חדש בבלוג

טיפ חומוס לוהט: סוד המרקם

בדרך-כלל אני מסיים את הכנת החומוס במעבד המזון, ועובר מייד להגשה. כך, פחות או יותר, גם הצעתי לעשות במתכון . אתמול יצא לי לעשות קצת אחרת, והתוצאה הפתיעה אותי. הכנתי את החומוס כרגיל, אולי קצת יותר סמיך. בהגשה החלטתי לערבב לתוכו קצת מהטחינה שהכנתי במטרה להגיש יחד איתו. התוצאה הייתה מרקם וטעם מוצלחים הרבה יותר – אל תשאלו אותי למה.

במשך שנים הכנתי חומוס כמו שלמדתי בבית: הכנתי טחינה, והוספתי אותה בהדרגה לגרגרי החומוס המבושלים שבפוד פרוססור. רק בשנים האחרונות שיניתי (אני מוסיף בנפרד טחינה גולמית, מים מהסיר, לימון ותבלינים), ונוכחתי לדעת שזה עובד טוב יותר. עכשיו מתברר שהשילוב בין השיטות נותן תוצאה אפילו יותר טובה. לתשומת לבכם.

13 תגובות על טיפ חומוס לוהט: סוד המרקם

  1. וואלה. אני אנסה.

  2. עוד טיפים לוהטים
    עד עכשיו במשך שנים תמיד טחנתי את החומוס במעבד מזון ורק אחר כך הוספתי הטחינה בהדרגה.תמיד הרגשתי את טעם הטחינה המעט מריר כאילו לא התערבבה מספיק טוב אפילו שהמעבד עבד הרבה.כעת ניסיתי משהו אחר שעובד מצויין!!!אני ראשית יוצק הטחינה למעבד,מוסיף לימון מלח ומיים מינרלים קרים מאד!עד שהטחינה מתערבבת היטב אבל לא דלילה מדי(יש להזהר כדי שהמרקם הסופי יצא נכון).כעת הטחינה לבנה מאד ומעורבבת היטב עם הנוזלים.(מספיק חצי דקה במערבל).נותן לה קצת לעמוד ואז מוסיף הגרגרים הפושרים!(לא חמים כדי שלא יבשלו הטחינה)וטוחן הכל במשך 10 דקות.המרקם יוצא מעורבב היטב וטעם הטחינה המריר לא קיים.
    עוד טיפ:לא מוסיף שום.סתם מקלקל
    עוד טיפ:לא מוסיף את מי הבישול!מי הבישול יוצרים מתיקות מוגזמת לחומוס.מיים מינרלים קרים.ראיתי זאת בסידרה על חומוס בטלויזיה ולא האמנתי שהוא לא מוסיף מי בישול.
    הכמויות:חצי קילו גרגרים יבשים.400 מיליליטר טחינה קראוון.מיץ מלימון גדול.כפית מלח .מיים מינרלים קרים.זהו!

  3. תוספת לטיפים:בבישול החומוס מוסיף כפית שטוחה סודה לשתייה לפני הרתיחה!בהתחלה.מסיר קצף ואז מבשל כשעה בביעבוע עדין!לא רתיחה שמקפיצה הפולים ופוצעת אותם!מבשל עד שהגרגרים רכים ונימוחים ועדיין שלמים.יש שלב מסויים משהם נכנעים…מעביר עם הנוזלים לקערה ומצנן עד לחמימות קלה.משליך הנוזלים מצנן עוד כמספר דקות ומעביר לבלנדר כמתואר למעלה.
    אם למישהו יש טיפ איך לקלף בקלות הגרגרים אקבל ברצון.

  4. להסרת הקליפות יש שיטה שעובדת חלקית: לסנן, להניח בין שתי מגבות מטבח ולעשות "מסאז'" עדין. אם הגרגרים לא יותר מדי רכים הקליפות יורדות די בקלות והם לא נפגעים.

  5. חומוס – הכי טוב והכי טעים כאשר רעבים מאוד, בכל חומוסייה יש את הטעם המיוחד שלה, אך כמובן באיזה שעה מוגשת המנה כי לחומוס "עומד" יש תוספת רבה של "טפילים" כך שרצוי תמיד להגיע לחומוסיה אשר מכינה את החומוס במקום מול העיניים! בנוסף חשוב מאוד "המיסביב" מה מגישים יחד, איזה סוג של פיתות? האם מחוממות או טריות ישר מהתנור? איזה סוג של זיתיים, הבצל- בן דקה או שנחתך בעוד מועד? האם שמן הזית של השנה או מלא צבע וטעם של טמבור! והחשוב מכל -הנקיון של המקום!!!
    טיפ קטן – חומוס אוכלים מצלחת עמוקה מנגבים תמיד עם כיוון השעון, בכיוון השני מרסקים את אותם מרכיבים סודיים של "החומוס הטעים הזה" במיוחד!
    ועוד טיפון קטן, קטן הלימון תמיד מוסיף המון…

  6. עוד טיפ לאכילת החומוס.לא להתפתות לפיתות!אני אוכל תמיד פיתה אחת ומרחיק את השנייה!את החומוס אני אוכל במזלג!!!!!כן כן זה לא בדיחה!ונעזר בפיתה לניגוב המקומות הקדושים שמזלג לא יכול לדרוך שם ולניקוי הצלחת.הטעם מהמזלג מדגיש את טעם החומוס הנקי והנפלא.בפעמים הראשונות בטירונות של חיל החומוסיות אכלתי את שתי הפיתות וקמתי כבד כמו טנק.

