חדש בבלוג

חומוס הסורי חי וקיים, בבת-ים

תושבי הכרם והסביבה מתנחמים בזרועות "הבן של" ברחוב הלל הזקן, אבל למי שמוכן להרחיק עד בת-ים מצפה הדבר האמיתי: מנת הקומפלט הישנה והטובה של הסורים, טעימה כמו תמיד ויפה כמו שבתמונות. 

הסורי חומוס פול
כתובת: 
מצודת ביתר 8 בת-ים
שעות פתיחה: א-ה' 7:30-16:00, שישי עד 14:00
טלפון: 052-2431477
כשר

חומוס משובח

הקומפלט של הסורי

בתחילת 2016 מלאו שנתיים לסגירתו הדרמטית של חומוס "הסורים" בכרם התימנים (א.ק.א "הסורי", "החלבי"), אירוע שזעזע את עולם החומוס והותיר רבבות חומוסאים מיותמים.

במשך קרוב לשנה, ניסו מהנדסים-לאחור וחקיינים למיניהם לרשת את המוסד המפורסם. ואז, באוקטובר האחרון, פתח את שעריו הבן של הסורי בכרם התימנים, מרחק שני רחובות ממשכנה של החומוסיה המקורית, וחתם את הפרק ההוא בהיסטוריה.

הסורי בת-ים, מבט מהרחוב

הפרשה זכתה לסיקור תקשורתי נרחב, אבל התקשורת התמקדה ביורשת מהכרם וכמעט לא התייחסה לשתי החומוסיות האחרות מבית משעניה שקמו בשנה האחרונה: חומוס הסורי בירושלים (טרם הספיקונו), והסורי חומוס פול בבת-ים.

למען הסדר הטוב: "הסורי" לענייננו הוא זאכי משעניה, אחד האחים שהקימו את את החומוסייה המקורית בכרם. "הבן של" הוא אבי, אחד מבניו. את החומוסיה הירושלמית הקימו האחים ליאור ומשה שומר, שהם אחייניו. את החומוסייה בבת-ים מנהלים זאכי עצמו, ומושקו שהוא אחיו הגדול של אבי.

הסורי בת-ים

במבט לאחור, קשה להבין איך לא הגענו לשם קודם. הסורי של בת-ים נמצאת במרחק של 13 דקות בסך-הכל מדרום תל-אביב (לפי WAZE). קרובה יותר מהבן-של. הרבה יותר, אם כוללים את זמן החניה. ואמנם הקומפלט אצל הבן של הסורי, כפי שכבר כתבנו פה בעבר, הוא הדבר הקרוב ביותר למקור – אבל הקומפלט בבת-ים הוא-הוא המקור.

המקום קצת פחות מעוצב ומצוחצח, אבל נקי, מאורגן, מאוורר וממוזג כשלעצמו. על הקירות יש תמונות ענק ממוסגרות של הרב עובדיה יוסף עה"ש, והמחירון התלוי מאחורי הדלפק לא הודפס בלשכת שירות אלא במדפסת ביתית עד כמה שיכולנו לשפוט. בהשוואה לסורי הישן של הכרם, זה עדיין שדרוג לא קטן. גם השקיעו במרצפות מאויירות בדוגמא סורית.

הקומפלט

מנת הקומפלט היא שחזור כמעט מדויק של המנה המקורית. היא טיפה גדולה יותר ואולי טיפ-טיפה יותר מתובלת. הקומפלט, ומנות החומוס, פול ומסבחה עולים 23 ש"ח (ועוד 3 ש"ח לתוספת ביצה), יש גם מנה קטנה ב-18 ש"ח. צלחת נאה של צ'יפס או סלט תעלה לכם 15 ש"ח (יש גם צלחות קטנות) ולא פחות חשוב מכל זה: יש פיתה קומפלט ב-14 ש"ח (תנסו את זה פעם).

השירות, שלא תמיד היה הצד הכי חזק של הסורים, התגלה בסניף הבת-ימי כנעים מאד. האווירה חמימה, כמעט ביתית, והקצב נינוח – לפחות בשעה בה הגענו למקום, מעט אחרי שעות השיא של הצהריים.

