חדש בבלוג

חומוס סאיג' עפיף, נצרת

הוא לא הידוע ביותר, אבל רבים יגידו לכם שהחומוס של עפיף הוא הטוב ביותר בנצרת, ללא כל תחרות. זהו ככל הנראה גם מוסד החומוס המומלץ בעיר אם אתם מחובבי החמוצים.

חומוס סאיג' עפיף
כתובת: תאופיק זייד, 202/6, נצרת
טלפון: 04-6555882
4 גרגרים

דוד זונשיין

בעשור שאני מסתובב בנצרת, בהתחלה כמטייל סקרן ואחר-כך כיועץ וכעובד בארגונים שונים הקשורים בקידום ההייטק הפורח בעיר, אני לומד בהתמדה את מוסדות החומוס המקומיים. יש שלושה כאלה: שייח, אבו ג'אנם וסאיג' עפיף שמחדל לימודי הערבית שלי שרק עכשיו ממריאים גרם לי לא להבין למה הקולגות שלי מקפידים לקרוא לו "סאייר" ולא כפי שכתוב. לקח זמן, למדתי.

חומוס פול אצל עפיף, נצרת

חומוס פול אצל עפיף. הקליקו להגדלה

אני אוהב את שלושתם ובכל זאת, כשהחומוס הוא הדבר היחיד שחשוב, סאיג' הוא הטוב בעיר.

וכרגיל, האינדיקציה המרכזית לאיכות היא מספר ההמלצות של הנצרתים. נסו למשל להציע להם, לפחות לעשרים שאכלתי איתם חומוס, ללכת לחומוס עימאד, המפורסמת שבחומוסיות העיר.

החומוסיה של עפיף, כמו רוב החומוסיות הטובות, מגישה חומוס, פול, מסבחה ובמקרה של עפיף גם צ'יפס, סלט ופלאפל. בשר אפשר להזמין מהמסעדה הצמודה שעושה על האש על שפת הכביש. לא ניסיתי.

אני איש של חמוצים והחמוצים מצויינים. מלפפונים, זיתים, לפת. אני אוכל הרבה חמוצים והם מגיעים כל הזמן, בעיקר כי השירות מצויין. מהיר, ידידותי, נעים ומזמין מאד. אנשים מחוץ לעיר שלא מגיעים אליה הרבה ירגישו בבית כמעט מייד. הם גם יגלו שאפשר לשמוע בסאיג' עברית, למרות שמעט.

אני אוכל באופן קבוע חומוס פול. החומוס גלילי, סמיך למדי ועם טעם לימוני קל מאד. אם צריך להשוות לחומוס אחר אז הוא הכי דומה לחומוס המלכים בדיר אל אסד. הפול מבושל היטב, אבל עדיין עם לא מעט גרגירים שלמים – אני אוהב את הפול ככה. הטחינה של אל-ארז היא טחינה מקומית נצרתית. טחינת הבית שלי היא אל-אלול אבל בעפיף אל-ארז הולך מצויין.

בסוף מגיע קפה טוב.

אם מגיעים לנצרת מעפולה ועולים דרך צומת איכסאל, פונים שמאלה צמוד לשלט של החומוסיה לחניון קטן שנמצא ממש מאחור. אם רוצים לקנח ממשיכים הלאה בכביש שהגעתם ממנו לממתקי מחרום, או בכיכר של הכנסיה ימינה לממתקי אל-מוכתאר או ממתקי הידידות. אני איש של האחרון אבל השנייה הראשונים מצויינים.

דוד זונשיין הוא סמנכ"ל המכירות והשיווק של גליל סופטוור מנצרת שמספקת שירותי פיתוח תוכנה לכמה מחברות התוכנה המובילות בישראל. בפרופיל הפייסבוק שלו תמצאו הרבה תמונות של אוכל נצרתי שיגרום לכם לרייר.

8 תגובות על חומוס סאיג' עפיף, נצרת

  1. אכן המנה נראית מכובדת גם במראה וגם בכמות הנדיבה של החומוס. מה שנקרא לא מעליבים אותך כמו בתל אביב ברוב החומוסיות.

  2. היכן אפשר למצוא את הטחינה אל אלול? עד היום בכל מסעותיי בישראל, לא נתקלתי בטחינה הזאת.
    אבו שוקי, יש את מסעדת "בוקר טוב" בכניסה לירכא בתחנת דלק. החומוס שלהם הוא מהטובים שאכלתי. ממליץ לך ולשאר הגולשים כאן לדגום אותו

  3. נירצ'וק
    5 ביולי 2015 ב-21:00 //

    ביקורת נאה ומעניינת. בהחלט מקום שראוי לביקור. צר רק שהכותב עוכר ישראל כפי שמסתמן מפרופיל הפייסבוק שלו, אליו פניתי בחיפוש אחרי תמונות מריירות.

