חומוס להמונים

חומוס סאיג' עפיף, נצרת

הוא לא הידוע ביותר, אבל רבים יגידו לכם שהחומוס של עפיף הוא הטוב ביותר בנצרת, ללא כל תחרות. זהו ככל הנראה גם מוסד החומוס המומלץ בעיר אם אתם מחובבי החמוצים.

חומוס סאיג' עפיף
כתובת: תאופיק זייד, 202/6, נצרת
טלפון: 04-6555882

דוד זונשיין

בעשור שאני מסתובב בנצרת, בהתחלה כמטייל סקרן ואחר-כך כיועץ וכעובד בארגונים שונים הקשורים בקידום ההייטק הפורח בעיר, אני לומד בהתמדה את מוסדות החומוס המקומיים. יש שלושה כאלה: שייח, אבו ג'אנם וסאיג' עפיף שמחדל לימודי הערבית שלי שרק עכשיו ממריאים גרם לי לא להבין למה הקולגות שלי מקפידים לקרוא לו "סאייר" ולא כפי שכתוב. לקח זמן, למדתי.

חומוס פול אצל עפיף. הקליקו להגדלה

אני אוהב את שלושתם ובכל זאת, כשהחומוס הוא הדבר היחיד שחשוב, סאיג' הוא הטוב בעיר.

וכרגיל, האינדיקציה המרכזית לאיכות היא מספר ההמלצות של הנצרתים. נסו למשל להציע להם, לפחות לעשרים שאכלתי איתם חומוס, ללכת לחומוס עימאד, המפורסמת שבחומוסיות העיר.

החומוסיה של עפיף, כמו רוב החומוסיות הטובות, מגישה חומוס, פול, מסבחה ובמקרה של עפיף גם צ'יפס, סלט ופלאפל. בשר אפשר להזמין מהמסעדה הצמודה שעושה על האש על שפת הכביש. לא ניסיתי.

אני איש של חמוצים והחמוצים מצויינים. מלפפונים, זיתים, לפת. אני אוכל הרבה חמוצים והם מגיעים כל הזמן, בעיקר כי השירות מצויין. מהיר, ידידותי, נעים ומזמין מאד. אנשים מחוץ לעיר שלא מגיעים אליה הרבה ירגישו בבית כמעט מייד. הם גם יגלו שאפשר לשמוע בסאיג' עברית, למרות שמעט.

אני אוכל באופן קבוע חומוס פול. החומוס גלילי, סמיך למדי ועם טעם לימוני קל מאד. אם צריך להשוות לחומוס אחר אז הוא הכי דומה לחומוס המלכים בדיר אל אסד. הפול מבושל היטב, אבל עדיין עם לא מעט גרגירים שלמים – אני אוהב את הפול ככה. הטחינה של אל-ארז היא טחינה מקומית נצרתית. טחינת הבית שלי היא אל-אלול אבל בעפיף אל-ארז הולך מצויין.

בסוף מגיע קפה טוב.

אם מגיעים לנצרת מעפולה ועולים דרך צומת איכסאל, פונים שמאלה צמוד לשלט של החומוסיה לחניון קטן שנמצא ממש מאחור. אם רוצים לקנח ממשיכים הלאה בכביש שהגעתם ממנו לממתקי מחרום, או בכיכר של הכנסיה ימינה לממתקי אל-מוכתאר או ממתקי הידידות. אני איש של האחרון אבל השנייה הראשונים מצויינים.

דוד זונשיין הוא סמנכ"ל המכירות והשיווק של גליל סופטוור מנצרת שמספקת שירותי פיתוח תוכנה לכמה מחברות התוכנה המובילות בישראל. בפרופיל הפייסבוק שלו תמצאו הרבה תמונות של אוכל נצרתי שיגרום לכם לרייר.