חדש בבלוג

עסקית בחומוס כספי (מסריק)

חומוס כספי מנאות אפקה כבר מזמן הפך לרשת חומוסיות, וכנראה אחת מהיותר פופולריות בארץ. הסניף הסמוך לכיכר מסריק בתל-אביב נראה מבטיח אז החלטתי לשבת ולנסות אותו. 

חומוס כספי, סניף מסריק
כתובת: 
מסריק 1 תל-אביב
שעות פעילות: א-ה' 9-21:00 שישי עד שעה לפני שבת, שבת עד 17:00
טלפון: 03-6888578

הסניף המקורי של חומוס כספי נפתח בנאות אפקה לפני כשש שנים, והפך מהר מאד להצלחה גדולה. המייסד, השף יובל כספי, עלה במקום הזה על נוסחא מנצחת, שילוב של מיקום, טעמים, הגשה ואווירה שיש כנראה הרבה ללמוד ממנו.

מאז ועד היום קמו שישה סניפים נוספים של כספי בתל-אביב ועוד אחד ברמת השרון. חלקם פופולריים יותר ואחרים פחות, אבל אם לשפוט לפי נתוני החיפושים בגוגל (זה כמובן לא הפרמטר היחיד או הקובע), מדובר ברשת החומוסיות השנייה בפופולריות אחרי חומוס אליהו בת חמישים ומשהו הסניפים.

חומוס כספי מסריק, מבט מבפנים

סניף מסריק נמצא במיקום מצוין, במעלה רחוב קינג ג'ורג' ממש ליד הגינה ושתי דקות הליכה מכיכר רבין, עם אזור ישיבה מוצל בחוץ. הוא נראה כייפי ומזמין וכבר כמה פעמים עברתי בסמוך וחשבתי שכדאי לנסות אותו. הפעם עצרתי ונכנסתי.

שעות השיא, ברוב סניפי כספי וכנראה גם בזה (ובדומה להרבה חומוסיות אחרות) הן באחה"צ המוקדם של ימי שישי. הגעתי בשעת אחר-צהריים לא מאוחרת באמצע השבוע, כנראה קצת אחרי שיא העומס היומי, כך שיכולתי לבחור בשולחן שנראה הכי אטרקטיבי, כלומר הפינתי.

חומוס כספי

שלט בולט הציע עסקית שכללה מנת חומוס, פלאפל או סלט ושתייה (גזוז/לימונדה) במחיר של 36 ש"ח. לא זול במיוחד בשביל עסקית-חומוס אבל הנחה נאה (25% כמדומני) בהשוואה למחירי המנות בנפרד. הזמנתי "חומוס כספי" (שמהתפריט הבנתי שהוא בעצם חומוס גרגרים) עם סלט ושדרגתי את השתייה מהעסקית לפחית משקה ללא סוכר תמורת 5 שקלים.

האוכל הגיע לשולחן די מהר, וכמו שאפשר לראות בתמונות (הקליקו על מנת החומוס למעלה להגדלה) הוא נראה מצוין. מנת חומוס גדולה ויפה עם ערימה אימתנית של גרגרים נימוחים, סלט שאפשר להבחין בטריותו מרחוק, צלחת זיתים וחמוצים שנראים ממש אכילים ופיתות תפוחות ודשנות לכאורה.

עסקית בכספי

החומוס, בעל מרקם משחתי נעים, לא תובל יתר על המידה, או למעשה – תובל קצת פחות מדי. כך גם סלט הירקות, שהיה טרי ופריך כמו שנראה, אבל די תפל. הזיתים והחמוצים אכן היו אכילים לגמרי (דבר שאין לזלזל בו. ברוב החומוסיות זה לא המצב). היה גם שיפקה אחד שהיה קצת מאכזב (אחרי שביקשתי, קיבלתי גם צלוחית עם סחוג ירוק).

האכזבה הגדולה באמת הגיעה מצד הפיתות, שהיו פשוט יבשות (לתחושתי כתוצאה מהפשרה במיקרוגל, אבל אני לא מומחה). אין לדעת איך הייתי מרגיש לגבי הארוחה הזו לולא הפיתות, ויכול להיות שלו הייתי מבקש להחליף אותן היו מחליפים, אבל במחיר הזה ואחרי שהטרדת כבר את המלצר פעם אחת – אפשר לצפות ליותר.

חבר שהזדמן למקום כמה ימים מאוחר יותר עם אשתו ובתו הפעוטה, אמר שהפיתות היו בסדר גמור, אבל סיכם את החוויה הכוללת ב"שום דבר לכתוב עליו הביתה. הייתי רעב אז אכלתי".

 

13 תגובות על עסקית בחומוס כספי (מסריק)

  1. בעיניי זה הסניף המוצלח ביותר של כספי חוץ מהמקורי. כל האחרים שאכלתי בהם היו פשוט ממש לא טעימים. עוד נקודה לזכותם – אין באיזור אף חומוס טעים.

    מנגד, הם ממש קמצנים כשהם אורזים קופסאות לקחת הביתה, בדומה להרבה חומוסיות, והם שיכללו לדרגת אמנות את היכולת לשים שליכטות שייראו כאילו הקופסה מלאה כשלמעשה היא חצי ריקה.

  2. אכלתי חומוס פטריות טעים והעובד פינק בפלאפל..היה קטע לא נעים ששאלה אם ארצה ביצה ולא עמרה שזה בתוספת תשלום.. אני גם לא הייתי צריכה להניח שזה חינם אבל כך היא הציגה את זה..

