חדש בבלוג

חומוס חמודות, יצחק שדה תל-אביב

החומוס של "חמודות" מוגש בשירות עצמי, בכלים חד פעמיים, ללא תוספות, בלי תעודה, וכל העסק מתרחש בסמיכות לעורק תחבורה ראשי. מצד שני, מדובר במנה טעימה בהחלט במחיר מגוחך של 15 ש"ח – וגם זה אחרי שהעלו אותו בחדות.

חומוס חמודות
כתובת: יצחק שדה 24 (ליד פינת המסגר)
שעות פתיחה: א-ה' 8-16:00

חומוס חמודות הפציע בשמי החומוס לפני כשנתיים, עם גימיק שקשה לעמוד בפניו: מנות חומוס לא רעות בכלל במחיר של 10 ש"ח בלבד. מאז המחיר הספיק לעלות ל-12 שקלים ולאחרונה ל-15 ש"ח. עדיין, גם במחיר המעודכן, מדובר באחת המנות הזולות בתל-אביב ובכלל.

איך מוכרים מנת חומוס במחיר כזה? פשוט: אין מלצרים, אין שוטף כלים, אין תוספות, אין תעודת כשרות וגם השכירות מן הסתם זולה, כי מדובר באזור תעשייה ומוסכים. גם אין ביצים או כל תוספת אחרת מהחי, כך שמדובר במקום שהוא בחזקת כשר וטבעוני.

חומוס חמודות. בשירות עצמי

חומוס חמודות היא חומוסייה שפועלת בשירות עצמי. המנות מוגשות בצלחות חד-פעמיות מנייר (יותר אסתטי מפלסטיק ולא ממש מפריע), עם שתי פיתות בשקית נייר ומזלג חד-פעמי מפלסטיק. המנה, אלא אם תבקשו אחרת, מתובלת בפפריקה וכמון, זילוף סמלי של שמן זית, רוטב פלפלים חריפים (תטבילה) וסחוג אדום. משך הכנתה מאחורי הדלפק הוא כ-30 שניות. התפריט המינימליסטי כולל מנות חומוס עם גרגרים, טחינה ופול ומסבחה.

והנה, ככה מוכרים מנת חומוס ב-15 ש"ח (20 ש"ח כולל פחית או בקבוק שתייה) – פחות ממחיר העלות האופייני של מנה ברוב החומוסיות – וגם מרוויחים.

חרף המחיר הזול, והפשרות שמאפשרות אותו (כולל הסמיכות לכביש סואן), בסך-הכל מדובר בחוויית אכילה בלתי גרועה בהחלט. המנה לא מאד גדולה אבל תספיק אם אתם לא מורעבים במיוחד. החומוס טעים ולא כבד מדי, עיסת הפול עשויה היטב ומתובלת נכון, הפיתות טריות וטובות. ברחבי העיר אפשר למצוא מנות פחות טובות מזו שנמכרות במחיר כפול.

מנת חומוס פול בחומוס חמודות

אם המנה תזכיר לכם קצת את חומוס הכרמל ("חומוס מגן דוד"), והעובד מאחורי הדלפק נראה לכם מוכר, אז זה לא מקרה – מדובר באותם בעלים, האנשים שהקימו גם את חומוס בית לחם בפלורנטין.

חומוס חמודות הוא מקום קטן שיכולים לשבת בו ע"פ חשבוני 17 אנשים בו זמנית. חלק גדול מהלקוחות כנראה מגיעים מעסקים ומשרדים בסביבה ועושים טייק אווי – זה הסבר אפשרי לכך שהצלחתי לתפוס אותו שומם בשעת צהריים (בפעמים אחרות דווקא היה מלא. אולי זו מחאת צרכנים על העלייה במחיר?).

בימים כתיקונם אני מעדיף לאכול את החומוס שלי בסביבה מעט שקטה יותר ופחות מאובקת, ואוהב שיש אפשרות (אותה לא תמיד מנצלים) להזמין לצד החומוס גם סלט ופלאפל, ולקבל אותו עם אי אלו תוספות שהמקום הזה לא מציע (במרחק הליכה ישנם כמה מקומות כאלה, בראשם בית החומוס ורחמו הגדול). אבל אם אתם כבר שם ורעבים, אז חומוס חמודות "סוגר פינה" ועושה את זה בצורה לא רעה בכלל ובמחיר מגוחך.

 

10 תגובות על חומוס חמודות, יצחק שדה תל-אביב

  1. מגיע להם כל הכבוד על הויתור על התעודה!

  2. ראשית גילוי נאות. חומוס חמודות הוא חומוסיית הבית שלי בשנה האחרונה. חומוס פול די טעים, מנה נאה ב15 שקלים. הבחור בתמונה מאד אדיב ויעיל. שעות הלחץ הם בין 12 ל14.00 ויכול להיות שהגעת מאוחר ומכאן ראית אותה ריקה.מאד נעים לשבת שם, נקי, ממוזג, שקט ושאון הרחוב לא משפיע. יש כמה חסרונות. אין חמוצים מלבד בצל ורוטב טטבילה. הפול לא חם מספיק וזה פוגם בטעם. אין ביצה אופציונלית.זה הופך את העסק לקצת משעמם לאורך זמן. היום בגדתי וניסיתי את בית החומוס בבן אביגדור 300 מטר משם. ב18 שקל, שלושה שקלים יותר, מקבלים חומוס פול טוב וטעים תוספת חמוצים גדולה+שני כדורי פלאפל.לדעתי כרגע עסקה טובה יותר.( יש ביקורת ותגובה שלי בבלוג של אבו שוקי). חוזר שוב. חמודות טוב מאד וקצת קשה לי "לירוק לצלחת ממנה אכלתי" תרתי משמע, בשנה האחרונה.

  3. מזדהה מאד עם מה שכתבת תמיר. בחומוס חמודות עושים עבודה מקצועית מאד, המנות טעימות והבחור ליד הדלפק באמת חמוד – אבל בן אביגדור.

  4. כלים חד פעמיים זה מחסום בלתי עביר אצלי. חבל

  5. אביב, בגלל הסביבה או בגלל שפחות נעים לאכול בחד פעמי? כי אלו מהנייר דווקא בסדר

  6. לגמרי הסיבה השניה.

  7. את הפלסטיק גם אני לא יכול לסבול אבל זה חד פעמיים קשיחים מנייר, חיה אחרת

  8. אם כבר נכנסים לעובי הקורה… 😉

    המגע של הפה, על עשרות הרצפטורים שיש בו, עם חומרים שונים (הכוונה לכלי האכילה / הגשה) מייצר תגובות שונות ומשפיע מאוד על טעם האוכל. זה נכון לכוסות (שבאות במגע עם הפה) וכמובן לסכו"ם. יש מדע שלם שחוקר את הנושא.
    אצלי הבנתי מזמן שכל מגע עם כלים חד פעמיים משפיע מאוד לרעה ולכן זה מחוץ לתחום. תוצאת לוואי חיובית היא העניין האקולוגי.
    במקרה דנן אין מגע עם הפה ולכן הסיבה אחרת: אני זקוק לכלי מאסיבי וכבד שיחזיק את החומוס או תרביח אחר. צלחת חד פעמית, גם מנייר, היא קלה וגמישה מדי ומרגישה לי כמו קייטנה בטנטורה 😉

  9. סיכמת יפה ואין לי אלא להסכים

  10. מקום נחמד מאוד, דווקא העובדה שזה שירות עצמי זה יתרון מבחינתי. זול משמעותית לעומת מקומות אחרים

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*