חדש בבלוג

חומוס קלבוני, א"ת חולון

מבין כל החומוסיות הנושאות את השם קלבוני שקמו בעשור האחרון, זו של חולון היא ללא ספק הטובה ביותר. לחובבי הז'אנר זוהי חגיגה אמיתית שמצדיקה נסיעה במיוחד.

מסעדת קלבוני
כתובת: האורגים 12, אזור תעשייה חולון
שעות פתיחה: א-ו' 9-15:30, שבת עד 17:30
טלפון: 03-6500469
קלבוני חולון בפייסבוק
4 גרגרים

כשאומרים "קלבוני" חשוב לציין באיזה מהסניפים מדובר. בעשור האחרון היו בכל נקודה בזמן לפחות 3-4 קלבוניות בגוש-דן, ולמרות שכולן הזכירו (מי יותר ומי פחות) את החומוסיה היפואית המיתולוגית של הסבא/הדוד מוסטפא קלבוני, אף אחת מהן לא התקרבה למקור בשום צורה.

קלבוני חולון, מבט מהרחוב

מסעדת קלבוני של אזור התעשייה חולון היא יוצאת הדופן הבולטת וזה גם סוד שרידותה – כמעט חמש-עשרה שנה שהיא פועלת במרץ (אינשאללה עד מאה ועשרים) ומציעה את הדבר הכי קרוב לזכרונות. המקום קטן וקצת צפוף, אבל האווירה נעימה, השירות לבבי והטעם מסגיר מי לקח איתו את המתכון.

מדי פעם הם מכינים גם דגים ובשר, ובאופן היפותטי אפשר להזמין רק חומוס בלי התוספות שמסביב, אבל באופן מעשי ואם לא תדרשו משהו אחר תקבלו את הדיל המסורתי של קלבוני לדורותיו. כלומר: צלחת של סלט עסיסי עם רוטב חריף, צלחת נוספת עם ערימה של צ'יפס מדויק וקציצות פלאפל לוהטות ומבושמות, סלסלת פיתות רכות, קערית עם רוטב פלפלים אדומים ומנות חומוס גדולות ויפהפיות. סה"כ 35 ש"ח לסועד, כולל שתייה.

הצ'יפס והפלאפל של קלבוני

הדיל הזה, שהפך לברירת המחדל בכל החומוסיות ביפו ולפורמט מקובל ל"עסקית" בהרבה חומוסיות אחרות, הומצא מתישהו בשנות התשעים (ואולי אפילו מעט קודם) בצריף הירוק של קלבוני בפינת יפת ופייר מנדס פרנס ביפו. הסלט של אז היה מעוטר גם בבצל ובסומאק והחומוס, לפחות עד לנקודה מסוימת, עוד נכתש ביד.

אז לא, המסורת לא נשמרה בצורה מושלמת, אבל הטעם והחוויה דומים מאד ולפני הכל – האוכל מצוין. החומוס, באופן ספציפי, סמיך ומשחתי בדיוק במידה, עם מינון נכון של טחינה שהוא הגורם העיקרי לכך שהמנות הגדולות מאד והמתובלות מאד הן לא כבדות.

חומוס פול, קלבוני חולון

מבט מקרוב על מנת החומוס פול של קלבוני. הקליקו להגדלה.

המנות המומלצות הן חומוס-פול וחומוס-מסבחה. הראשונה, מגיעה עם עיסת פול דלילה ועדינה שמסתירה ערימת גרגרים נימוחים. האחרונה, סמיכה ומרוכזת יותר, מתאפיינת בחמצמצות עדינה ומכילה טיפ-טיפה פחות חומוס.

שתיהן, כמיטב המסורת, מגיעות עם כמות נאה של פפרקיה, כמון ופטרוזיליה והזלפה בלתי מורגשת של שמן זית.

חומוס-מסבחה של קלבוני

את רוטב הפלפלים האדום, אחד החלקים הטעימים ביותר בדיל, אפשר לאכול כמו שהוא עם פיתה. יש לו טעם עז של פלפלים אדומים עם חמיצות נעימה וחריפות קלה. הצ'יפס חם ורך למחצה, עשוי היטב – נסו לא לגמור אותו ואת הפלאפל המנוקד בשומשום לפני שהחומוס שלכם מגיע (2-3 דקות בדרך-כלל).

לחובבי הז'אנר הארוחה אצל קלבוני היא תענוג אמיתי שמצדיק נסיעה במיוחד, מה גם שברוב שעות היום מדובר בלא הרבה יותר מרבע שעת נסיעה מתל-אביב.

14 תגובות על חומוס קלבוני, א"ת חולון

  1. ושכחת לכתוב על איוב המדהים איש יקר וחביב שאי אפשר שלא לאהוב אותו. אני נדדתי אתו מיפו לחולון. החומוסיה מבוססת על הרבה לימון. הסלט שלו מהטובים וגם הפלאפל ומדהים שרק כעת הגעת אליו. אני תמיד לוקח חומוס פול זו נראה לי המנה המועדפת אצלו לטעמי . ולרוב יש חניה במגרש ליד עוד יתרון

  2. יש הרבה חומוסיות שעוד לא הגעתי אליהן.

  3. חומוס טוב בארץ לא בעיה למצא…אני חושב שהגיעה השעה להתחיל לבדוק חומוסיות בחול שעומדות בסטנדרטים ובענינות הישראלית…שיהיה לאן ללכת כשמגיעים לשם!!

  4. הכי אוהב את הסלט החמוץ שלהם והצ'יפס!

