חדש בבלוג

למתקדמים: חומוס בפונדק איילון

אוקיי, אז בפונדק איילון מגישים חומוס לא רע עם הבשרים והתבשילים – אבל האם אפשר לאכול מנה שלמה מחומוס-היציקה הזה, כמו שהוא? סחבק החליט לתרום את גופו למדע ויצא לבדוק.

פונדקי איילון
כתובת: יגאל אלון 108, תל-אביב (סניף נוסף בפתח תקווה)
שעות פתיחה: א-ה' 9-24:00, ו' עד 18:00, שבת מ-11:00
טלפון: 073-7020905

פונדק איילון היא סטקייה ומסעדה ותיקה, שלעיתים קרובות מוזכרת בנשימה אחת עם מי ומי, 206, מפגש הסטייק ומוסדות תל-אביביים דומים, כמי שמצטיינת בחומוס מפתיע.

אנשים בדרך-כלל באים במבוכה כשהם מדברים על זה, כלומר, כשהם נשברים ומודים שהם נהנו מחומוס שלא נאכל בחומוסיה אלא בסטקייה. לפעמים הם פותחים במילים "אל תצחק עליי, אבל…", ולפעמים באמת תשמעו אנשים צוחקים עליהם, למרות שבאמת שאין סיבה.

בעצם מדובר, גם במקרה זה, על חומוס מז'אנר היציקה, מה שהציבור הרחב (בעידודה של חברת סלטי שמיר) למד לכנות "חומוס מסעדות". זהו חומוס סמיך, עתיר טחינה, במרקם שמזכיר טיח לח איכותי, רגע לפני שמחליקים איתו קיר. מה שאגב לא מפתיע, כי אחד השימושים של החומוס הזה הוא למלא את החללים שבין הבשר ללאפה ולדאוג שיידבקו היטב זה לזה (משהו שטחינה ממש גרועה בו).

השימוש השני של חומוס המסעדות – כולכם הרי מכירים אותו – הוא להגיע לשולחן במנה קטנטנה שממלאת את החלל שבין הזמנת השיפודים והגעתם לשולחן. הוא תמיד תופס אותך כשבלוטות הרוק שלך כבר באקסטזה אבל הבטן עדיין ריקה לגמרי, שזה זמן מצויין להרגיש טעמים מיוחדים ואחרים.

פונסק איילון, מבט מיגאל אלון
גם בפונדק איילון, מקום שקיים כבר 44 שנים (מאז 1971), גילו כנראה בשלב מוקדם מאד שחומוס טוב גורם לאנשים לחזור, אפילו כשהוא רק תוספת. אצלם גם לקחו את הקונספט צעד נוסף קדימה, ויצרו חומוס כה "יצוק", שאי אפשר באמת לאכול ממנו מנה שלמה (ואני אומר את זה אחרי שניסיתי כמובן).

החומוס של פונדק איילון בוהק בלובנו, סמיך וחלק, הוא כנראה החומוס עם הכי הרבה טחינה באזור חיוג 03, ובטוח שהוא החומוס עם הכי הרבה מלח. הוא עושה את העבודה, ואף למעלה מכך, כמתאבן או כתוספת. הוא מצוין כשגונבים ממנו ניגובים קטנטנים, בניסיון לא להתמלא לפני שמגיע האוכל. אבל לאכול מנה שלמה שלו זה כבר אכילת חומוס אתגרית.

מה גם שבפונדק איילון כנראה לא ממש ערוכים לשרת לקוחות שרוצים רק חומוס, והאמת היא ששיערתי את זה מראש אבל הייתי חייב לנסות בכל זאת. זה מה שקיבלתי:

החומוס של פונדק איילון

אגב, יחד עם הפיתות ופחית השתייה שילמתי על התענוג הזה 42 ש"ח. לא טרחתי לנסות להבין איך הגיעו לסכום הזה, אבל כאמור – זה סוג של הזמנה שהם לא מתורגלים בה. חומוס הוא לא המומחיות שלהם, אולי בגלל שזו סטקייה ולא חומוסייה.

בכל אופן, וחרף חששותיי, ההשפעות העיכוליות והפסיכואקטיביות של המנה הזו לא היו קשות, מה שמוכיח שיש מה ללמוד מפונדק איילון גם במה שקשור להכנת חומוס.

22 תגובות על למתקדמים: חומוס בפונדק איילון

  1. סביר להניח גם שהחומוס היקר ביותר באיזור גוש דן.

  2. הם גם משתמשים בטחינה עייש המולבנת והמשובחת, כמו מפגש הסטייק ו206.

  3. עם קצת רצון טוב אפשר לאכול מנה שלמה ואפילו שתיים (העניין בדוק, כל עוד מסתפקים בפיתה אחת)… כשהביאו לי חמוצים ביקשתי שיקחו אותם בחזרה ולכן שילמתי שם פחות.

  4. הם מכינים את החומוס במקום? הוא לא מגיע בקופסאות ממפעל כלשהו?

  5. בשני אירועים קרובים נתקלתי בעוד שמי מקומות מהעבר עם חומוס מעולה לצד מנות בשריות:
    "הסולטאן" ברחוב הראשי (הרצל) ברמלה
    ו"אבו זיאד" בתחנת הדלק פז בחגור.
    שני מוסדות מומלצים לחובבי חומוס…

  6. איך משפיע עודף טחינה על התמחיר?

