חדש בבלוג

המקום החדש של סמי אבו שוקרי, אבו גוש

במרכז אבו גוש, שלוש דקות נסיעה אחרי "המקורי האמיתי" וזה שממול ששמו כבר השתנה, פתח סמיר אבו שוקרי (סמי) את המסעדה החדשה שלו. אין הפתעות.

אבו שוקרי (סמי)
כתובת: רחוב השלום 15 אבו גוש
שעות פתיחה: א'-שבת 9-20:00
טלפון: 02-6526088

דן הוא לא רק ידיד המשפחה וידיד הבלוג, אלא גם איש שיחה מרתק, וזו רק סיבה אחת שבגללה לא סרבתי לו כשהציע לי לנסוע איתו לאכול חומוס באבו גוש.

אבו גוש כשלעצמה, מה לעשות, היא לא סיבה מספיק טובה לעשות את הדרך הזו, אפילו אם יש לך טרמפ. זה בוודאי גם עניין של טעם, אבל אף ביקור קודם באבו גוש לא השאיר אצלי טעם של עוד.

אבו שוקרי (סמי) החדש

אבו שוקרי החדש באבו גוש. בדיוק כמו שזכרתם.

אבל דן נשמע נחרץ. "אני רוצה לקחת אותך למקום" הוא אמר. ומאוחר יותר אישר שכן – לדעתו כך, בדיוק כמו שאצל סמי, ככה החומוס צריך להיות. והאיש אכל חומוס יותר מפעם או שתיים. אמרתי לעצמי שזו תהיה הזדמנות טובה לשנות את דעתי ולהווכח שאני טועה.

וכך קרה שהתיישבנו בצהרי חמישי אחד במקום החדש של אבו שוקרי (על רחוב השלום, ליד "מוזל בכפר" ומול מסעדת טחונה). של סמיר הידוע בכינויו "סמי". מדובר, יש להבהיר, בסלב – בן המשפחה המבוגר יותר בצמד הסולחה הטלוויזיונית הידוע של סלטי צבר. קלאסיקה שזוכה לאזכורים שאינם משתמעים לשתי פנים בכל מקום אפשרי במקום הזה, מהתפריט ועד לשלט.

למי שלא בקיא בגניאולוגיה – סמי, שעל השלט שמעל המקום הקודם שלו נטבעה לדעתי מטבע הלשון האלמותית "המקורי מספר 1" (או שמא היה זה בשלט של חתנו, "המקורי האמיתי", בחומוסייה שממול?),  ירש את השם מאשף החומוס אלמותי שהעתיק לפני שלושים ומשהו שנים את החומוסייה שלו אל מרגלות הויה דלורוזה בירושלים העתיקה.

אז אמנם הקשישים והמנוסים יודעים לספר שאבו שוקרי (הירושלמי) של היום זה ממש לא "אבו שוכרי" (כך אמר השלט) של פעם, שהיה, איך לא, "הטוב ביותר בירושלים". בכל אופן, אם החומוס שמגישים היום בחומוסיה הירושלמית הוא לא בדיוק נחרץ זה שהיה שם לפני 20-30 שנה, אז זה של סמי מאבו גוש הוא פשוט מתכון אחר. אין שום דמיון בין השניים.

החומוס של סמי הוא סמיך אך לא גס אלא משחתי, כהה יחסית וחמוץ. זו לא החמיצות של החומוס הירושלמי, שנובעת מתועפות הלימון (או מלח הלימון) שמוסיפים לו. זו חמיצות שמקורה בחומוס עצמו, כזו שמתקבלת כמדומני בבישול מכוון של הגרגרים עם מי ההשריה, ללא שטיפה. מתקבל חומוס כבד יותר ובעל ארומה אופיינית, שיש שנרתעים ממנה ויש שמכורים לה.

כך זכרתי אותו, והיו הפתעות גדולות – החומוס של אבו שוקרי היה עשוי במיומנות על-פי מתכון שאני לא משתגע עליו. המנות גדולות ונאות, הגרגרים על המנה תפוחים וזהובים ומעיסת הפול מבצבצים שברי פולים רכים ומתמוססים למגע.

המנות שהזמנו הוגשו עם סלט טרי ולא מתובל, חמוצים בינוניים ופיתות סטנדרטיות למדי. גם כדורי הפלאפל שהזמנו היו מהסוג שלא כותבים עליו הביתה.

