חדש בבלוג

חשיפה: אבו מרוואן סגר עם צבר

אחת החומוסיות החביבות על מערכת הבלוג תככב בקרוב במוצר חמוס עם לוגו של צבר. לשכב עם האויב? לא ממש. תחשבו על כל הכסף שיושקע בלהזכיר לצרכן הישראלי שיש בחוץ המון חומוס מצוין.

כוכב החומוס של עג'מי, אבו מרוואן, יעניק בקרוב את שמו למוצר חדש של סלטי צבר מסדרת "מלך החומוס". מקורותינו בצבר טוענים שהחומוס החדש יתבסס על המתכון האמיתי של אבו מרוואן.
חומוס אבו מרוואן, גירסת הקופסאהקופסא (בתמונה) תטען שאבו מרוואן מכיר את "סודות החומוס השמורים ביותר". לא בטוח שהיינו בוחרים בניסוח הזה, אבל האמת צריכה להיאמר – שמערכת בלוג החומוס קיימה ישיבות רבות במקום, בדרך-כלל לשביעות רצונה.

אבו מראוון (פאאז, בשבילכם) ורעייתו המקסימה (המנהלת האמיתית של המקום), פתחו את החומוסייה ברחוב פייר מנדס פרנס בשנת 1996.

את השתלמותו המקצועית עשה אבו מרוואן כעובד של עיסאם אבו טאיע ("אבו נאדר"), דור שני למסורת חומוס מפוארת. יש מי שטוען שהתלמיד עולה על רבו (ויש מי שאומר שזהו הבל, אבל לכו תתווכחו על חומוס). מה שבטוח הוא שחומוסיית אבו מרוואן היא אחד המקומות החביבים עלינו, בגלל האוכל והנדיבות והרוח הטובה שמנשבת במקום.

למען הגילוי הנאות יש להוסיף שהייתה לנו יד בשידוך הזה. ברוח השאיפה המוצהרת של בלוג החומוס לתרום לפיתוח תרבות החומוס בישראל, שמחנו לעזור ועשינו את זה בהתנדבות.

מלבד חומוס אבו מרוואן, מתוכננת גירסת-קופסא לעוד חומוס מוערך, אבו מאהר מכפר יאסיף. אנחנו מקווים שמשאבי השיווק האימתניים של צבר ישלחו רבבות חומוסאים חדשים גם ליפו וגם לכפר יאסיף, ולהרבה מקומות אחרים שיש בהם חומוס טוב.

15 תגובות על חשיפה: אבו מרוואן סגר עם צבר

  1. מלבב נפש.
    רק שבסוף, לכל חומוסי הקופסאות יש אותו טעם.

  2. אבו חומוס
    26 בפברואר 2010 ב-15:01 //

    אבו מראוון , אבו שוקרי , כל החומוס בקופסה ממש לא טעים ובלתי אכיל .

  3. כבוד! אני מקווה שאבו מרואן יצא מהעסק הזה עם כמה מרשרשים.

  4. זה מאוד משמח לשמוע שמדי פעם דברים טובים קורים לאנשים טובים, ואני בטוחה שאפילו החומוס בקופסה שלו יהיה טעים (עם כל המגבלות של חומוס בקופסה), אבל אם כבר כותבים על אבו מרוואן, כדאי גם לציין שיש שם גם בשר משובח (צלעות כבש to die for) וכנראה שגם דגים טובים (אני לא אוכלת את הדברים האלו, אבל אנשים שאוכלים אותם שם נראים מרוצים). והסלטים והקובות שהוא ארגן לי פעם לחנוכת דירה… בקיצור, איש יקר, מקום מקסים ואוכל נפלא. כן ירבו חדשות כאלו….

