חדש בבלוג

סקס, סמים והר הבית (סדרה)

סדרת-רשת אמריקנית חדשה עם מקורות מימון לא ברורים, משווקת את ישראל כמרכז תרבות והייטק וכחממה של פלורליזם דתי, אך גם ובעיקר כגן-עדן לחובבי סקס מזדמן ושתייה מופרזת. החומוס בשם הוא כנראה עניין סימבולי בלבד.

"Hamburger Hummus" היא סדרה קומית בת שבעה פרקים קצרים, 3-4 דקות כ"א, שעלתה לרשת בשלמותה מוקדם יותר השבוע. סדרה שיש מצב שעוד תעשה הרבה רעש.

הסדרה מציגה את ישראל דרך עיניה של קבוצה בת שישה בלוגרים אמריקנים, שמגיעה לתל-אביב כדי להשתתף בכנס דמיוני בשם Blogocon. מדובר בקבוצה קטנה אך צבעונית, קולנית, ונחושה להפיק את המקסימום מתל-אביב ומישראל בכלל.

"המקסימום", אם לאמ;לק את 25 הדקות (סך-הכל) של הסדרה, כולל תפילה על הר הבית, השתתפות במסיבות גייז, קבלת טיפול במריחואנה רפואית (מרופאה ערבייה בלבוש מוסלמי מסורתי), התחזות לעובד סטארט-אפ מקומי, הסבר על אנרגיה סולארית, ולבסוף – סקס עם זר בשירותים של פאב אחרי שתייה מופרזת, תוך כדי צילום סלפי וזעקת "שבת שלום!" במבטא אמריקני כבד. צפו בטריילר (30 שניות) ותבינו:

כמו שאפשר להבין – זו סדרה אקטואלית להכאיב ומאד לא תקינה פוליטית, בטח במושגים אמריקניים. ומה שהופך אותה למעניינת אפילו יותר הוא שמדובר כנראה בהפקה די יקרה, שלא לגמרי ברור מי עומד מאחוריה.

הבמאי הוא ג'יי קארה (Workaholics, או "עובדים מצטיינים" כפי שקראו לה בישראל) וצוות השחקנים כולל את אנג'לה קינסי ("המשרד"), ג'יליאן בל (Workaholics) ושחקנים נוספים שהערך שלהם באתר imdb כולל תמונה. יש לסדרה גם אתר מושקע וערוץ יוטיוב ודף פייסבוק, אותם מפעילה סוכנות הדיגיטל SS+K שעם לקוחותיה נמנים מיקרוסופט, אאודי, גולדמן זקס, הקרן של ביל גייטס, משרד החינוך האמריקני ועוד.

על המימון, מסתבר, אחראית ה-New Venture Fund, שזה קצת מוזר כי מדובר בקרן שבדרך-כלל מממנת פרויקטים חברתיים או סביבתיים, ופרויקטים שקשורים לחינוך ולהעצמה של אוכלוסיות חלשות. לא ברור מה בדיוק הקשר בין זה לבין מה שנראה כקמפיין ויראלי לעידוד תיירות להט"בית לתל-אביב/ישראל. או קמפיין "דווקא סבבה פה" נוסף של המטה להסברה לאומית. או לחלופין – קמפיין מטעם "פרויקט תגלית" (ששמו באנגלית "Birthright". לפרק השישי בסדרה קוראים "Earthright". מקרה?! לא נראה לנו!).

המבורגר חומוס, סדרה חדשה

ואולי זה בכלל להפך – אולי מדובר בעצם בסדרה חתרנית, שמנסה למשוך לישראל קהלים פחות שמרניים כמשקל נגד להקצנה, למשיחיות ולקסנופוביה. וכמובן – זה עשוי להיות קמפיין פרסומי מתוחכם ויקר של חברה מסחרית (נגיד, זו שמייצרת את הגופים הסולאריים שמוצגים בפרק השישי).

דבר אחד ברור – חומוס בכלל לא מוזכר בסדרה, מעבר לשם כמובן. זה קצת מאכזב, למרות שבסופו של דבר גם המבורגר לא מוזכר, אז זה כנראה לא בגלל שהם אנטישמים. מה שמעניין הוא עצם הבחירה בשם, שמדגימה את השימוש הסימבולי בחומוס כמאכל לאומי.

חוץ מזה, מדובר בסדרה משעשעת בהחלט. תתחילו בפרק הראשון:

2 תגובות על סקס, סמים והר הבית (סדרה)

  1. זה אדיר, ולפרק השני קוראים…. בבה גנוש!!

  2. למעשה, זה בבה גיי-נוש…

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*