חדש בבלוג

Banza: הפסטה שעשויה מחומוס

בשורה לרגישים לגלוטן: יש פסטה שעשויה מחומוס ויש טענה (טעונת הוכחה) שהיא אפילו טעימה. היא גם לא מכילה מוצרים מהחי. בינתיים אפשר לקנות אותה רק בארה"ב, אבל אנחנו מהמרים שמהר מאד היא תגיע גם אלינו. 

Banza היא סדרת מוצרי פסטה, של חברה באותו שם, שפועלת מדטרויט מאז סוף 2013. הם מייצרים פסטה מכמה צורות סטנדרטיות, כמו פוסילי, קונצ'ילי (כונכיות), פנה ועוד. מה שמיוחד בפסטה שלהם הם לא הצורה או הצבע, אלא שהיא לא עשויה מחיטה – הפסטה של Banza עשויה מחומוס.

באנזה, פסטה שעשויה מחומוס

למה שמישהו ירצה לאכול פסטה שעשויה מחומוס דווקא? ובכן, הקהל המתבקש הוא זה של אנשים שרגישים לחלבון החיטה גלוטן, אבל בעצם כל מי שמקפיד על בריאותו עשוי להתעניין במוצרים האלה.

מוקדם יותר החודש, בראיון שהעניקו לכתב ההפינגטון פוסט ריקי קמילרי (ראו הסרטון בהמשך הפוסט. עדכון: משום מה נעלם. החלפנו בראיון קצר אחר), הסבירו מייסדי החברה האחים בריאן וסקוט רודולף, שהפסטה שלהם בריאה ומזינה יותר מפסטה שעשויה חיטה בכל מובן.

הפסטה מחומוס של בנזה

לדבריהם, Banza מכילה כמות כפולה של חלבון, כמות גדולה פי ארבעה של סיבים תזונתיים וכחצי כמות הפחמימות מפסטה שעשויה מחיטה. אפשר להניח שגם הערך הגליקמי של הפסטה הזו נמוך יותר משל פסטה רגילה, מה שאומר – באופן תיאורטי לפחות – שהיא עדיפה למי שחושש מסוכרת ומחלות לב.

בדף ה"Our Mission" באתר החברה (עדכון: ארגנו מחדש את האתר והוא כבר לא שם. חבל), מספר בריאן רודולף שאחראי על ההמצאה, שהפסטה מבוססת החומוס נועדה לאפשר לו להמשיך לאכול פסטה אחרי שגילה שהוא רגיש לגלוטן. את האב-הטיפוס המקורי הוא הכין במטבח הביתי שלו, וכשטעם את התוצאה הבין שיש לו סטארט-אפ ביד.

פסטה מחומוס, הצעת הגשה

בראיון להפינגטון פוסט השניים מציינים כיתרון גם את זמן הבישול הקצר בחצי. לא בטוח שזה מה שיגרום לחובבי הפסטה לוותר על הדבר האמיתי עבור תחליף – שלמרות ההתלהבות של קמילרי – אנחנו חושדים שהוא קצת פחות קרוב למוצר המקורי מכפי שהיו רוצים שנחשוב.

כמו שחלק מכם אולי למדתם בפסח האחרון, ישנם לא מעט תחליפי פסטה שעשויים מכל מיני דברים שאינם חיטת דורום, ואף אחד מהם לא מצליח להתקרב לטעם או למרקם של הדבר האמיתי. עם כל חיבתנו לכל מה שעשוי מחומוס, נתקשה להאמין שהמקרה הזה שונה, עד שנטעם. ראוי להוסיף גם שפסטה מחיטת דורום היא אוכל הרבה יותר בריא והרבה פחות משמין מכפי שמקובל לחשוב.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*