  5. אני מאוד שמחה בשביל אבו מראוון על הפירסום והכל אבל לדעתי כל החומוסים מקופסא פשוט מזעזעים וגם הסלטים של רפאל לא מזכירים בכלל את המקור

  6. שיהיה בהצלחה. לכל המלעיזים – חומווס בקופסא הוא אכן דבר בעייתי מבחינת הטקסטורה שנהרסת בגלל החומרים המייצבים והמשמרים, אבל אפשר להתגבר על זה, ולראייה נסו גם חומוסים שאינם "צבר" או "אחלה". למשל חומוס נאש-נאש האהוב עלי עושה חיקוי לא רע, יותר טוב מכמה חומוסים טריים שאכלתי במקומות אחרים.

  7. פוץ נוכלסקי
    1 במרץ 2010 ב-11:49 //

    עד שלא יהיה חומוס ע"ש דודו גבע – הקלון ירבץ על ארצנו הקטנה והמוקפת אויבים

  8. לא יכול לחכות שיגיע למדפים…דווקא מעניין יהיה לטעום ולראות כמה זה קרוב למקור

  9. אפרופו חומוס נאש-נאש – מה הסיפור איתו?
    זה מרגיש כמו עולם הולך ונעלם… החומוס בקופסה היחיד הטעים + דיאטטי (4.8% שומן!) ואפשר למצוא אותו רק ב"מגה" או ב"שופרסל ביג". על סופרים שכונתיים אין על מה לדבר, ולאחרונה – גם לא ב"שופרסל דיל" וב"טיב טעם".

  10. בפעם האחרונה שעברתי בטיב טעם היה נאש נאש, אבל הכי רזה שראיתי היה נדמה לי הכנעני עם 9-10% שומן. איפה יש 4.8%? צריך לנסות…

  11. אז יש חומוס אסלי או קלאסי או משהו בסגנון שמגיע טבעי או בתוספת כמון שמוגדר כ-5% שומן (בטבלת הערכים התזונתיים מופיע 4.8% שומן). אם אתה לא מוצא אותו בטיב טעם, תחפש בשופרסל ביג או במגה. זה (לצערי) פחות או יותר המקומות היחידים בהם ניתן להשיג אותו בימים אלה…

  12. לא יודע. היום הייתי בטיב טעם, היה מדמס, נוס-נוס ואחרים, כולם באיזור 10-12%, ו"כנעני" עם 8.1%. פשוט בלי טחינה אני מניח.

    חבל שהמחיר לגרם כפול מצבר, כנראה קשה לעשות חומוס טוב וזול כשלא משתמשים ביותר מדי גומי גואר וכימיכלים אחרים שמתחפשים לאוכל.

  13. מסכים איתך. בד"כ אני מחזיק בדעה שלא צריך לשלם יותר מ-2 ש"ח ל-100 ג'. אני מוכן לחרוג מהכלל הזה בשביל חומוס 5%.

  14. אז הנה, לאור הפירסום הרב והחשיפה שכל בעל חומוסיה היה יכול לחלום עליה, הגעתי הבוקר לחומוס אבו מרואן בפעם הראשונה. במילה אחת – ביזיון. חומוסיה שמגישה חומוס קר בבוקר, כנראה שמרה אותו מאתמול. בנוסף החומוס רגיל, חסר מעוף ומאכזב. כיוון שלא עלה על דעתי שמדובר בחומוס "קר", קניתי 3 גביעים ורצתי לאכול עם החבר'ה. אני לא יכול לתאר לכם את האכזבה. ועוד לגבות 15 שקלים לגביע??!!! חברים, אבו מרואן עושה סיבוב על כולנו. פשוט לא יאומן.

  15. ניסיתי את חומוס אבו מרוואן בקופסה והאמת היא שזה לא רע בכלל, הלכה הקלישאה שכל החומוס בקופסה אותו דבר. מה שכן הטעם שלח אותי למחוזות ילדותי, אל מסעדת עומאר אל-כיאם בנצרת – הטעם היה כמעט אותו טעם והמרקם קרוב (אם כי זה הקופסתי משחתי יותר בעוד שלעומאר אל כיאם היה את חספוס הגרגירים שיכול להיות רק לחומוס מסעדות אמיתי

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*