חדש בבלוג

בהדונס פתח-תקווה

נירשמן, חומוסאי נועז שצועד באומץ אל תוך מעוזי הסאחים הגרועים ביותר, מצא את עצמו באחר-צהריים אחד בפתח-תקווה (שאינה קיימת), עם בטן ריקה ומצברוח פיוטי. 

בהדונס פתח תקווה
כתובת: האודם 3, קריית מטלון פ"ת
שעות פתיחה: א-ה' 9-16:00
טלפון: 03-9192123

זה קרה פתאום וזה היה מלחיץ. השעה היתה כבר 16:10 ואחרי עוגיית העבאדי החמישית, כשהבנתי שללא טיפול יסודי יותר לבעיה הרעב לא ייעלם. אז מה יכול אדם שתקוע בלב איזור התעשייה של פתח-תקווה לעשות בארבע אחר הצהריים – ללכת לארומה? לאכול סלט מכובס בחמישים שקלים? ובהדונס סגור, בטוח סגור.

מנת הקומפלט של יוני. בהדונס פתח-תקווה

מנת הקומפלט של יוני. בהדונס פתח-תקווה.

ואולי… בלי להתבלבל, ומבלי לפתח יותר מידי ציפיות, תחבתי את הארנק אל כיס המכנסיים ואצתי למעלית. ריחות של שטיפה וארגזים ריקים קיבלו את פני. "נשאר חומוס?" שאלתי. "בטח יא מלך, בטח".

הבהדונס של יוני הוא כל מה שחומוסיה צריכה להיות. בסיסית, מהירה, אוורירית ולא מחייבת. בלי יומרות או צ'יפסים מיותרים, רק חומוס, פול, ביצה וגרגירים. ביקשתי את המנה הרגילה, ויוני שוב התבלבל. מה לעשות, חייבים להיות עקביים. אבל אחרי תזכורת קצרה קיבלתי את החומוס שלי, כמו שאני אוהב – קליל, יושב טוב, טעים, כזה שמהביס הראשון גורם לך לחשוב איך תבקש תוספת בסוף.

יוני פתח את המקום לפני ארבע שנים. הוא ואיציק מתחילים בכל יום לבשל את הגרגרים כבר בחמש בבוקר וב-9:00 אנשים מתחילים להגיע.

"אבל מה, למה לא לפתוח שעה מאוחר יותר, להגיע בשש במקום בחמש?", אני שואל. "אין מה לעשות", משיב איציק "אנשים כבר מכירים, מחכים. רוצים לאכול כבר ב-9:00. אין מה לעשות".

הבהדונס של יוני הוא כמו קיוסק-האוכל השכונתי: מגיעים, עומדים בתור, מקבלים את מנת החומוס ("מה נשמע יא מלך? פטרוזיליה בצל יא מלך? פול יא מלך? פיתה חיטה מלאה יא מלך?") והולכים לשבת. החומוס הוא כמו פתח-תקווה – לא כבד כמו ירושלים ולא חלק כמו תל-אביב, משהו באמצע. נוח ונעים, כזה שלא מפיל אותך ומונע ממך להמשיך לעבוד.

את הקפה השחור כבר תשתו במשרד. אל תזמינו בקלאוות, כי אין. גם לא תה, או קפה. כאן מתמקדים בלהאכיל אתכם, פיות רעבים של אמצע יום עבודה משמים, באיזור תעשייה חיוור של עיר שתקועה באמצע, סתם. אבל אם גם במקום הזה אפשר להבריק, עם משהו בדיוק נכון, אותנטי, לא מזויף ולפנים, אולי לכולנו יש עוד פתח של תקווה.

 

17 תגובות על בהדונס פתח-תקווה

  1. לפי התצלום, כמות החומוס בצלחת נראית כאילו כבר סיימנו לאכול וניגבנו היטב היטב…עכשיו ברור מדוע עלתה המחשבה לבקש תוספת מייד עם ההגשה…ועכשיו ברצינות, האם יש תוספת בסניפי בהדונס? עמי מתהפך בכורסתו

  2. חומוס סבבה לגמרי
    אבל איפה עמי, איפה?