המנות שהזמנו הגיעו במהירות, עם פיתות דקות וגמישות כמו שהתרגלנו, וגם הצ'יפס שהגיע איתן היה לא רע בסך-הכל. היה כל-כך טוב ששכחנו לשאול אם יש קפה. אין ברירה, נשוב.

 

25 תגובות על חומוס הסורי חי וקיים, בבת-ים

  1. נדדת עד לבת ים, אז אני מאתגר אותך.
    באזור התעשייה של ראשל"צ נפתח הקלבוני המוצלח ביותר לטעמי.
    מרים את הכפפה?

  2. אנחנו מתגוררים בתל אביב וגם אנחנו שמחנו לשמוע על הבשורה הכל כך טובה שנפתח חומוס ״הסורי״ בבת ים התנענו את הרכב עם תחושת פסימיות שאולי זה לא מה שהתרגלנו אליו , וכאשר הגענו למסעדה , לא האמנו למה שראינו, ז׳קי משעניה״, בכבודו ובעצמו מ״צלחת״ לנו חומוס, יחד עם בנו משה משעניה,וכבר הבנו שהגענו למקום האמיתי, ולמקור!! היה טעים בטירוף המרקם, המראה, והשירות , עד שקבענו לעצמנו כל שבוע חייבים מינמום ביקור אחד, תודה לכל הצוות שהחזרתם לנו את החומוס הכי טעים וממכר בארץ..

  3. אף מילה על גודל המנה? כשאכלתי שם כמעט צחקתי (הייתי רעב, אז בכיתי). זה ציור יפה בחומוס על מצע צלחת. מעבר למחיר הגבוה, גודל המנה מביך ומעליב.

  4. גם בסניף הירושלמי השירות לא להיט ולעניות דעתי גם האווירה לא להיט.

  5. הבחור המכונה קלקל, אני מזמין אותך אלינו לסניף בירושלים שוב להיתרשם כי שרות ואיכות זה הכל בשבילנו ואם הרגשת שזה לא היה ככה אנחנו מתנצלים ונהיה יותר משמחים שתבוא לבדוק שוב
    ולמשה היקר בהצלחה בסניף בבת ים אתם אלופים

  6. למה מנה קטנה ב18 שח?? מה זה השטויות האלה? אבו חסן מוכר לי מנה רגילה ב18 שח. עכשיו המציאו לי מנות גדולו או קטנות? שיעשו מנה רגילה במחיר שפוי

  7. שיהיה לכם לבריאות עם הקוביזם 😉

    באמת שאני פתוח לכל סגנון והעיקר שיהיה חומוס ולא נישאר רעבים. אבל השטות הזו שהמציאו בכרם (התימנים, כמו הדרוזים, חלשים באוכל אך נהנים ממוניטין לא ברור) לא עונה אצלי על ההגדרה "חומוס" או מסאבחה. נראה כמו מנת לגו ומרגיש כמו סלט חם של היפסטר מזרח תיכוני.

    מעדיף מנת יציקה מלאה כמון של אשכרה ואפילו את החמצמץ הירושלמי על פני הדבר הזה.

    דרך אגב בשוק חומוס מגן דוד של ויקטור מכלוף נחמד ומשביע ולא צריך להיכנס למסעדות מסריחות מטיגונים בכרם.

  8. חומוס שייקלה ראשו ןמערב תחנת דלק מיקה
    ראשית לרוב אין מקום חניה בשעות העומס. מדובר בחומוסיה גם עם מנות מיוחדות הלכתי על חומוס אגוזי עם תערובת אגוזים. ככלל המנות סבירות בגוודל והתוספות נדיבות . זו הפעם הראשונה שאכלתי חומוס אגוזי ונראה לי מנה כבדה מידי פצצת קלוריות. החומוס טוב גם התוספות בצלוחיות. מחיר מנה 33 שח מנה רגילה 27או 28 שח . קבלתי על חשבון הבית תה ועוגיה . מתבקשים להשאיר דמי שרות. אין לי דעה מגובשת היות והזמנתי מנה שלא ממש התחברתי אליה לשילוב של חומוס ואגוזים. לא ראיתי תעודת כשרות אבל אולי פספסתי היה די הומה

