חדש בבלוג

חומוס עם לחם כפרי בבאצ'ו

שרון ומ' ישבו בבאצ'ו התל-אביבי וגילו להפתעתם שהתפריט שלו כולל חומוס – אבל לא פיתות. מקורי? חדשני? סתם מזעזע? תחליטו בעצמכם. אנחנו אומרים: מי שמזמין חומוס בבית-קפה שלא יתפלא שהוא מגיע עם לחם כפרי.

שרון מלכי

באצ'ו
כתובת: המלך ג'ורג' 85 תל-אביב
שעות פתיחה: א-ה' 8-24:00, ו' עד 14:00, שבת החל מ-16:00
טלפון: 03-5289753

חומוס בבאצ'ו תל-אביב

חומוס עם לחם כפרי בבאצ'ו. מוזר אבל טעים.

באחרי צהריים אחד של שבת ישבתי עם מ' בבאצ'ו (המוחזק ע"י בעלי קפה מרסנד), הוא שאל על מנות טבעוניות והמלצרית הפתיעה עם מנה חדשה שלא הופיעה בתפריט: חומוס תוצרת בית.

מ' קפץ על ההזדמנות כמוצא שלל רב וחיש מהר נחתה על השולחן מנה נאה ונדיבת מידות (במיוחד בהתחשב במחיר בסך 25 ש"ח בלבד).

מדובר בחומוס בעל מרקם חלק מאד, עתיר טחינה, שמגיע מתובל קלות, מעוטר בגרגירי חומוס וטובל בשמן זית מעולה. אפשר לקבל אותו גם עם ביצה ואם תבקשו יפרגנו לכם גם זיתים ומלפפון חמוץ. בגירסה הבסיסית בה קיבל אותו מ' הוא הגיע עם רוטב פלפלים ולחם כפרי בלבד.

רגע, לחם כפרי?! כן. "לחם נלסון", אם רוצים ממש לדייק, ולפחות כשאנחנו ביקרנו במקום זה הייתה אחת משתי האפשרויות היחידות והשנייה הייתה ג'בטה.

מ' נזכר שאמא שלו אומרת שפיצה אוכלים בפיצריה, ואמר שכנראה שיש משהו בדבריה. הוא מעדיף את החומוס שלו עם פחות טחינה ומעט יותר חמים. אבל בסך-הכל מדובר בחומוס קליל שמתאים ליום חם (הערת המערכת: ולמי שמתעצל לקום וללכת לאחת החומוסיות האמיתיות שבסביבה).

11 תגובות על חומוס עם לחם כפרי בבאצ'ו

  1. החומוסאי
    7 בדצמבר 2013 ב-23:12 //

    25 ש"ח בלבד ?!
    לזה אצם קוראים מחיר הוגן לחומוס?!
    25 זה מחיר מופקע בעבור חומוס… ברוב המקרים הכלל הוא שככל שהחומוס יקר יותר כך עולה הסבירות שמדובר במשחה צפונבנית אנמית ולוקה בחסר. נראה שגם כאן הכלל תקף.

  2. אני מודה בסטייה

    אני מאד אוהב חומוס, אבל לא כל כך אוהב פיתות. לטעמי הסוטה- חומוס אוכלים במזלג עם בצל וצנון או עם לחם משובח…. לחם משובח פשוט יותר טעים מפיתה- כן! גם עם חומוס!

    אני יודע שזו סטיה… אהל הי! גם המסבחה היתה פעם סטיה!

  3. ממזרים חסרי כבוד.

  4. שומר הסף
    8 בדצמבר 2013 ב-09:45 //

    לבקר אצל השכן, "הקוסם" חומוס מעולה!

  5. 25 ש"ח זה מחיר מופקע עבור חומוס.רק שלצערנו הרב בתל אביב הרימו את הרף והגזילה הופכת ל"סביר",לא רק בתל אביב.בחומוסיות האנונימיות בגליל(וככה הן תשארנה בעזרת אלת החומוס) גובים 15 ש"ח וזה,אגב,כולל גם קפה מבושל לקינוח..

  6. אצל בני דודינו- חומוס זה מאכל עוני ופשוט, לכן גם רובם המוחלט מוכרים בזול. רק אצלנו במיוחד בתל אביב הפכו את החומוס לגורמה. לרוב אצל בני דודינו- "חומוס" מעבר לפרנסה, זה עניין של מסורת שעוברת מאב לבן. אצלנו זה למטרות רווח בלבד. לכן מידי פעם צצות כל מיני חומוסיות אלמונימיות שמוכרות לך חומוס טפל ובקמצנות נדיבה ובמחיר הזוי. הרי צריך למקסם רווחים. ובדר"כ אותן חומוסיות גם סוגרות מהר.
    ומנסיוני, ככל שהחומוסיה יקרה וקמצנית, כך החומוס שהם עושים הוא ירוד וטפל.

  7. למעשה, סביר יותר שהם קונים את החומוס מחומוסייה כלשהי ולא מכינים אותו בעצמם. לכן גם קרוב לוודאי שהם לא מרוויחים עליו הרבה.

  8. אבו גאיה ואיתי
    10 בדצמבר 2013 ב-00:03 //

    חברים יקרים תרגעו כולכם, הטעות הענקית שכולנו עושים לגבי כל מוצר שהוא, היא לחשב את מחירו לפי עלות החומרים מהם הוא מורכב, בעוד שבמדינת ישראל מחירו של כמעט כל מוצר שהוא יהיה בעיקר נגזרת של העלויות שמסביב למוצר, החל מהמיסוי העירוני והממשלתי (ארנונה, רישוי עסקים, שילוט, מס הכנסה, מס מעסיקים, מע"מ, ביטוח לאומי עובדים, ושאר ירקות), דרך שכירות, משכורות לעובדים, וכלה בריהוט, תאורה וכיוצא באלה,
    כעת תעשו חישוב מחדש כמה צריכה לעלות אותה מנת חומוס עצמה, אם היא מיוצרת במסעדה בתל אביב (העשוקה) או באיזה כפר בגליל (שלא לדבר על המגזר הערבי שלגביו אני בספק רב אם בכלל יש גביית מיסים)!

  9. אה, מנה טבעונית עם לחם נלסון!
    אם זה הלחם נלסון כפי שאני מכיר אותו יש בו דבש, דבש לא נחשב טבעוני …

  10. דודי גבעתי מממממממממ
    15 בדצמבר 2013 ב-18:30 //

    גדי, ענק! אני לא חושב שיש משהו יותר מתאים ל'באצ'ו מגיש חומוס'. עם לחם כפרי, כן. אם זה לא היה באמת הייתי חושב שזו בדיחה. אולי טרגית – אבל היי, תמיד יש איזה אמן או משורר שרוצה חומוס באמצע שהוא חושב או רושם סקיצה. היי, מה אלה לא בני-אדם? אין להם קיבה לאמנים? משורר, לא רוצה לאכול? רוצה! חומוס. עם לחם כפרי

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*