המנה שבתמונה מאולתרת, אז היא אולי לא כל-כך יפה, אבל הייתה טעימה מאד – וזה כשהייתה צריכה להתחרות במג'דרה, שנאכלה לפניה ואחריה. חזרנו הביתה עם טעם טוב, בכל המובנים.

5 תגובות על חומוס בנחל התנינים

  1. המתכון למדתי מאמא , הפיתה החמה אמא מכינה והכל נעשה בשעת הבוקר המוקדמת

    תפריט:- חומוס פול , חומוס גרגירים , שמן זיית ולימון תערובת גרגירי חומוס זעתר פטרוזיליה ותבלין סודי

    שעות עבודה 9:00 בבוקר עד שנגמר הסיר
    ניתן להזמין מראש לקבוצות ואירועים פרטיים
    בגלל שהכפר נמצא במקום יפה ותיירות ויש איפה לשבת בחיק הטבע אפשר גם לעשות אירועים .
    כל צוות העובדים מקבלים את הסועדים באהבה וטעם טוב טל' 0525302898או 04626415

  2. יאללה אולי הבעלים יעשה מערוף לחברים ויתן רמז מה התבלין הסודי?

  3. אהרון קיש
    11 באוקטובר 2009 ב-14:34 //

    לפני שבוע ישבתי בפרג' חיפה, שהיה כרגיל ריק ולא בצדק, והיה לי העונג לדבר עם מר פרג' נג'ר המקים בכבודו ובעצמו.
    הוא היה פתוח ונחמד בכל הנושאים חוץ מהחומוס עצמו, הוא יכל לספר רכילות נושכת במיוחד אבל כששאלתי אותו על טיפים הוא ישר השתתק.
    ניסיתי לשאול אותו בעדינות, תוך כדי הפגנת רצון טוב ובקיאות בחומרים.
    שני הדברים היחידים שהוא אמר בנושא:
    1- לא משתמש במי הבישול. אני שומע את זה הרבה לאחרונה.
    2- הוא לא שם סודה לשתיה, אלא 'משהו אחר' שעובד יותר טוב.
    כמובן שהוא לא אמר מה.
    פרג' מסתמן בתור המועדף שלי בחיפה. גם הוא וגם אום שאקר נדיבים, פרג' יותר ממוקצע. יש לו מחלוטה טובה, אם כי יוצאת לו תמיד מלוחה מדי.

  4. טוב לדעת

  5. מישהו יודע אם המקום עדיין קיים?

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*