    בכל מקרה, האוכל היה טעים והעובדים היו ממש נחמדים..

  3. תודה על הפידבק רוזי. להגנתם ייאמר שביצים אף פעם לא מגיעות חינם

  4. אני אוהב את כספי, אבל מסכים עם הביקורת – בסוף זה חומוס בסדר, לא יותר מזה. רק בגלל האווירה, ההגשה וזה שזה סבבה לגמרי אני חוזר לשם, אם תפתח חומוסיה יותר טובה באיזור אני אלך אליה.

    בקשר לפיתות – ממש נפלת, זה מוזר, הם דווקא מביאים את הג׳פיתות ומחממים במקום (זה מגיע קפוא ואפוי כמעט עד הסוף, הרבה חומוסיות משתמשות בהם)

  5. אכלתי שם לפני חצי שנה, לדעתי זה החומוס הכי אשכנזי, במובן התפל של המילה, שאכלתי מימי – ואני אשכנזי אז מותר לי להגיד את זה.
    באמת שלא מבין למה שמישהו יגיע לשם אלא אם כן הוא בסכנת חיים. יקר, תפל, דליל ובקרע מוזיקה ערבית שמחה מהסוג שבבירור נבחר לצורך מיתוג "עממי" ו"שמח" אך למעשה רק מדגישה את הפער העצום בין המיתוג המופרך לבין הדליחות המוגשת.
    לאחר מכן למדתי שמדובר ברשת וזה הסביר הכל – כמעט שאין דבר כזה רשת מזון טעימה לאורך זמן כי בסוף מי שמכין לך את האוכל זה תלמיד תיכון בחופש שלא מצא חלטורה טובה יותר.

    חוץ מזה, לקח המווווווווון זמן להכין לי את המנה (אולי התלמיד הכין שיעורי בית בדיוק) וכמובן שמאז לא חזרתי. בפעם הבאה אשאר רעב או אלך ברגל שבע דקות למשאוושה בפינסקר שם טעים ובעיקר הם לא מנסים לכפות עליך מיתוג מרגיז.
    אגב אפילו אבו דאבי הסמוך והלא משהו בכלל עדיף על כספי, גם בטעם וגם באווירה. לפחות הרגאיי המחריד שלו לא מתיימר לשדר לי אותנטיות.

  6. אני בטוח שהפיתות היבשות הן לא תופעה קבועה, אבל זה לא צריך לקרות. אני משער שגם הסלט מתובל בדרך-כלל, ומתאר לעצמי שכשלא אז יש מלחיה על השולחן לפחות. בקיצור: אני בטוח שבסניף הזה של כספי יכולים לעשות עבודה טובה ושיצאו לקוחות מרוצים, ואני מקווה שהביקורת הזו תדרבן אותם לעשות את זה.

  7. חומוס בינוני מינוס מינוס ויקר פלוס פלוס. מצליח אך ורק בזכות מיקום טוב. מאז סגירתו של אוסול אין כמעט אלטרנטיבות ראויות באיזור, לא ברור למה

  8. חומוס נהדר! (בודק, כי התגובה הקודמת שלי שלא פירגנה, לא פורסמה)

  9. יערי – אתה מתכוון לתגובה שנשלחה מאותה כתובת IP אבל עם שם ואימייל אחרים מהתגובה הזו ומשלוש הקודמות ונזרקה לספאם? אם היית נרשם או בוחר כינוי קבוע אולי זה לא היה קורה.

  10. כן!
    שמח מאוד לגלות שטעיתי, וסליחה על שינוי השמות אבל בעסקי החומוס אי אפשר להיות חשאי מדי

  11. הייתי היום לקחתי משולשת. החומוס משחתי, טעים, לא תפל בכלל בעיניי. לא חומוס שהייתי מגיע במיוחד מרחוק אבל מוצלח בסך הכל. הגרגירים והיו רכים וטעימים, והפול מוצלח גם. מנת משולשת טובה מאוד ביחס למנות אחרות שאכלתי בתל אביב
    לקחתי גם סלט, טרי אבל קצת תפל, וטחינה שהיתה נהדרת. הפיתות היו תפוחות ובסדר גמור.
    לדעתי הם עושים עבודה טובה, החומוס טוב ושווה עצירה למי שבאזור

  12. אני עובד ליד שוק צפון ויש לידי סניף של כספי.

    בתור חובב חומוס ותיק בכל מקום שעבדתי הייתי מוצא חומוסיה ומגיע פעם בשבוע לפחות.

    זו הפעם הראשונה שיש חומוסיה ממש לידי ובכל זאת לא אכלתי בה חודשים רבים. בהתחלה באתי פעם בשבוע מתוך הרגל אבל אחרי פעמיים שלוש הבנתי לראשונה בחיי שאני פשוט לא נהנה מהחומוס.

    יש להם מנות סבירות כמו סלט עשבים עם לבאנה וגם כדורי פלאפל ירוק מצויינים, אבל החומוס זה פשוט לא זה

  13. נתתי שתי הזדמנויות ולא עפתי בשתיהן. היה בסדר מינוס, אף רכיב לא בלט לטובה.
    מאחל להם רק טוב.
    מה שמפתיע זה שאנשים רבים משבחים, מה שמרים לאכזבה.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*