חדש בבלוג

מסעדת עוזרי, כרם התימנים

בעוזרי מציעים את כל החבילה: מרקים תימניים מעלי ניחוח, שיפודי בשר עסיסיים, חומוס תימני סמיך ופול מהביל. ללא ספק פנינה לחובבי הז'אנר.

יחיה קפאח 30, תל-אביב
9:30-22:30, ו' עד 16:00
03-5160783

4 גרגרים

חלק מספיישל כרם התימנים

למסעדת עוזרי אין אפילו שלט, אבל זה באמת רק בגלל שלא צריך – כולם מכירים. היא נמצאת באמצע יחיה קפאח, הרחוב המרכזי שחוצה את הכרם במקביל לשוק הכרמל, קצת צפונית לשביל החלב ומסעדת שמעון.

זהו אחד המקומות היותר גדולים ומרווחים בשכונה, עם ארבעה שולחנות בחוץ ותריסר בפנים, מה שלא מפריע לו להיות מלא רוב שעות היום ובכל ימות השבוע חוץ משבת. בקיץ אפשר לשבת בשולחנות שברחוב שטוף השמש ובחורף, אם יש לכם מזל, תמצאו שולחן בתוך החלל הפנימי, ההביל ושטוף הניחוחות.

מסעדת עוזרי, מבט מהרחוב

בשונה ממסעדות אחרות בכרם, שרובן מתמחות בסוג מאכלים מסויים, מסעדת עוזרי מציעה את כל החבילה: מרקים תימניים סמיכים ולוהטים, שיפודים עסיסיים – וגם חומוס. אם כי זהו בהחלט אחד מהמקרים בהם ה"וגם" בהחלט עומד בפני עצמו.

אם להתעכב רגע על הפריטים האחרים בתפריט של עוזרי – הם מציעים מרקי בשר, עוף, כבש, זנב, רגל וראש, ריאות, קורקבנים וביז, וגם שעועית למקרה שאתם צמחונים. ישנה גם מנת האורז והשעועית המסורתית. במחלקת השיפודים תמצאו לבבות, שישליק, כבד, קבב, וסטייק, בצלחת או בפיתה, ויש גם לחוח וסלוף ופיתות תפוחות ואווריריות, וחילבה וסחוג טעים. לא ניסינו הכל, אבל הריחות המאלפים לא משאירים מקום לספק – בעוזרי יודעים להכין אוכל.

מנת הבלאדי של עוזרי

החומוס של עוזרי הוא מהסוג המעט כהה וסמיך, טעים ומשביע מאד אבל לא כבד. תקבלו אותו בכל ההרכבים המוכרים, עם טחינה, פול, ביצה, או כמשולשת שכאן קוראים לה "באלדי". המסבחה, בגירסה תימנית קלאסית, לא דומה בשום דבר למסבחה ערבית אבל טעימה כשלעצמה, עם גרגרים תפוחים ונימוחים, והמון כמון ופטרוזיליה.

אנחנו מחבבים את מנת הבלאדי של עוזרי. המפגש בין החומוס הסמיך לעיסת הפול הדלילה והמהבילה, יוצר מנה קלה אך משביעה; התיבול מדוד, לא משתלט. אם אתם ממש רעבים אז יהיה לכם מקום למרק או לשיפוד, ואם תסרבו בנימוס ל-Refill אז יש סיכוי שתצליחו לקום.

13 תגובות על מסעדת עוזרי, כרם התימנים

  1. כתושב הכרם אני יכול להעיד שהרמה במקום לא נשמרת. יש ימים טעים לאללה ויש ימים שזה סתם ( או אפילו מעליב) . מה שלא מונע מהם להיות אחד המקומות היותר יקרים בשכונה.

  2. אהרן בוארון
    13 בינואר 2008 ב-05:01 //

    סחתיין על הביקורת שוקי.