המקום החדש רחב ידיים, משופץ יפה ונקי. השירות ענייני ואדיב. התפריט, כמקובל במקומות האלה, כולל גם סלטים, מג'דרה ועלי גפן ומבחר מנות בשרים שהן כנראה מקור הרווח העיקרי של המקום. אבל בטוח שישנם אנשים, שכמו דן, יגיעו רק בשביל החומוס ועוד יביאו איתם חברים. זה לא משהו שצריך להבין. זה פשוט עוד סוג של חומוס.

11 תגובות על המקום החדש של סמי אבו שוקרי, אבו גוש

  1. בתור ילד הייתי מתגאה שהיינו נוהגים לאכול באבו-גוש אצל "אבו שוקרי המקורי מספר אחת" עוד בעידן שלפני הפיצול. אני זוכר שהחומוס היה לי מאוד טעים והישיבה במקום הקטן הייתה חוויה קסומה.
    אני לא בטוח אם מאז הטעם שלי השתנה (היום אני מעדיף חומוס ירושלמי חמוץ בהרבה) או שרמת החומוס במקומות המתחרים ירדה או שאולי זה הקסם של המקום שהיה לי בראש שהתפוגג עם הסכסוך והסולחה הממוסחרת. אבל היום אבו גוש מתקשר לי אסוציאטיבית עם מלכודת תל אביבים לאנשים שחושבים שהם יודעים מה זה חומוס טוב אבל אין להם מושג, המקום מתקשר לי לשירות חנפני בסגנון מסעדת חמודי של ארץ נהדרת, שנים שאני כבר לא עוצר בכפר לאכול חומוס (או כנאפה בינונית לצורך העניין).

  2. אכלתי שם
    החומוס בינוני, הסלט היה טוב והקובות שרופות
    הכי גרוע שגם טעו לנו בחשבון, לרעתנו כמובן.
    הבעיה שהם נפלו על אחד שמחשב את המחיר לפני שהחשבון מגיע.
    כדאי לבדוק את החשבון לפני התשלום

  3. יובל דר שני
    19 בינואר 2014 ב-06:30 //

    הטעות של האנשים שחושבים שבאבו גוש יש את החומוס הכי טוב,
    ״בא לך לאכול חומוס? בוא לאבו גוש.״ לכל המומחים למיניהם, תנסו את גריל 443 בתחנת דלק שילת מול מודיעין ותחסכו את הנסיעה הארוכה לאבו גוש
    זה בתנאי שלא תכננתם לטייל בסביבה כמובן ובאתם רק לחומוס
    שבוע טוב לכולם

  4. הייתי תושב האיזור במשך מספר שנים. בשלב כלשהו שקלנו לגור באבו גוש. דרך אגב, יש יהודים לא מעטים ששוכרים שם דירה. למה זה רלוונטי? כי אחרי שהתרועענו מספיק, תושבי הכפר הסכימו לדבר ביותר מזלזול על המקומות האלה. משהו כמו "אף אחד לא אוכל שם. יותר מדי צפוף שם"

  5. אבו חסן סחרוב ראשון לציון. אכלתי היום אצל אבו חסן חומוס פול היה מצוין . לפני שבוע אכלתי חומוס פטריות גם מומלץ . למי שמצוי באזור קניון הזהב חומוסיה מומלצת

  6. הייתי שם שוב בסופ"ש האחרון. ולמרות המקטרגים אני חייב לציין שהחומוס לטעמי פשוט אלוהי, הפרגיות בסדר הצ'יפס עלוב למדי אבל האנשים נחמדים באמת ולא סתם חנפנים והקפה מעולה .

  7. אכתי שם לפני שבוע, חומוס, קבב וכו'. השירות היה גרוע, החומוס גם. הקבב היה בינוני (ומנה די קטנה בשביל 50 שקל), צ'יפס נוראי עם קטשופ נוראי. הסלטים בסדר ולא יותר מזה. זו הייתה הפעם הראשונה ואחרונה.

  8. בעיקבות פירסומת היגענו והיתאכזבנו שירות גרוע המון לימון בכל דבר החומוס לא יותר מסביר לפחות יכול לומר שאכלתי באבו שוקרי

  9. אכלנו שם בחזור מירושלים -בילינו שם כחצי שעה במהלכה הייתה תחלופה מכובדת של סועדים – החומס לכשעצמו לא היה להיט ובטוח לא הותיר בי רצון לחזור לשם – חומוס משחתי בלי טעמים ברורים מידי ודי קר, פיתות וכדורי פלאפל סביר לחלוטין (לבקש כדורים חמים ולא כאלה שיצאו לפני חצי שעה) – אז היינו.

  10. אין על הכפר של אבו גוש

  11. חומוס סתמי, סלטים סתמיים, מעט בשר והכל בהרבה כסף. אין מה לחפש שם.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*