  7. בנגוד לכותב המלומד אני מאוד אוהב את החומוס הנדון שהוא כאמור ממשפחת: פם-פם, מי ומי, 206, כולם משכמם ומעלה ומסוגלים להתחרות ברב החומוסיות לרבות הטובות שבהן. גם איני מוצא פסול בכך שניתן לשבוע ממנת חומוס,גם אם אינה כוללת פול או תוספות אחרות… הדבר היחיד שנשאר נעלם הוא המחיר שעד כמה שאני יודע הוא כמו ברב החומוסיות ולכן לא ברור מאיפה צץ המחיר שנזכר, לדעתי העניין היה ראוי לברור ולא להשאיר אותנו תמהים ומאוכזבים…

  8. הייתי קונה מהם בעבר חומוס הביתה בקופסא, עד שהתחילו להתחזר עם המחיר.

  9. מי ומי זכורה מהתחקיר העתיק של כלבוטק כאחת שהגישה חומוס נטול מזיקים

  10. שושי – ההשפעה זניחה.

  11. על הטעם המעולה של החומוס אי אפשר להתווכח,המחיר שצוין כאן לא נכון בכלל…בישיבה על הבר,חומוס עולה 25 ש"ח וקולה8\9 ש"ח
    לכו תתפנקו על החומוס הכי טוב באיזור

  12. הפוסט הזה הזכיר לי את פם פם בלונדון מיניסטור.בשנות ה80 נהגתי לאכול בדלפק חומוסטחינהצ'יפסלט…מנה שזכורה לי לטובה. הגעתי היום והזמנתי חומוס בצלחת. הגיעה מנה די קטנה עם טעם סתמי,אין זכר ללימון, חומוס עתיר טחינה, יציקה מהז'אנר האהוב עלי (דומה לפונדק איילון) אבל שוב מנה משעממת. 22 שקלים לחומוס +פיתה לא טריה+5צ'יפסים יבשושים בכוס. כולל שתייה 30 שקלים מיותרים בהחלט. עשיתי V ל30 השנים הבאות….

  13. יצא לי לאכול שם פעמיים:
    בראשונה היה חומוס גבולי, הצלחתי לסיים אותו.
    בשניה הוחלט שאין טעם לחזור יותר.

    כמובן שטעם וריח, ימים רעים במטבח וכו', אבל בתמחורים כאלה (במיוחד אם יושבים לארוחה מלאה עם עוד אנשים) עדיף ללכת למקום שמשקיע טיפה יותר, דעתי האישית כמובן.

  14. הטבח לשעבר של פם-פם פתח לפני שנה וחצי חומוסייה ברמלה, מול חליל – חומוס איוב. שווה לנסות!

  15. יהל מרחבי
    18 באוקטובר 2015 ב-00:13 //

    שנים הייתי אוכל בפונדק איילון בסניף פ"ת בתחנת דלק ליד בלינסון. אני יכול להיזכר ולומר בוודאות כי מדובר בחומוס משובח ביותר. מכיון שבמקום מגישים גם בשר לבן אני לא נכנס למקום אחרי שהתחלתי לשמור כשרות. בכל מקרה מדובר באמת חומוס מצוין וגם הזיתים שלהם. אני זוכר שהיה שם מלצר קבוע, ערבי, שעבר במקום שנים רבות, ושמישהו היה מזמין חומוס הוא היה צועק למטבח פנימה דרך החלון המשותף "אחד חומוס על הכיפק לשולחן מספר 2". (אם המזמין היה משולחן 2 – כן)

  16. השלם את המשפטים הבאים
    :
    "מה שקובע בפונדקי איילון – …. "

    וגם:

    "נהנית? ספר לחבריך – ….. "

  17. שתצא שבע ושבע רצון.
    לא נהנית – ספר לנו.

  18. אחד החומוסים הטובים (שונה בטעם ובמרקם ויחסית מלוח) אבל אוכל פשוט וטעים..
    החומוס המתחרה על זאנר חומוס המסעדות הוא החומוס המעולה של מפגש הסטייק והחומוס של מי ומי .. לדעתי משלושתם הסופר סמיך של מפגש הסטייק לוקח .

  19. מפגש הסטייק ו-206- שניהם הכי טובים מבחינתי

  20. אני לא רוצה לפגוע באף אחד וזה עניין של טעם וריח, אבל נראה מזעזע

  21. מפגש הסטייק ליד גשר מעריב- טוב אז הלכנו לנגב אני וחבר לעזור לעסקים באזור עבודות הרכבת הקלה. הזמנתי חומוס פטריות. מנה שאני תמיד מזמין שם. מדובר בחומוס בסגנון היציקה עם פטרייות . חבר שלי שהיה אתי לדעתו זה חומוס משובח. אני דעתי שונה לא מתלהב מחומוס בסגנון היציקה. מפגש הסטייק חומוסיה מסעדה שאני מגיע אליה רק בחברותא לעולם לא לבד. מלמד את דעתי על סגנוןה חומוס הזה

  22. לחומוס הזה כמו גם לזה של ה-206 – שני סוגים שאני מאוד-מאוד אוהב – יש טעם של מרכיב שאני לא מזהה. זה לא החומוס, לא הטחינה, לא לימון, לא מלח, לא חריף, לא כמון. מה לעזאזל זה יכול להיות?

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*