חדש בבלוג

חומוס סעיד הגיע לפלורנטין?

האם חומוס סעיד מעכו הגיע לפלורנטין? ובכן, כן ולא – כן בפלורנטין וכן חומוס סעיד, אבל ממש לא מעכו. מיותר לצפות לטעמים ולאיכויות של הכוכב העכואי, למרות שהחומוס כשלעצמו לא רע  

חומוס סעיד פלורנטין
כתובת:
אברבאנל 35, תל-אביב
טלפון: 03-6243136
כשר

"חומוס סעיד הגיע לפלורנטין" זועק הפוסטר שעל הדלת בלבן וצהוב על רקע שחור דרמטי, "חדש! חדש! חדש!" (זה עניין רגיל בתל-אביב שאין שלט קבוע לעסק חדש. תודה לעירייה).

חומוס סעיד פלורנטין, אין שלט קבוע

זו אכן בשורה גדולה כשחומוסיה מוערכת מגיעה לתל-אביב, ובמיוחד כשזה "לשכונה". ובכל זאת, פרט קטן אחד משך את תשומת לבנו ועורר בנו חשד – בשום מקום על השלט לא מופיעה המילה "עכו". חשדנו התעורר ביתר שאת כשהוגש לנו תפריט שבכותרת שלו הופיע השם "חומוס העיר". המלצר טען שזו "טעות".

חומוס סעיד, חדש חדש חדשחומוס העיר, לטובת מי שלא יודע, היא החומוסיה שקמה על חורבותיה של חומוס סעיד תל-אביב, שהיא למיטב ידיעתנו היחידה שהחזיקה בזיכיון מחומוס סעיד בעכו. שימו לב ש"חומוס העיר" נשמע דומה מאד ל"חומוס סעיד", וכנראה שלא במקרה (קצת כמו הדמיון בין "The Good Fight" ל"The Good Wife").

ומצד שני, זו דרכם של מתכונים, שהם עוברים מיד ליד ומדור לדור, עם או בלי זיכיונות. לפעמים מחליפים שם ולפעמים שומרים על השם והזיקה. בשורה התחתונה – ציפינו לחומוס בסגנון עכואי או גלילי, שיהיה לפחות סוג של הומאז' לתלולית הנימוחה, הטובעת בשמן זית, של סעיד. ובכן, לא.

חומוס סעיד פלורנטין מגישה מנות חומוס ראויות כשלעצמן, במחיר אחיד של 22 ש"ח. החומוס, משחתי וסמיך יחסית, לא כל-כך מזכיר את הסגנון העכואי אלא דומה יותר לחומוס שהיו עשויים להגיש לכם ביפו. עם גרגרים תפוחים ונימוחים (מזן הדס, מן הסתם), הרבה פטרוזיליה ופפריקה, והזלפה עדינה של שמן זית ורוטב פלפלים חריפים, מדובר כמעט באנטיתזה לחומוס העכואי האוורירי, שמוגש כשהוא טובע בשמן זית גלילי, מעוטר בכמה גרגרים זעירים.

מנת חומוס גרגרים אצל סעיד

מנות החומוס הוגשו לנו עם פיתות טובות, צלחת שיפקה וחמוצים, ועם צלחת נוספת ובה סלט כרוב וסלט עגבניות עם פרוסות בצל, פטרוזיליה קצוצה ופרוסות גזר מוחמצות. אפשר לקבל בדיל (25 ש"ח) שכולל לימונדה, ויש גם מנות שניצל, קבב ופרגית, פלאפל וסביח.

השירות עדיין מבולבל קצת, אבל שום דבר שלא ראינו בחומוסיות חדשות. בסך-הכל מקום עם פוטנציאל, שכבר עכשיו מציע מוצר לא רע – רק עניין השם קצת מטעה.

הסלטים

***

האגדה מספרת שבמסגרת מלחמת הירושה על המותג אבו שוקרי, נתקלו "האמיתי" ו"המקורי מספר 1" בבעיה – היורשים האמיתיים של אבו שוקרי האמיתי מירושלים, טענו שלשני הצדדים אין בעצם זכות להשתמש בשם. באותם ימים נולד ילד חדש לאחת משתי המשפחות מאבו גוש – מייד העניקו לו את השם שוקרי.

6 תגובות על חומוס סעיד הגיע לפלורנטין?

  1. המנה נראית טוב. קצת נרתע מחומוסיות שמשלבות מנות עיקריות, בשריות בתפריט. אוהב כאלה שמגישות חומוס, פול, מסבחה וזהו.

  2. מה שם עכשיו
    4 במרץ 2017 ב-20:18 //

    היי, הזכיין היחיד של חומוס סעיד מעכו בארץ הוא בבאר שבע והוא בטעם מדויק של המקור. מזמין אותך לבאר שבע להיווכח.

  3. הבלוג עושה גם ביקורות של חומוס טייק אווי? כי בפלאפל סעדיה בקינג גורג התחילו למכור חומוס תוצרת עצמית במחיר השערורייתי של 12 שח לחצי קילו. לטעמי נותן תמורה מלאה למחיר. בטח לעצלנים שאין להם כח להכין בבית

  4. דני – תודה על הטיפ
    מה שם עכשיו – נשתדל לבוא

  5. בסוף השבוע הבאתי הביתה קילו חומוס מסעיד המקורי בעכו. הטעם היה לא אותו הדבר שאני מכיר לאורך שנים- פשוט לא טעים. מוזר, מפתיע ומאכזב!

  6. בני,
    יש משהו בפרק הזמן הזה החולף מרגע בו נלקחה מנת החומוס טייק אווי ועד אשר הגיעה לבית הלקוח ונאכלה שמוריד, תרצה, משנה דרמטית את טעמה של המנה.
    קשה להסביר אם זה משך הזמן שעבר, היטמעות התבלינים והרטבים בחומוס, או שמא מרקמו שהשתנה והפך מוצק יותר ועלינו תמיד לקחת עובדה זו בחשבון.
    למען הסר ספק – איני בא להגן על סעיד, רק מציין עובדה בדוקה, זאת כבעל ניסיון בענף.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*