חדש בבלוג

כמה זמן יכול להתקיים בלוג על חומוס

אנחנו לא מתקרבים לסוף. עדיין לא התחלנו.

עוד אף אחד לא שאל אותי, ומן הסתם עוד יעבור זמן עד שמישהו ישאל – כמה זמן אתה חושב בדיוק שאפשר למשוך דבר כזה כמו בלוג על חומוס? ובכן, התשובה היא שהרבה. הרבה מאד. קודם כל, גם אחרי שנדבר על החומוס ונדוש בו מכל הכיוונים, ונלמד את כל המתכונים, ונכין ונספר וניתן טיפים וכו' וכו' – עדיין תחום החומוס הוא דבר חי ומשתנה ומתפתח (כן, אני מודה שזה נשמע מצחיק, אבל אני רציני לגמרי).

תמיד יהיו חומוסיות חדשות לאכול בהן, וסניפים חדשים של אבו חסן, ומריבות עקובות מדם בין עובדים בעסקי חומוס משפחתיים. תמיד יהיה הדיון הבלתי נגמר הזה, איפה אפשר לאכול חומוס טוב עכשיו ש-X ירדו ברמה, או גילויים מסעירים חדשים בסגנון "הגעתי לאבו חסן בשעה שתיים וחצי והיה פתוח".

דף הבית של חומוס להמונים, מ-2006 ועד 2014

דף הבית של חומוס להמונים, מ-2006 ועד 2014.

נכון, לא הכל מעניין את כולם. אבל מה בקשר לשמן הזית שאתם שמים על החומוס שלכם? ומה לגבי חנויות שמוכרות גרגרי חומוס טובים, וטחינה משובחת, ותבלינים מצויינים? יש הרבה לומר לא רק על החומוס, אלא גם על כל מה שמקיף אותו, ואלו דברים שמשתנים כל הזמן. וזה עוד לפני שיבואו לכאן עוד אנשים – ויהיו, והרבה. חומוס זה דבר סוחף. חומוס זה דבר שעולה על גדותיו (בעיקר אם משתמשים בסיר קטן וממלאים יותר מדי). ואני, מה אני – בסך-הכל חומוסאי קטן אחד, שעולמו צר כעולם נמלה.

אני, לבושתי, חומוסאי תל-אביבי למהדרין. אופקיי מתפרשים מחומוס אסלי בצפון לקלבוני בדרום. עוד יבואו לכאן גדולים ממני. אנשים שעברו מסעיד בעכו ועד לאחרונת החומוסיות באבו-גוש, מדן ועד אילת, ולא השאירו פיתה על פיתה. אני מחכה מצפה במיוחד למורי ורבי, האדמו"ר י.ג., שיבוא ויתרום מהונו הרוחני ומכישרון הכתיבה המיוחד שלו – אבל יש עוד הרבה עבודה לעשות. אני – אם תשאלו אותי – בשבילי חומוס זה השקפת עולם, דרך חיים. י.ג, אם תשאלו אותו מהו חומוס בשבילו, פשוט ימשוך בכתפיים ויגיד משהו כמו "משהו שאני אוהב לאכול". ככה זה – כל אחד והחומוס שלו, ואני והחומוס שלי – עם כל הכבוד – זו רק ההתחלה.

9 תגובות על כמה זמן יכול להתקיים בלוג על חומוס

  1. איזה כבוד יש לי , אני הכותב תגובה (או נכון יותר להגיד – המגיב) הראשון באתר שמוקדש (אם אני מבין נכון) אך ורק לחומוס?! חח אוקיי, כל אחד והאהבה שלו.
    אני באופן אישי מודה ומתוודה שאני אוהב מאוד חומוס ואכן אני חומוסאי אמיתי כבר שנים רבות ואין יום שבו אני לא אוכל חומוס (בדרך כלל אפילו פעמיים ביום ויתכנו ימים שאף יותר מכך).
    אני מאחל הצלחה לכותבי אתר זה , נעקוב ונראה אם ולאן זה יתפתח ויגיע
    ובכן במעמד זה ובתור המגיב הראשון באתר אני מאחל שנה טובה עם הרבה חומוס איכותי
    ואל תשכחו " חומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל"
    חג שמח וכל טוב!!

  2. היי שוקי
    אני מקווה שתזונאי כל שהוא יגיב ויתן תשובה מוסמכת לסוגיית מידת ההשפעה של סודה לשתיה על ויטמין b12
    יש לי בשבילך טיפ איך לשפר את טעמו של חומוס תוצרת בית. טיפ זה קיבלתי מבעל חומוסיה משובחת ביפו והא הולך ככה: לעיסת החומוס מוסיפים כמות לא גדולה של מים מקופסת מלפפון חמוץ. את הכמות המדוייקת קשה לי להגדיר כי אני מוסיפה לטחינה במקום מים מספר כפות של מיץ מלפפונים כבושים וזה מוסיף טעם חמצמץ טעים במיוחד. זהו סוד הטעם המיוחד של חומוס במסעדה מפורסמת מאוד ביפו.
    חומוס נעים ושנה טובה
    שרי רז

  3. רעיון מעולה לדעתי, אני מופתעת אבל העברתי כאן כבר רבע שעה (ועוד היד נטויה;-)) מבלי להשתעמם…. מחכה לעוד מתכונים… היחיד שמצאתי פה בינתיים נשמע מעולה, מתה לנסות כבר…..

  4. בלוג משובח ביותר. עוד רגע אני אוכל את המסך מרוב געגועים לחומוס טוב.

  5. נתת לי השראה לבלוג שלי, נראה כמה זמן יכול להתקיים בלוג על פיצה:)

    עכשיו רק צריך מישהו שיפתח בלוג על פלאפל ומישהו אחר על שווארמה, ונוכל להקים יחידה של גיבורי-על כל-ישראלים שילחמו ברשע בעזרת אוכל טוב ובלוגים!:)

  6. האם שרי רז זוהי שרי רז מהטלויזיה?

  7. בהצלחה באתר!

    אני אישית הכי אוהב חומוסים מסחריים ופחות חומוסים של מסעדות. מקווה שתהיה איזו כתבה על חומוסים מהסגנון 🙂

  8. בלוג נפלא שוקי!
    יש לך המלצות לחומוסיות בצפון?

  9. היי סוקי,
    אני מניח שהתכוונת צפונית למרכז הארץ ולא מצפון לירקון.
    תעברי על רשימת ביקורות החומוסיות ועל רשימת החומוסיות המומלצות הארצית. בטח תמצאי שם משהו.
    שימי לב שאת יכולה להשאיר שאלה בפורום החומוסיות.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*