חדש בבלוג

חומוס אסף, תל-אביב

חומוס, מה לעשות, זה כנראה גם עניין של טעם. יש אנשים שאוהבים מאד את חומוס אסף. אנחנו, מסתבר, לא מהאנשים האלה.

חומוס אסף
ירמיהו 52, תל-אביב
שבת-חמישי עד 24:00, ו' עד 20:00
03-5464314

3.5 גרגרים
צריך הרבה אומץ כדי להקים חומוסייה ברחוב ירמיהו, בדיוק מול חומוס אשכרה האגדי. צריך, מן הסתם, שהרבה אנשים גם יאהבו את החומוס שאתה מכין כדי לשרוד חמש שנים. ואכן, ישנם רבים שטוענים שמדובר באחת החומוסיות הטובות בתל-אביב, אבל אנחנו לצערנו לא יכולים להצטרף אליהם.

חומוס אסף

אולי זה עניין של טעם, ואולי זו האווירה הצוננת יחסית של המקום בהשוואה לשכנים ממול, אבל התקשינו להבין על מה המהומה.

בכתבת וידאו שפורסמה בזמנו ב-ynet טען בעל המקום שהם לקחו את החומוס היפואי ושדרגו אותו, וגם הזכיר את השם אבו חסן… אילן גבוה, אין ספק.

לנו החומוס של אסף הזכיר יותר את זה של מסעדת 206 מאשר את החומוס היפואי – סמיך ודחוס, חלק וחמצמץ. זה היה מהמקרים הבודדים בהם חששנו שלא נצליח לרוקן את הצלחת. המנה הייתה נדיבה מדי בנפח ולא מספיק נדיבה בטעם. הפלאפל שהגיע לצדה היה רך מדי ולא מספיק עשוי מבפנים. הפיתות עבות ואווריריות – בונוס למי שאוהב, אבל באמת שלא מזכיר את יפו בשום צורה.

אפשר לקבל את החומוס של אסף עם טחינה, גרגרים, פול או צנובר, ויש גם מסבחה ומנת חומוס בשר, שניצל וצ'יפס. המקום מרווח, מאוורר וממוזג. השירות שאנחנו קיבלנו היה די קורקטי. אולי ביום אחר או בשעה אחרת היינו נהנים יותר, אבל בפעם הבאה שנגיע לאזור נלך על פיתה של אשכרה.

24 תגובות על חומוס אסף, תל-אביב

  1. מתנגד כבודו!!!מנת הקומפלט לבן של אסף היא לטעמי מהטובות ביותר בתל אביב.גם השירות בדרך כלל למופת כשאסף מפקח בעצמו על כל מנה שיוצאת.כבר כתבתי בעבר שאכלתי באשכרה,חציתי את הרחוב והתנצלתי בפני אסף…

  2. כן, חיבתך לחומוס אסף ידועה. אלב אני זוכר שדיווחת גם על אכזבות, וייתכן שגם אנחנו פשוט נפלנו על יום לא טוב. מצד שני, היום הלא-טוב של חומוס אסף הרבה פחות טוב בעיני מימים לא טובים של חומוסיות שאני נהנה לאכול בהן. ומצד שלישי, כמו שאמרתי – חומוס זה עניין של טעם. אתה, לא אוהב את אבו חסן ויש אנשים שמעולם לא הבינו מה המהומה סביב אבו אדהם – גם בימים הכי טובים.

  3. טופו ובוהו
    18 בינואר 2008 ב-22:05 //

    מצטרף למקטרגים. כשהוקם היה חומוס אסף פנינה נדירה בנוף החומוסיות – מנה נדיבה, עסיסית וזולה, ולצדה שירות לבבי. עם הזמן, ובעיקר עם השיפוץ הנובורישי שעבר המקום, אסף הפכה לעוד חומוסיה מצועצעת. איכות המנה המוגשת הידרדרה בהתאם, ולבסוף הפכה לאוסף מוגזם של תבלינים חריפים שלא עושים חסד לא עם החומוס ולא עם הקיבה. חבל.