  9. חומוסאית
    5 באוגוסט 2016 ב-02:04 //

    אפרופו חומוס מגן דוד בשוק הכרמל שהוזכר כאן (12 שח).
    שאלתי את הבעלים אם השמן הוא שמן זית או שמן צבוע, והוא אמר "חצי חצי".
    אז ביקשתי שלא ישים.
    לפעמים למחיר יש מחיר.

  10. הייתי הזמנתי משולש .
    המנה משביעה{היו שרשמו גודל מנה וכו'} הייתי לאחר אימון טניס אינטנסיבי כך שהלכו להם הרבה קלוריות ועוד נסעתי משוהם עד בת-ים.
    המנה עצמה הייתה סבירה לא משהו להיט מחיר סביר בהחלט .

  11. אכזבה; היום הגעתי בשעה 12:50 והמקום היה סגור מסיבה בלתי ברורה.

  12. באמת מאכזב. אולי בגלל חוה"מ? לא היה שלט?

  13. כן המקום סגור בחול המועד

  14. כסורים גאים, נטשנו ליום אחד את שייקל'ה, והלכנו לדגום את בן עדתנו. מה נאמר – לא עפנו. חומוס טוב אבל לא מצויין, תוספות דלות, כוסות חד"פ והשירות ככה ככה. אז סימנו וי (מינוס) וחזרנו לבסיס הבית.

  15. הייתי שם אתמול. הפעם הקודמת שלי אצל "הסורי" היתה בכרם לפני כ20 שנים. היה פשוט מ-ע-ו-ל-ה ! מגדיר מחדש מהו חומוס-פול. תודה רבה על הכתבה, בלעדיה לא הייתי זוכה לחוויה הקולינרית המשובחת הזאת. אני אמשיך ללכת לשם ולהנות בטירוף.

  16. להפך עמיר, תודה לך על הפידבק. שמחים שנהנית

  17. חמוסן מודאג
    2 בפברואר 2017 ב-12:24 //

    איפה נעלם אלי?
    אלי, אוהבים אותך.
    אתה הנשמה האמתית של הסורי.
    מי ישאל אותנו מה נרצה לשתות?
    מלצרית? השם ישמור.

  18. המלצרית נחמדה, וגם אין ניגוד – אפשר גם להתגעגע לאלי

  19. עשרה ביקורים היו לי בסורי בבת ים והמקום לא אכזב ולו פעם אחת.
    מנה גדושה, מתובלת במידה,
    מכלול המרכיבים יוצר סינרגיה כשהביצה אף היא על תקן תבלין.
    תמורה מעולה לכסף.

  20. היה מנוע?
    9 באפריל 2017 ב-13:36 //

    באמת איפה אלי? נעלם כאילו בלעה אותו האדמה?!? בהחלט מצטרף פה לקריאתו של חמוסן…

  21. מכור מכור
    26 באפריל 2017 ב-23:33 //

    לא יעזור לכל המתחרים שלך אתה מס'1
    אין אליפות כזו…..
    יאמי יאמי

  22. הגיע אלי שמועה שהסורי בבתים עובר לרחוב מצודת בייתר 8
    כמובן שהלכתי לבדוק כי אני מורעל חומוס ופגשתי שם את מושיקו החמוד בתוך השיפוצים
    וכמובן השמועה נכונה , משה אמר שבינואר הם עוברים
    אז אם הם לא שם אז הם שם

  23. ישנה טעות בכתובת
    החומוס פול בהנהלת משה וזקי מהכרם עוברים לרחוב מצודת בייתר 8 בתים
    ממש שני צעדים מהמקום הקיים

  24. אנא ממכם שנו את הכתובת
    הסורי עבר למצודת בייתר 8 בת ים
    אנשים מגיעים לחרושת וסגור שם

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*