  4. חומוס מאוד בינוני. הייתי לפני כמה חודשים והיה מאכזב. ברמה של חומוסיה סבירה בתל אביב. השווארמה טובה אבל כאמור החומוס לא משהו. אין מה להשוות לחומוס אלשייח ועימאד המעולים

  5. בהמלצתך היינו שם אתמול ויצאנו באופוריה 🙂
    זה התחיל בזיתים שבכל זית מרגישים את הטעם של העץ בן ה 200 שנה שהיה שייך לסבא של הסבא, בלי להגזים. שנים שלא אכלנו זיתים כאלה טריים, מרירים, כבושים במידה המדויקת עם טעם מעיף.
    הפלאפל מצוין, נימוח ומוגש חם וטעים בליווי טחינה.
    ואז הגיע החומוס. הזמנו משולשת. כל ביס העיף אותנו לחלל וחזרה לצלחת. וואו. איזה חומוס משובח לעזאזל!
    מה הם שמים שם? לא מוגזם לומר שזה אולי החומוס הטוב ביותר בארץ. המסבחה בשילוב החומוס הפול והגרגירים.. שילוב אלוהי. הרואין למכורי חומוס.
    באמצע האורגזמה הגיע גם צ'יפס ביתי נהדר שגם ממנו נהנינו מאד.
    אפילו הבצל שלהם עולם אחר, בצלצל כזה קטן מתוק וטרי טרי כאילו גודל בגינה והושקה ללא הפסקה.
    עד כדי כך שבעלי שתה את הקפה ובלי לשים לב נשנש איזה חתיכת בצל יחד עם הקפה 🙂
    המנה ענקית אבל נאכלה עד הסוף, החומוס נעים בבטן, לא כבד.
    בעל הבית איש מקסים וגם העובדים. אחלה אווירת וולקאם. אהבנו מאד.
    משם המשכנו לממתקי הידידות.
    ממתקי הידידות זה התעללות בבני אדם.. מה זה הבקלאוות האלוהיות האלה לעזאזל.. בקלאווה ברמה כזאת אני לא חושבת שאכלנו, ואכלנו המון ובכל הארץ, חוץ מנצרת.
    הבקלאווה ברמה של שף, מושלמת, במתיקות המדוייקת ובנימוחות הנכונה, מקבץ טעמים עדינים עם מרקם כל כך נכון שמתפוצץ לך בפה. אוי אלוהים.
    כבר מתכננים את הטיול הבא שלנו לנצרת…

  6. החומוס מצויין, והמקום ידידותי לילדים. הפלאפל ברמה גבוהה. הצ'יפס חתוך ביד, אבל עשוי בסטנדרט נמוך. בכל מקרה ממליץ, יחד עם עימאד וא-שייח'

  7. פעם שניה שם. היינו שלושה ומאד רעבים, הזמנו חומוס עם גרגרים, חומוס פול, חומוס עם בשר (שלא כדרכנו) בהמלצתם, צ'יפס ופלאפל. הכל הגיע בנדיבות כולל חמוצים, זיתים ופיתות בגודל של צלחת לווין. כמות מרתיעה אבל הצלחנו לגמור כמעט הכל.
    מנות החומוס מצוינות. הפלאפל נחמד אבל נראה שזו לא המומחיות שלהם. לסיום יש קפה מתרמוס שאפשר לקחת לבד או לבקש.
    האוירה טובה ומזמינה והשרות מצוין.
    נ"ב: סגור בימי ראשון (בעל הבית אומר שבימי ראשון הוא הולך בעצמו למסעדה כדי שלשם-שינוי ישרתו אותו).

  8. אתמול ישבתי אצלם- המקום הזה מכין את החומוס והשווארמה מהטעימים בארץ. גם הפלאפל שלו טעים.רוב המוחלט של הלקוחות הם בני המקום, שזה כבר מוכיח על איכות הטעמים. החומוס יש לו מרקם וטעם יחודי וטעים שכמעט ולא נתקלתי. השווארמה בקר עסיסית ולא מטובלת יותר מדי יחסית לחלק מהשווארמות בנצרת. מי שמגיע לנצרת רעב שפשוט יכנס אליהם. חוץ ממנו הייתי ממליץ גם על עימאד ואבו גאנם. רק שאצל עפיף הכל טעים

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*