  5. אכלתי שם לפני שלוש שנים בערך כמעט.
    אני חושב שלקחתי את הדיל, כי אין ברירה.
    לא עפתי, היה חביב, בכלל אני לא עף על חומוסיות שנוטות לתל יותר מדי את החומוס.
    זה רק אני, אבל.

  6. היה פעם קלבוני ביפת שעשה חומוס עם קרעי פיתה בעיסה, מוגש עם בשר או לבן
    יש להם מנה כזאת?

  7. קלבוני ראשון מערב תחנת דלק טן
    מקום חדש שרות חביב טוב זה לא פלא מסתבר שמדובר בבן של איוב מקלבוני חולון
    הפלאפל והציפס יותר קריסיפי ועדינים מקלבוני חולון. ראשון מועדף
    הסלט בחולון לימוני יותר וכמות גדולה יותר. חולון עדיף. זה הטעם שאני רגיל אליו עשרות שנים
    בחולון אני לוקח תמיד חומוס פול בראשון הלכתי על משולש אז ההשואה אולי לא מדויקת אבל נראה לי שיש שוני מהותי בחולון החומוס פול גם לימוני ויאלו בראשון לא . לעוד אופציה טובה בראשון מערב בטוחני שזה ילך כי לאיוב באים לא רק בגלל החומוס אלא כי הוא איש חביב והוא הדין בראשון. אהבתי בראשון את העובדה שיש תפריט מדויק ומחיר מפורט. בהצלחה

  8. אוהב את התגובות שלך רון. ממש תושב"ע. חבל שאין אפשרות לגופן רש"י.

  9. אריה נדלר
    6 ביולי 2016 ב-16:46 //

    חומוס קלבוני, א"ת חולון
    בקרנו שם שלשום.
    לא הבנתי את הדיבורים על אוירה נעימה ושרות לבבי.
    היה חם והמזגן פרפר בין חיים למות. הלחות והחום העיקו והצטערנו שלא התישבנו בחוץ אבל 2 השלחנות הבודדים שם היו תפוסים.
    האוכל לא היה משהו לזכור לנצח: הזמנו משולשת שהיתה מימית, לא מאוזנת ולא טעימה במיוחד.
    אבל כן אזכור את היחס האדיש, מתנשא, מתעלם. פשוט לא נעים.
    ההתעלמות כללה גם את השלב שרציתי לשלם ושאלתי כמה.
    נאלצתי לחזור על השאלה כמה פעמים.
    נכון, מי שמחפש חניה – זה המקום, אבל לא חייבים לאכול.

  10. עברתי בקלבוני חולון המקום עבר שדרוג . כעת יש מלצר מקצועי מה שדורש הוספת טיפ למחיר. המנה עצמה לא השתנתה.
    עברתי גם באלוף החומוס והפול בסטרומה חולון. השם קצת יומרני. לקחתי משולש וסלט . משולש עם ביצה 25 שח סלט קטן ממש קטן 8 שח. סלט סתמי ותפל. המשולש ציון 7 לא עפתי לא אגיע במיוחד . אם אני בסביבה אכנס. בצלוחית נפרדת קבלתי זיתים , שום לימוון, חריף מעודן. הזיתים היו טובים

  11. לאסף ..דבר ריאשון ,את הגלגל המציאו כבר מזמן ולא צריך להמציא מחדש….וכמו שאומרים "סוס מנצח לא מחליפים" על כן קרעי פיתה בחומוס נשמע רע או פירורי לחם שזה אותה תוצאה וזה בא אולי לנפח את הכמות ולהוריד עלויות….דבר שני ,לכל המגיבים …אחרי 30 שנה בענף אני יכול להגיד לכם שאי אפשר לפגוע בול בטעם של כולם ,ללקוח אחד יהיה אותו סלט חמוץ בדיוק במידה ולקוח אחר יהיה יותר מידי על כן לא לפי זה מודדים מקום מוצלח יותר או פחות…ו
    מה כן לשים לב?…אותנטי, נקיון ,טריות,אווירה,שירות …ולהגיע רעב זה הכל!

  12. שכחתי לציין אלוף החומוס והפול סטורמה חולון כשרות מהדרין

  13. פלאפל צנטרו דב הוז חולון.. פלאפל צנטרו בדומה לפלאפל מתנה בשוק הכרמל ולרצון בקינג גורג מוכיח שפלאפל ב7 ש"ח יכול להיות טעים. כדורים עשוים היטב . בגזרת התוספות כמו מתנה ורצון המצב חלש אין סלטים חופשי ומקבלים חומוס טחינה סלט ירקות וכרוב כבוש ב7 שח מנה מנצחת/ פלאפל שחוזרים אליו

  14. אכלתי השבוע בקלבוני חולון קלבוני ראשון אזור תעישה חדש תחנת דלק טן . ככלל אני מעדיף את קלבוני חולון מבחינת הטעם את איוב מזמן לא ראיתי שם . מחירים אין וכל פעם זה תעלומה מבחינתי כיצד המחיר נקבע הפעם בחולון שלמתי 34 קומפלט לא כולל שתיה . בראשון שלמתי 37 כולל שתיה בפועל 35 עם הנחת לאומי קארד. מעבר לשם אין הרבה דמיון . בחולון המשולשל והסלט מוגש בטעם למוני הפלאפל מעולה פריך וטעים . בראשון הטעם יותר סתמי פחות טוב בעיני יחד עם זאת יש מחירון ואתה יודע מראש מה אתה משלם. מבחינת טעם חולון ,מבחינת צורת התנהלות דברים ראשון, מבחינת נחמדות שניהם נחמדים מבחינת חניה אצל שניהם נוח

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*