חדש בבלוג

חומוס בר, תל-אביב

חומוס בר, חומוסיה שכונתית באזור שדרות יהודית השחון, מציעה אוכל זול ולא רע שבמרכזו חומוס חם, פלאפל חם וצ'יפס חם. השובע מובטח. 

חומוס בר
כתובת: הנצי"ב 28 תל-אביב
שעות פתיחה: א-ה' 10-19:00
טלפון: 03-5091414

עדכון 15/8/2016: המקום נסגר ונפתח מחדש כסניף נוסף של הבן של הסורי.

עד לשנים האחרונות, לפחות, שכונת מונטיפיורי מעולם לא הייתה מקום טוב במיוחד לחפש בו אוכל, ועוד פחות מזה חומוס. בשוליה ממש, שוכנים אמנם רחמו הגדול ובנו, שכבודם במקומם מונח והכל – אבל למי יש כוח לטפס עד לבגין מהצד השני של השכונה, במיוחד בעיצומו של יום לוהט במיוחד של אוגוסט.

חומוס טחינה צנובר בחומוס בר

מנת חומוס טחינה צנובר, חומוס בר. הקליקו להגדלה!

כזה בדיוק היה היום שבו הגעתי לחומוס בר. זה קרה אחרי פגישת עבודה ארוכה למדי וטכנית מאד, שבסיומה הציעו שאר המשתתפים שנקפוץ לחומוסייה הקרובה – ואני זרמתי. שלא לומר שכשכתי ("זה לא החום, זו הלחות" וכו').

החומוסיה הצעירה הזו שוכנת בסככה שמסונפת לבית דו-קומתי קטן, בחלק הצפוני של אזור הנציב (למתקשים: זה שקרוב לעזריאלי). מקום ידידותי למראה עם כמה שולחנות, שלושה ברים ארוכים עם כיסאות והרבה עץ.

בסככה הממוזגת למחצה והאטומה חלקית היה רק קצת פחות חם מאשר בחוץ, וכבר חשבנו לקחת טייק אווי ולברוח, אבל אז אחד מעובדי המקום הפעיל כמה מאווררים והאוויר התחיל לזוז.

חומוס בר, מבט מהרחוב.

חומוס בר, מבט מהרחוב.

יש להם תפריט מגוון יחסית, שכולל גם שניצל, תבשילים, מנות צמחוניות ועוד כהנה וכהנה – אבל מהשילוט ברור לחלוטין שהחומוס הוא העיקר ושמחירו 17 ש"ח בלבד למנה (ספרתי לפחות שבעה שלטים שמדגישים את העניין הזה).

כולנו הזמנו את העסקית. היא כוללת אחת ממנות החומוס, עם סלט ירקות, פלאפל, צ'יפס, חמוצים ורטבים, פיתות כמובן וכוס שתייה (לימונדה או תה קר). כל זה תמורת 35 ש"ח. לקחתי את מנת החומוס-טחינה-צנובר.

הפיתות היו מהסוג הנכון (לטעמי), כלומר דקות. כל התוספות היו סבירות או טובות להוציא פרוסות החמוצים החיוורוניות משהו. החומוס היה לא רע – במרקם נעים, דליל מעט, מה שבסך-הכל מתאים ליום חם, עם כמות נדיבה של צנוברים נאים, שמן זית טוב, טחינה בוהקת בלובנה ופטרוזיליה קצוצה.

הצ'יפס והסלט. חלק מהעסקית ב-35 ש"ח

הצ'יפס והסלט. חלק מהעסקית ב-35 ש"ח.

החומוס הזה הוא מהז'אנר שמכונה לפעמים "חומוס חם". לפעמים הוא גם מוגש חם, אבל מרקמו וטעמיו הם בעיקר תוצאה של טחינת החומוס בעודו חם, כשהטמפרטורה הגבוהה משפיעה על הטחינה (הגולמית). יש אנשים שעפים על החומוס מהסוג הזה. אני קצת פחות עף, אבל במקרה הספציפי הזה המנה לפחות לא הייתה מאד כבדה (החיסרון העיקרי של מנות חומוס חם).

בקיצור: בסך-הכל מקום סימפטי, זול, שכונתי וידידותי. הפתעה חיובית לחובבי הז'אנר ולמי שנקלע לאזור ולא אוהב פול (שעליו תהילתו של רחמו). מה שבטוח: תצאו שבעים.

8 תגובות על חומוס בר, תל-אביב

  1. תוכל לתאר שוב את הטעם של חומוס שנטחן חם? אני בטוח שכבר רשמת את זה, אבל אני אשמח לעוד רפרנס.

  2. אני חושב שהמקום נסגר… היה סגור בימים האחרונים. לטעמי חומוס סביר, לא יותר, במחיר טוב. היום אפשר לטפס לשרונה מרקט ולאכול אבו חסן – מעין מכת מחץ לכל האחרים

  3. תאמת ובלי לפגוע זה מרק או חומוס…לא נראה מבטיח במיוחד. בקשר לרחמו: עברתי שם מאות פעמים, מעולם לא ראיתי סועד בחומוסיה…

  4. קרוב לשם, ברח בן אביגדור 1 (פינת המסגר), מול דוכן המלבי, יש חומוס בלי שם.
    טעים טרי וזול. אוכל שם פעם בשבוע ככה..

  5. שתי חומוסיות מהטובות בארץ נמצאות בצפון ולא מוזכרות באתר: מסעדת בוקר טוב בירכא, וחומוס עימאד בנצרת. רק לפני שמתיישבים אצל עימאד בנצרת, מומלץ לוודא מחירים שלא יהיו הפתעות. פעם אחרונה שהייתי לפני חודשיים, הוא לקח לנו 30 שח צלחת חומוס, ו60 שח על צלוחית של שווארמה קטנה. החומוס והשווארמה שלו מהטובים שאכלתי, אבל מחיר הגזל שלקח לנו, לא נראה לי שהוא גובה את זה מבני המקום.

  6. פתחו עכשיו סניף של חומוס אליהו בשדרות יהודית 27.

    למקום שאיזכרו בתגובות (בן אביגדור) קוראים בית החומוס, זה בהנהלת נדיםת והבן שלו ג'וני על השירות.

  7. בתור חובב חומוס ותיק שעובד בעזריאלי, היית מאושר כשגיליתי את המקום הזה ממש מתחת לאף. בביקור הראשון חשדתי במקום שלא נראה כמו חומוסיה אלא כמו מסעדת פועלים שמכינה חומוס כסייד קיק. אבל בתכלס – החומוס פשוט מעולה. קליל, טעים ובמחיר אליפות. לגמרי מצדיק הליכה מעזריאלי כשבא חומוס לצהריים.

  8. עדכון חם מהשטח – המקום שוב עבר מהפך, כיום זה סניף נוסף של "הבן של הסורי".
    טרם טעמתי אבל מבטיח לעדכן.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*