  3. אלזי רפפורט ויינשטיין
    9 בנובמבר 2013 ב-12:02 //

    פוסט מעולה! ויוני הוא ה-מלך

  4. פוסט ענק, לגמרי עושה חשק לקפוץ לשם לביקור 🙂
    אבל מה יש לי לחפש בפתח-תקווה ?!?!

  5. כמי שגר קצת בפתח תקווה לתקופה קצרה (אך משמעותית), אני חייב לציין שיש כמה חומוסיות מעולות בעיר. למשל חומוס מדר בתחילת רחוב שטמפפר, או החומוסיה הותיקה ברחוב הברון הירש (העיקול של השוק)

  6. איך המחירים שם??? יקר כמו בכל בהדונס?

  7. ניר הירשמן
    10 בנובמבר 2013 ב-09:36 //

    25 שח למנה מצויינת. ואם לא הספיק לך, כרגיל, תקבל עוד ובחינם.

  8. ראיתי שקיבלתי תגובות לפוסט שפרסמתי כאן בעקבות הכתבה על בני ברק – אז למי שחושב שאין מה לראות בפתח תקוה – פוסט על פתח תקוה מהבלוג שלי. מנהלי האתר, אם זה נראה לכם לא לעניין, תרגישו חופשי למחור
    http://dudihol.blogspot.co.il/2013/04/blog-post.html

  9. טעים שם אבל המנה במשלוחים די קטנה, למרבה הצער.

  10. נראה טוב!! אם בא לכם חומוס מדהים תנסו את חומוס באבא בכפר סבא הוא נמצא ברחוב וייצמן,
    יש לו מסבחה מדהימה!!!
    ומפנקים שם בצ'אי באבא או בקפה בסוף הארוחה…

  11. גם "באביה" בבן ציון גליס 6 (צומת סגולה) שווה ביקור….

  12. חומוס נחמד מאוד – בעלים זהב
    אבל החומוס הכי טוב שאכלתי נמצא גם כן בפ"ת – חומוס מדר ברחוב שטמפפר
    למעשה התחלתי להכין חומוס בבית אחרי שאכלתי אצלו ואני טיפוס שחייב לבדוק כל חומוסיה חדשה כמעט 🙂

  13. חומוס טעים ביותר. יוני ואיציק מלכים בני מלכים. אני אוכל שם כמעט כל יום כבר שנים.

  14. אייל קליין
    2 בספטמבר 2014 ב-13:25 //

    מיד אחרי חומוס מדר המשכתי לחומוס בהדונס לאיציק ויוני .אחלה גברים שמגישים חומוס מעולה הכולל ריפיל אם לא הספיק ועדיין רעבים. בקיצור במדד שלי חומוס בהדונס פתח תקווה מקבל ציון 9. תודה חברים היה יופי !

  15. יוני ואיציק הם אנשים מדהימים שיודעים לפנק בחומוס מעדן שאני אישית וגם חברי הרבים לא נוותר על המלך כי פשוט טעים מאודדדד. כל מי שהגיע לבהדונס בפתח תקווה התאהב בחומוס המצוין הזה. מומלץ בחום להגיע .

  16. מלך, מלכה, אס זוכה וקינג בוכה.
    אני לא מבין למה כל אחד שקיבל פעם ריפיל, רץ לכאן וכותב שהמקום נותן ריפיל כיד המלך.
    במקרה יצא לי לאכול בבהדונס פ"ת, המנות כרגיל, קטנות וכרגיל לבהדונס גם יקרות.
    תמורת 20 ומשהו שקלים, קיבלתי חומוס מעולה אבל יצאתי רעב.
    וזה לא הוגן כי חומוס לא אמור לעלות ככה ובטח לא להיות מוגש בקמצנות, זה לא גורמה.
    מה שכן, כנראה שמלכים, מעדיפים גורמה..

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*