  4. אכן עניין של טעם.אכלתי אצל אסף לפני כחודש היה מעולה.לפני שבועיים לקחתי ישראלי יורד שבא מלונדון והוא אף הצהיר כי המנה טובה יותר מהרבה חומוסיות שדגם כולל אבו אדהם.לגבי אבו אדהם:לא נכנס יותר.לא מוכן לאכול חומוס קר. אין פרות קדושות ואיני חסיד שוטה.מי שלא טוב נכון לעכשיו,אינו זוכה לביקור.דרך אגב עברתי ליד אבו שוקרי ביהודה הלוי (מול התימני).היה ריק.אני קצת חושש מחומוסיות ריקות.מישהו ניסה?

  5. גם אם החומוס לא היה טעים, הוא היה עדיף על אשכרה המוערך יתר על המידה. אשכרה בעיני מחריד ואינו ראוי לעשירית מהמוניטין לו הוא זוכה.
    וזה אם החומוס של אסף היה רע…
    במקרה הוא גם ממש טוב וכל האווירה והנובורישיות והיחס ומה המלצרית אמרה או לא אמרה לא רלוונטי במקרה שהחומוס באמת טוב.
    אף אחד לא מחכה בתור לאבו חסן בשביל ללגום מרק. מה זה משנה איך הפלאפל והצ'יפס? אם בחומוס עסקינן אזי בחומוס נתרכז. והחומוס מצוין.

    ואם יש משתנה (אולי היחיד) שמשפיע על טעם החומוס ולא על כל מה שמסביב זו הפיתה.

    בלי קשר, מוכרח לציין שהחומוס החדש בא.גבירול (אבו סעיד או משהו כזה) לא רע בכלל. לקחתי בהזדמנות אחת מנה קטנה נקי ובהזדמנות אחרת את המסבחה בישיבה ובשני המקרים לא התאכזבתי. אין סיבה לשוב לשם כשאבו-אדהם ואסלי כל כך קרובים אבל בכל זאת לא רע.

  6. אורן, אני חושב שאתה מחזיר אותנו לנקודת ה-עניין-של-טעם.
    אשכרה לא חומוס רע, רק חומוס מז'אנר אחר. לא נשמע – במחילה – שאתה חייב לעצמך כמה ביקורים ביפו ובכרם כדי להכניס דברים לקונטקסט.
    לגבי אבו סעיד – אכן לא רע. הצץ בביקורת שפרסמנו עליו ותבין את מקורותיו.

  7. אהרן בוארון
    20 בינואר 2008 ב-23:53 //

    חומוס אסף – לא רק שהחומוס לא טעים, גם המנות גדולות מדי.

    שלא לדבר על הלוגו שהורם מארומה, שרק מגדיש את הבנאליות של הטעם.
    הקו הלבן באמצע הדרך, חומוס בלי אופי. כמו הקפה של ארומה.

  8. אני חושב שחומוס אסף זה לא מה שהיה פעם
    השמן לא שמן זית ואפילו החומוס הוא לא 100% חומוס
    אני לא רוצה להרחיב כאן יותר מדי אבל המבין יבין

