חדש בבלוג

גלעד בשבי: חומוס עם גרגרים או פול?

מערכת בלוג החומוס גזרה על עצמה תענית תקשורת ביום בו חזר החייל השבוי גלעד שליט לביתו, וברוב הימים שאחריו. זה לא היה קל, וכמובן שלא הייתה הצלחה של מאה אחוז.

בסך-הכל אפשר לומר שעלה בידינו לסנן את רוב הזבל המציצני והרגשנות הזולה בהם ניסתה התקשורת להלעיט אותנו – הרוב אך לא הכל.

גלעד בשבי: "אכל בעיקר חומוס"

אבל איזה חומוס, גלילי או ירושלמי? עם גרגרים או פול? היו זיתים? חמוצים? בצל? או במילים אחרות: בחייאת ראבק, תעזבו את הבחור במנוחה.

בין הכותרות שהצליחו להגיע אלינו הייתה אחת שגרמה לנו שמחה וסיפוק ("גלעד נחת בשלום"), והיו אחדות שהרגיזו אותנו ("גלעד אכל בננה", "גלעד נסע באופניים", "גלעד הצדיע לביביגאמפ" וכו').

ואז, נתקלנו בכותרת ההזויה מכולן, זו שבתמונה משמאל.

לרגע קיווינו שנצליח לשכוח את העניין, אבל אחרי שחצי תריסר קוראים מסורים שלחו לנו את הלינק הבנו שלא ניתן להתחמק.

בלית ברירה, יצאנו באישון לילה למצפה הילה, לבית משפחת שליט. זחלנו מתחת לחלון חדרו של גלעד, וחיכינו לו שם.

חשבנו, אולי יציץ לרגע החוצה לשאוף אוויר צח, ואז נוכל לשאול אותו – האם זה היה חומוס גלילי או ירושלמי? עם גרגרים או פול, האם היו זיתים, חמוצים, בצל?

בעודנו מחכים, הרגשנו הבל פה על צווארנו. הסתובבנו לאחור בבהלה ומצאנו שם את ראש-הממשלה. "מה אתם עושים כאן", הוא שאל אותנו בקול סמכותי. "שמע", אמרנו במבוכה, "היה כתוב באינטרנט שהוא אכל חומוס, ולא אמרו איזה". רוה"מ הפנה אלינו את הצד הטוב שלו וסינן ביבושת: "אני זיהיתי את הבעיה הזאת".

9 תגובות על גלעד בשבי: חומוס עם גרגרים או פול?

  1. אותי הרגיז שכינו זאת 'אוכל עזתי לא מזין'. אין לי בעיה שיקראו לי עזתי – אבל לאמר עלי שהתפריט שלי לא מזין?! מה לא מזין בחומוס?!

    ברברים.

  2. ניימן – כך גם אני הרגשתי!

  3. בושה וחרפה שאתם עוסקים רק בחומוס, ולא מקדישים זמן לפיתה שהוא קיבל. מדובר ב-50% מהנפח שהנושא הזה צריך לתפוס בתקשורת, ומשום מה התשקורת העוינת שותקת.
    רגילה? עיראקית? מקמח מלא? דרוזית? אולי החמאס הלך עם הטרנד של פיתות מרובעות שיש עכשיו בתל אביב?

  4. "רצינו נורא להכין לו סלט פירות, אבל אל יהוד לא נתנו לנו להכניס קיווי לרצועה, וסלט פירות בלי קיווי זה פשוט לא זה."

    צנוברים הרשו להכניס לרצועה, אגב?

  5. ומה ציפיתם שיקבל? קיווי?

  6. שלא לדבר על שאלת ה"בדוך או בסיבוב". אין ספק, משדרי החדשות שנדמה שנמשכים ברצף כבר שבוע וחצי עוד לא התחילו לגרד את פני השטח.

  7. גאה בכם על עבודתכם, אתם אחרון כלבי השמירה של הדמוקרטיה, עליכם נאמר "חומוס חומוס תרדוף"

  8. עם חומוס ואיזה, אני מקווה שסו"ס יגיע הסוף,עם כל הכבוד, לפסטיבל-שליט. העם הזה\או התקשורת אינם יודעים גבולות. אני תמה מתי יתחיל הקמפיין ללחוץ על אובמה להפגש עם גלעד ולאמץ אותו אל לבו ? [כמובן שלא ישכח את החברה של אחיו…]

  9. משום מה נזכרתי בדודו גבע זצוק"ל, שהיה חובב חומוס ידוע ועם זאת העיד על עצמו כבעל תזונה לא בריאה. תזונה המבוססת על חומוס בלבד אינה יכולה לספק את צרכי הגוף. אני בטוח שגלעד יאכל שניצל וירקות ויבריא במהרה.

    מכאן:

    "לדודו היו שתי אהבות גדולות של אוכל: שקשוקה וחומוס. תמיד עבדנו על צלחת חומוס או שקשוקה. היינו מדברים וכותבים, והוא היה מאייר. נורא עצוב לי", אומר ניב. "דודו היה איש תם וישר, מצחיק ומלא שמחת חיים. היה נהדר לעבוד אתו וכל כך חבל שהוא לא יהיה אתנו עוד".

    על הרגלי האכילה שלו סיפר גבע בראיון במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" לפני כשבועיים: "אני חושד שבתוך תוכי אני מפולת מוחלטת. הגוף שלי מוחזק על ידי חוט דקיק, שאם הוא יפקע, הכל יקרוס. אני מעשן, לא אוכל ירקות, ומה-זה חי לא ריא. אני די נס רפואי. גם אם אני אמות בשנייה הזאת, זה יהיה נס שהגעתי עד אליה".

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*