חדש בבלוג

חומוסים, הרצל-לילנבלום ת"א

לחומוסים, החומוסייה המוערכת מהעיר מודיעין, יש עכשיו סניף תל-אביבי לא רחוק מכלבו שלום, כשר ופתוח עד מאוחר. עצרנו לניגוב בצהרי חורף שמשי.

מסעדת חומוסים תל-אביב
כתובת: לילנבלום 24 (פינת הרצל)
שעות פתיחה: א-ג' 9-24:00, ד-ה' עד 17:00, ו' עד 15:00
טלפון: 057-9444037
כשר

3.5 גרגרים

פינת הרצל ולילנבלום בתל-אביב זה מקום שקשה לא לעבור בו, לפחות מדי פעם, כשעיקר חייך מתנהל דרומית לרוטשילד. ונכון, בתי האוכל מתחלפים שם בכל שני וחמישי, אבל בדרך-כלל לא מצליחים לעשות את זה בלי שתבחין בהם.

לכן, עד שהגענו למקום לא לגמרי היינו סגורים על זה שבאמת יש שם חומוסייה, ועוד סניף של מוסד מפורסם מהעיר מודיעין, חומוסים.

היא הייתה שם, כמובן, בפינה הצפון-מערבית של הצומת.

זה מקום טוב, אולי, לספר ש"חומוסים" המקורית הייתה החומוסיה הראשונה של מודיעין, כבר ב-2005. למרות הקהל השבוי והיעדר התחרות, ישנם בפירוש גם אנשים שאינם תושבי מודיעין אך נקלעו למקום, שמדברים על החומוסייה הזו בהערכה.

בכל זאת, לא פיתחתי ציפיות יתר. מחוץ למדבר, לא כל קוץ הוא פרח ומה שעובד במודיעין לאו דווקא עומד בסטנדרטים (הלא גבוהים כשלעצמם, יש לומר) של תל-אביב.

קיבלה אותנו מלצרית מטופחת ואדיבה, לא בדיוק לבבית אבל בהחלט מקצועית. הזמנו ארבע מנות – חומוס פול, גרגרים, חומוס עם צנוברים וחומוס פטריות – וקנקן מרימונדת הבית הוורודה (ינון אמר שאין מצב שהם משתמשים בסירופ גרנדין אמיתי והזמין סודה. אני דווקא חשבתי שהלימונדה הייתה לא רעה).

המנות נחתו על שולחן העץ די מהר, מלוות בפיתות תפוחות, צלוחיות זיתים וחמוצים וסחוג ירוק ופלפלונים חריפים. הכל היה טוב, או לכל הפחות סביר, חוץ מהפרוסות החיוורות של המלפפונים החמוצים. התחלנו לאכול מייד.

החומוס פטריות הסתמן מהר מאד כמנה אנמית ומאכזבת (לדעתי הבעיה העיקרית הייתה מעט מדי מלח, אגב).

המנות האחרות, ובמיוחד החומוס-פול שלי, היו סבירות אבל לא יותר מזה. החומוס היה במרקם חלק וסמיכות נכונה, אבל טעמו היה מתקתק יתר על המידה.

התחושה האישית שלי הייתה שיש כאן ביצוע לא מוצלח למתכון טוב, ולמען ההגינות צריך לומר שאלו דברים שיש להם נטייה להשתנות ובסך-הכל מדובר במקום חדש. אני עשוי לחזור לשם כדי לטעום שוב, ומקווה שאופתע לטובה.

נכון לעכשיו חומוסים-לילנבלום הוא מקום שבהחלט אפשר לאכול ולשבוע בו אם אתם רעבים ובמרחק הליכה, אבל לא מתרומם לרמה שמצדיקה להגיע במיוחד.

ומצד שני, יש לחומוסייה הזו שני יתרונות חשובים: היא כשרה (זה יתרון חשוב לשומרי כשרות) ובחלק מימות השבוע היא פתוחה עד חצות (יתרון למי שחש ערגה לחומוס בשעות הערב).

6 תגובות על חומוסים, הרצל-לילנבלום ת"א

  1. מה המחיר למנה חומוס?
    אני מציע לציין זאת דרך קבע: זה עניין עקרוני כשמדובר באוכל עממי.

  2. יאיר יונה
    13 בפברואר 2011 ב-11:24 //

    תודה על הסקירה.
    תגיד, למה שלא תחלק את הפוסטים שלך לפי קטגוריות ממוינות מיקום בתל אביב?
    זה יכול להיות אחלה של תוספת לבלוג, עם קטגוריות של 'איזור הרצל', 'איזור צפון ישן' וכו', ויאפשר סקירה טובה יותר איש איש לפי מיקומו.
    מה דעתך?

  3. המחיר למנה 23 שח לחומוס פול, 28 לחומוס פטריות,
    המלצה שלי היא החומוס שקשוקה.
    ברימונדה יש סירופ גרנדין אמיתי.
    החומוס הכן קצת מתקתק, בגלל האחוז הגבוהה של הטחינה("אל ארז"), והשימוש בגרגירי חומוס בעלי טעם מתקתק
    המתכון קבוע כבר 6 שנים במודיעין
    ועכשיו בתל אביב.
    מוזמנים בכל שעות היום,
    פתוחים כל יום מ 9:00 עד 24:00
    ביום ה עד שעות הבוקר הקטנות של יום שישי.
    מקווה שתהנו יותר בפעם הבאה!!!
    יגאל
    בעלים "חומוסים" מודיעין – תל אביב.

  4. מה זה רימונדה? נראה טעים

  5. רימונדה = לימונדה עם מיץ רימונים או גרנדין.

  6. אריה - כפר סבא
    18 באוגוסט 2011 ב-00:57 //

    בעקבות מה שקראתי ושמעתי חומוסים ממודיעין ממש התחננתי שאשתי תיסע לשם במיוחד בתום פגישה במודיעין ומה אגיד לכם ? ממש ממש לא זה = אינני מבין מה התפעלות. תחושה של טחינה מעובה. ממש לא משהוא. צר לי. כל כך קיוויתי. ולמי שתמה מה הסגנון שלי אזי הג'ינג'י הוא די כלי להשוואה …

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*