  9. מפאת כבודו של המגיב המתמיד, חברי לתגובות תמיר, כיתתי צעדיי לעבר חומוס אסף היום בצהריים. המקום היה די מלא, וחלק מזה היה בגלל הפיכתו של המקום לכשר (למרות שגם אשכרה שממול כשר).
    ראשית אדווח כי אכן אסף משגיח על יציאת המנות אותן מכין חמודי (אני לא בטוח אם זה חמודי שהיה באבו-אדהם, עבר לאבו-דאבי ומשם לחומוס אבו-סעיד..אם כן, זה מאוד מעניין).
    שמתי לב שללקוחות קבועים הוא אף מציע להכין את המנה בעצמו. כאמור, אני לקוח חדש ולכן לא זכיתי בכבוד. בכל אופן, הזמנתי חומוס גרגירים וסלט (האחרון בהמלצתו של אסף). החומוס הגיע מהר מאוד, מצולחת בצורה סטנדרטית (דומה לתמונה שלמעלה), אבל עם לא מעט פפריקה, ומעט שמן. אינני סגור על זן הגרגירים שהיו, אבל הם היו שונים מאלו של אבו-אדהם. לצערי, הגרגירים היו פושרים ולא רותחים. לי זה מפריע.
    דבר נוסף שהפריע לי הוא השמן. אני כמעט משוכנע שהשמן שבו נעשה שימוש איננו שמן זית. אינני רוצה לקבוע, אבל זוהי דעתי. אשמח לתיקון.
    לגבי החומוס עצמו – מדובר בחומוס מיוחד. אין שום קשר לאבו-חסן (לדעתי האמירה בכתבה של Ynet הייתה סתם Name dropping לחומוס יפואי טוב אבל שמצריך נסיעה וישיבה על המדרכה, לפחות בעבר). החומוס גם שונה מאוד משאר החומוסיות ה"יהודיות" שניסיתי (תנעמי, עדן, הג'ינג'י בו ביקרתי ביום שישי ולא התלהבתי, – לכולן יש מאפיין של חומוס לא כל כך משחתי, מעט גס ומשולל טחינה). החומוס היה בעל מרקם ברור, לא כבד ולא גס. מצד שני, הוא לא היה משחתי ולא התנגב טוב עם פיתה, בצל או פלאפל (שני כדורים על חשבון הבית נחתו על שולחני באדיבות אסף).
    לגבי הסלט שהזמנתי – היה בינוני, עם הבלחות של פטרוזיליה טובה ורעננה.
    לקינוח קיבלתי קפה שאהבתי על חשבון הבית (אני לא מתיימר להגיד אם הוא קפה טוב או לא, זהו נושא שהבנתי בו מוגבלת). יחד עם בקבוק מים יצא 37 ש"ח.
    שורה תחתונה? חומוס מיוחד, כדאי לנסות ולחוות דעה.

    תמיר, אשמח לשמוע מה אתה חושב על חומוס אסף היום, ואם מאסת בו הייתי רוצה לדעת איזה מקום מתכבד בנוכחותך תחת קורתו (תודה על ההמלצה).

  10. חומוס אסף נשאר אחד הפיבוריטים שלי.החומוס טוב מאד ,לא ציון 10 אבל 9 בהחלט.מה שטוב אצלו זו העקביות.תמיד תקבל אותה רמה.בזמן האחרון אני מזמין חומוס פול והפול אפילו טוב יותר מהחומוס.לגבי חומוסיות מומלצות.לאחרונה אכלתי אצל חסוני (לייד ג'ינה מאחורי בלומפילד).אכלתי 3 פעמים.פעמיים היה מעולה בפעם האחרונה נפילה קטלנית…

  11. אוי ויי.
    במילה אחת – אכזבה – שלושה וחצי כוכבים זה כוכב וחצי יותר מידי.
    הוזמנה מנת חומוס, טחינה גרגירים שלא רצתה לרדת בגרון, וגם כשכבר ירדה היא לא מצאה את מקומה בבטן.
    אחת המנות הגרועות שאכלתי, לגבי השרות הנדיבות וכו' אין תלונות אבל אני לשם לא חוזר.

  12. ואללה לא הבנתי את הביקורת של רון.מה זה לא רצתה לרדת בגרון?חומוס סמיך?מה זה לא מצאה את מקומה בבטן?אתה בא לבקר חומוסיה אז דבר ברור.טעים,לא טעים,סמיך,דליל,תפל,מלוח,חמוץ…זכותך לא לאהוב אבל תסביר לנו למה .אל תדבר בקודים סתומים תרתי משמע.לפי הביקורת הסתומה אני עלול לחשוב שהשכן ממול כתב אותה….