  7. טיפ ומתכון לפול
    הבעיה עם פול שהוא מתקלקל מהר במקרר.מצאתי פתרון.מבשל 300 גרם פול מצרי עם מיים לכיסוי(לא יותר מדי)וכפית שטוחה סודה לשתיה.בלי סודה לעולם לא יתרכך למידה הנכונה.מבשל על אש קטנה ברתיחה עדינה.לאחר 50 דקות זה מוכן.יש לבדוק מדי פעם מפלס מיים ולערבב.הפול צריך להיות רך מאד נימוח והמרקם קצת נוזלי(לא בלוק).מוסיף כפית מלח שטוחה ומבשל עוד מספר דקות.עכשיו הפטנט:מעביר לקופסת פלסטיק בגודל 20 על 30 בערך מצנן ולמקרר.למחרת הפול מתקשה ושחורמאד.כעת בעזרת מרית
    מחלק את הפול בעודו בקופסא למלבנים בגודל 10 על 5 לדוגמא(תוחם קוביות בקופסא)ואלה המנות האישיות.מכניס למקפיא.לאחר ההקפאה משחרר את הקוביות מהקופסא ומכניס לניילון ושוב להקפאה.(חוסך מקום).כעת לארוחה:מחמם בעדינות מנה אחת בסיר קטן עם מעט מיים(שלא יחרך)וכשחם והופשר מוסיף מעט מלח,כמון,לימון,שן שום כתושה ומערבב עד לחימום .יוצק מעט חומוס לצלחת כמו של אבו אדהם('קניתי במיסטרל)מסובב עם כף ויוצר רינג חומוס נפלא.באמצע יוצק את הפול החם ,מעט פטרוזיליה ושמן זיית!!! פיתה מפלאפל ג'ינה.מעדן.דרך אגב הפיתות מג'ינה נפלאות.

  8. חברה אני חושב לפתוח חומוסיה אסלית כזאת מה לפי דעתכם צריך בשביל שהמקום יצליח

  9. טורקלטויב מוישה
    2 באפריל 2007 ב-08:48 //

    חומוסיה טובה נוצרת מהאהבת חינם בשלב ראשון!
    בנוסף יש לקחתבחשבון:
    1)עיצוב המקום בפשטות.
    2)גישה נוחה.
    3)חניה זמינה ונגישה.
    4)ניקיון הציוד,הצלחות,הכוסות, הסכו"ם, השולחנות וכמובן בעלי הבית"המגישים".
    5)מראה וטריות המזון.
    6)טעם החומוס – יש למצוא את הנוסחה המנצחת ולהקפיד על קו הטעם לאורך כל השנים!!!
    7)הרבה מזל, הרבה פירגון, הרבה לרג'יות, הרבה חיוך.
    8)כל יום לזרוק את השאריות – לא להתקמצן!
    9)במידת האפשר לבנות טבון לפיתות מקומי מוסיף המון ברייח ובטעם האווירה…
    בהצלחה מכל הלב.
    טורקלטויב מוישה – חדרה.

  10. אביתר – החומוס צריך להיות מאד מאד טעים וטרי.

  11. חומוס באוסטרליה
    20 באפריל 2007 ב-16:23 //

    ואייי ממש נוזל לי ריר – רק מלהזכיר את החומוסייה בעכו או את אבו הידאם שככה ביום בהיר לפני כ 3-4 שנים פתאום פתח לו חומוסייה באמצע תל אביב – פשוט גן עדן 8-10 כיסאות ליד כ 5 שולחנות – המקום פשוט בנוי כמו מסדרון שלוקח אותך לכיוון האור – והאור זה אותו סיר ענק שיושב לו על האש מלא גרגרים חמים שמשמשים למסאבחה ולחומוס הגאוני שמוגש שם…אחחחחחחחח
    זה לא היה פשוט להגיע לאוסטרליה הרחוקה ולמצוא פה שהגרגרי חומוס פה בחייים אבל בחיים לא יגיעו למרקם ולטעם שיש לגרגרים בישראל ….
    מת כבר להגיע לביקור ולרדת על איזה 2 צלחות של מסאבחה עם טחינה ופטרוזיליה ושמן זית עם שום ולימון …..
    ולצעוק שכולם ישמעו —-"רק עם המזלג רק עם המזלג "
    אני מקווה שגם עכשיו מישהוא שם נכנס לחומוסייה האגדית ואוכל עוד מנה על מנת שהחומוסייה תשאר כמו שהיא עד שנחזור לביקור….

  12. יש גם באוסטרליה פלאפל, ג'חנון ,טחינהברמות עולמיות- נמכר קפוא או מוכן בעלות מינימלית, אצל בחור אסלי שפשוט לקק את האצבעות
    תתקשר לשלומי 0404404892 – ותזמין גם באוסטרליה

  13. שיח' סלימאן
    13 ביולי 2007 ב-11:07 //

    מבשל את החומוס רק בסיר לחץ, מעולם לא הרגשתי בהבדל כלשהו בטעם מלבד קיצור הזמן בשני שליש.

    את מי הבישול לא לזרוק, לצמצם ולהקפיא, משדרג כמעט כל מרק.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*