    יש לציין שהמקום מכונה גם "סיסי"

  3. ערס פואטי
    21 בינואר 2008 ב-09:11 //

    לתשומת לב וזהירות!
    אכלתי שם פעמיים לאחרונה. בשבוע שעבר היה פשוט מעולה. אתמול הלכתי שוב, עם חבר, וקיבלתי לילה של שלשולים והקאות מזעזע, כמו בהודו. חוץ מהקפה של הבוקר זה הדבר היחיד שאכלתי אתמול.

  4. גדי, לא יכול להיות שפשוט תפסת וירוס?

  5. ומה קרה לחבר שלך(ערס)?האם גם הוא משלשל?

  6. אחת הטובות – אכן יש בעיית קונסיסטנטיות (יש יותר מ-2 טבחים) אבל בימים טובים מדובר במנה המושלמת…

  7. אני גר בכרם כבר חמש שנים ותזה החומוס המועדף עלי שם, בעיקר המנה המשולשת. טעים, לא כבד, תענוג (-: לא חוויתי שום בעיות של אי עקביות כמו שכתבו למעלה או כל בעיה אחרת, אולי חוץ מהמחיר שהוא יותר יקר משאר השכונה, אבל זה בלי ספק החומוס הכי טוב בשכונה.

  8. היו להם ימים טובים
    הפסקתי להגיע בגלל הקמצנות במנות (שלא אפיינה אותם בעבר)

  9. חוסר עיקביות זה מה שמאפיין את המסעדה. יוום אחד טעים ויום שני מזעזע. המנות הפכו לקטנות עם הזמן ולא מפנקות במיוחד והמחירים גבוהים! ואם כבר חומוס אז ידוע שאצל החלבי החומוס פול הכי טעים בארץ.

  10. רפאל – אני חושב שאתה קצת מחמיר איתם. החלבי (שלמען מי שלא מכיר נאמר שהוא זה שידוע בתור "הסורי") באמת מכין חומוס פול נהדר וכבודו במקומו מונח.

  11. בהעדר פוסט על מסעדת " שביל החלב " אתייחס כאן.שימו לב מדובר בבקורת על " שביל החלב" ולא על עוזרי.. לשביל החלבס הגעתי בטעות חפשתי את עוזרי אבל בדיעבד הגעתי מוקדם מידי ועוזרי עוד לא היה פתוח כך נכנסתי בטעות לשביל החלב. הזמנתי ב"שביל החלב" חומוס פול. מנה ממש לא טעימה הפול מימי. מסוג המנות שאם לא נעים לך מבעל המקום אתה עוזב בלי לאכול בכלל. טוב כמובן שהשארתי חלק מהמנה בצלחת. אחת המנות הגרועות שאכלתי. ציון 4 במקסימום. כמובן שפעם נוספת לא אוכל שם. שימו לב שוב הבקורת מתייסחת ל"שביל החלב" לא לעוזרי. ועוד נקודה ב"שביל החלב" את הפיתות הגיש לי עובד אפריקאי בידים חשופות . עוד סיבה לא לאכול שם חשש ממחלות.

  12. הייתי בעוזרי המנה לא גדולה סך הכל טובה החומוס קר. היתה עוד בעיה אבל היות הויא לא קשורה לטיב המנה ממש או לשרות לא אתייחס אליה . הערתי לבעל המקום.תרץ זאת בספק . תרוץ לא מתקבל. לסכום שלמה דורון והבן של הסורי מועדפות עלי . שלמה ודורון בטעם ובכמות . הבן של הסורי בטעם.

  13. שפינוזה
    13 ביוני 2017 ב-12:04 //

    המסאבחה הכי טובה בעולם נקודה!
    גם הקבב והמרקים אליפות.
    אנחנו אוכלים שם בקביעות כבר הרבה מאוד שנים ובחיים לא סבלנו ממשהו כמו שמציין אחד המגיבים כאן למעלה.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*