  13. סליחה על החריגה מכללי ביקורת החומוס (ואני חשבתי שאני רק מגיב בפורום…) אבל בוא נאמר שבמקרה הזה אפשר היה "לקרא בין השורות (הסתומות)" ולהבין שהיה לי ממש לא טעים ("אחת המנות הגרועות שאכלתי" זה די מפורש לא?).
    בשורה התחתונה מדובר פשוט בחומוס גרוע.
    לדעתי יש מיקרים שבהם אין מה לנסות להסביר יותר מידי ולמרות זאת אני אנסה – החומוס היה תפל (= בעל טעם חמוץ ולא מטובל) צמיגי (= מרקם "קשה", סמיך וכבד) שכל ביס ממנו רק הוריד את החשק להמשיך לאכול, הגרגירים עצמם היו סבירים אבל פושרים ומעטים וכל המנה לא "התחברה" לכלל יצירת חומוס – עד כאן החלק של "לרדת בגרון".
    לגבי "מצאה את מקומה בבטן" טוב פה מדובר בהרגשת "כבדות" שהפכה לצרבת בהמשך היום – קאפיש?
    אני באמת יכול להגיד שנתתי צ'אנס לאסף אבל מה לעשות – "חומוס זה לא לוגיקה" – אם לא טעים אז לא טעים…

  14. דנמינה
    19 במאי 2009 ב-20:16 //

    חומוס ממש טעים אכלתי שם המון אבל הוא ממש משמין אני אצלצל לקולבוטק

  15. אהרן קיש
    1 ביולי 2009 ב-01:16 //

    הייתי באזור היום, התכוונתי ללכת לאבו אדהם, אבל היה רחוק. ומצאתי את עצמי אצל אסף.
    והיו לי ציפיות נמוכות, בכל זאת, יהודי.
    וממש הופתעתי. היה מדהים. הזמנתי משולשת – הפול היה קצת חם מדי אבל זאת לא בעיה באמת אם קצת מחכים. והפול-  מבחן האש של חומוסיה – והוא היה טוב, ממש. מסבחה גם התחברה יפה לסה"כ, ועיטורי החומוס החלק בצדדים לא היו מספקים כדי להשאיר רושם כשלעצמם, אבל בטח שלא הורידו. הרוטב החמוץ הוא תוספת נחמדה – לא מבין איך מהללים את אבו חסן ומקלסים את אסף לרעה על אותו הפיצ'ר.
    מה גם, שאלתי את המלצר אם יש להם מחלוטה. הוא הופתע שאני יודע מה זה, רץ למטבח וחזר עם צלחות מהבילות של מחלוטה – וחילק לכל שולחן טעימה, שידעו מה זה. 'זה אני מכין בבית, בשביל עצמי' הוא אמר. והמנה לא נפלה מהטובות שטעמתי, אבו-אדהם, אל-ליאלי.
    אולי אני אוהב חומוס כבד? לא יודע, זכורים לי מקרים קשים יותר של סטאזיס פוסט-חומוס. חוץ מהצלוחיות פלסטיק והתקמצנות על החמוצים-ירקות בצד, באמת, כה לחי. תמיר, איתך.

  16. הייתי אצל אסף במקום החדש בדיזנגוף ונהנתי אש.
    בדרכ אני נרדם בעמידה אחרי חומוס אצל אסף המשכתי את היום בקלילות!
    הטעם גאוני וטרי, נהנתי מואד.גם הח\לימונדה האדומה שלו טעימה רצח

    לא סופר את המתחרות באיזור
    !

  17. ביקורת מעודכנת חומוס אסף.החומוסיה עברה מקום לדיזינגוף פינת ירמיהו.המקום החדש צפוף,ישיבה בחוץ עם מעט שולחנות ילעומת המקום הקודם.אבל לא זאת הבעיה…ובכן חומוס אסף התדרדר מאד.חומוס סתמי ולא טעים במיוחד,פול טוב.כדורי הפלאפל מהגיעו מעולפים והסך הכל לא מרגש בכלל.לא עושה חשק לבקר שם.כמובן שחלק מהאנשים מגחכים כעת…המקום שתמיד שיבח והמליץ יצא חומוס…ובכן רק חמור נשאר דבק בעמדתו ולא בודק מדי פעם הכצעקתה…
    כיום החומוס פול שלי זה "חסוני" אין כמוהו בגוש דן.

  18. אסף העלים של חומוס אסף
    26 בספטמבר 2009 ב-18:25 //

    שלום לכולם ןשנה טובה וגמר חתימה טובה
    אני מודה לכולם על ההערות שלהם החיוביות והשליליות כאחד .
    לכל אחד יש את הטעם שלו
    אני מאמין שהיום במשכנינו החדש שנכפה עלינו
    הבעלים הקודם שלנו בירמיהו לא רצה לחדש לנו את החוזה אנחנו מגישים את אחת מנות החומוס הטובות בארץ אני מבקש מכולם הזדמנות נוספת מאלה בעיקר שהתאכזבו לבוא ולטעום שוב את החומוס שלנו ממך תמיר אני מבקש אישת להגיע ולהכיר אותך ולשנות את דעתך שהייתה חיובית והשתנתה ואני רוצה להוכיח אחרת
    שוב תודה לכולם ותמשיכו לאהוב ולאכול חומוס

  19. אסף הבעלים של חומוס אסף
    26 בספטמבר 2009 ב-18:36 //

    אני רוצה לציין עוד משהו ברשותכם
    לפחות בשבילי חומוס אסף הוא פרוייקט חיים ואני מקדיש לו את מיטב זמני
    לכם קל לשים את היד על ההדק ולירות אני מבקש ממכם להיות יותר מתחשבים ולהבין ולדעת שיש מישהו אחרי כל מסעדת חומוס ואני מדבר עכשיו רק בשם עצמי.אני אמנם פתוח לביקורת אבל יש לדעת שהביקורת צריכה להיות אמיתית ומקצועית אני מתחייב בפניכם לתקן ולשדרג את מה שצריך ואם באמת חשוב לכם אני משאיר לכם הקוראים מספר פלאפון להערות שנתייחס אלהם בעתיד בכובד ראש
    050-9033390 אסף

  20. בן רימוז'
    27 בספטמבר 2009 ב-14:52 //

    אסף, סחטיין על התגובה המרגשת.
    בתור ירושלמי שקצת קשה לו, אידיאולוגית, לאכול חומוס בת"א (ממש ככה…),
    בביקור הבא שלי בת"א, אתן קפיצה בכיף.

    גמר חתימה טובה ושנה טובה.

  21. כאחד שמעריך שנים את החומוס פול הנפלא שלך אזכור לך חסד נעורים ואבקר שוב בחומוסיה אבל אנונימי.שנה טובה ובהצלחה לחומוסיה החדשה.

  22. אסף פתח סניף בחשמונאיםלייד השוק הסיטונאי לשעבר..ביקרתי שם היום.מקום חדש ויפה.חומוס טוב מאד.פול טעים מהסוג הקרמי.פלאפלים טרייים וטובים.פיתות שמנמנות מעולות.חסרון יחיד:המנה קצת קטנה.עוד 50 גרם חומוס והקומפלט מעולה.מקווה שישמור על הרמה.חזרתי הביתה.

  23. אסף הבעלים של חומוס אסף
    5 בינואר 2010 ב-19:14 //

    שלום תמיר תודה על הפרגון אני מאוד מעריך את זה. גם לך ןלכל לקוחותינו ישנה את האפשרות להזמין תוספת חומוס ללא תשלום
    נשמח שתשוב שוב לבית האמיתי שלך
    ושוב תודה.

  24. חומוס אסף, באמת אחלה חומוס, טעים נקי, ועשוי עם הרבה תשומת לב.
    הדבר היחידי שממש הורס לי את החומוס – האופן בו בעל הבית (לא יודע אם זה אסף) מדבר לעובדים במקום. לחץ, צעקות, היסטריה – ופשוט לא נחמד אליהם. מוציא את החשק מהחומוס.
    מקווה שהוא יקרא ויפנים – אנשים באים לחומוס לאכול – אבל גם רוצים לשבת ולאכול בשקט ובנעימים. היחס לעובדים פשוט ביזיוני.

1 טרקבקים ופינגבקים

  1. חומוס אסף 2, החשמונאים תל-אביב | חומוס להמונים

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*