חדש בבלוג

חדש בחדרי העינויים של ה-CIA: חומוס בקופסא

זהירות: פוסט שעלול להרוס לכם את התיאבון לשארית היום. אתם עוד פה? דו"ח שמפרט את שיטות העינויים בהם משתמש ה-CIA חושף, בין השאר, שהם ערכו לעצירים בטחוניים חוקני חומוס. 

מנחה הטוק שואו ג'ון אוליבר, הקדיש רבע שעה מתוכניתו האחרונה לתקציר דו"ח וועדת המודיעין של הסנאט בנושא עינויים, מסמך די מדהים שמראה שאפילו לקפטן ג'ורג' יש עוד הרבה ללמוד מה-CIA.

הטריגר לאייטם המיוחד הזה, הייתה התבטאות של פורטר גוס, ראש ה-CIA לשעבר (בתקופת ג'ורג' וו. בוש), לפיה הוא לא טרח לקרוא את הדו"ח ולא מתכוון לעשות זאת. קצת מפתיע בהתחשב בזה שהוא ממכב בו – שמו מוזכר בתקציר הדו"ח לא פחות מ-81 פעמים.

חומוס ועינויים אצל ג'ון אוליבר

אוליבר ניצל כמובן את ההזדמנות כדי להציג את הסטטיסטיקה שמוכיחה – בניגוד למה שרוב האנשים חושבים – שעינויים פיזיים היא שיטה די כושלת להוצאת מידע מנחקרים. הוא גם חשף כמה משיטות העינוי שמפורטות בדו"ח, כשבראשן – אתם יושבים? – הזנה בכפייה דרך הרקטום. ב-CIA קוראים לזה "forced rectal rehydration".

באחד הקטעים המצוטטים מהדו"ח (החל מדקה 4:45 בסרטון) נאמר בלאקוניות ש"ארוחת הצהריים של מג'יד קאן, שכללה חומוס, פסטה, אגוזים וצימוקים, רוסקה למחית והוזלפה לתוך הרקטום שלו".

"רק נסו לא לחשוב על זה בפעם הבאה שאתם אוכלים חומוס", אומר אוליבר. "למעשה", הוא מוסיף, "אני חושב שאולי עליי להתנצל מראש בפני יצרנית החומוס Sabra (היצרנית הגדולה ביותר של חומוס בקופסא בארה"ב. א.ש.) ההכנסות שלה כנראה הולכות לרדת משמעותית".

לדעתנו אוליבר והפקת התוכנית החמיצו את הפאנץ' האמיתי – CIA מאכיל נחקרים בחומוס מקופסא. יש אנשים שיגידו שזה עינוי גרוע יותר מחוקן חומוס.

3 תגובות על חדש בחדרי העינויים של ה-CIA: חומוס בקופסא

  1. העיקר שזה קשור לחומוס? להבנתי זה לא נכנס בהגדרה של "טעם טוב וכתיבה טובה".
    אפשר וכנראה צריך לכתוב על עינויים, אבל בבלוג על אוכל, ועוד בקריצה כאילו? זה לא הוגן, לא כלפי המעונים ולא כלפי האוכל. אבל אתה יודע מה, אולי יש לך עתיד כמנסח כותרות בחדשות טמקא.

  2. קודם כל – כן, אם משהו קשור לחומוס זו בדרך-כלל סיבה טובה לכתוב עליו בבלוג הזה, שמוקדש לחומוס.
    ואין פה שום קריצה. ההומור (כמו אצל אוליבר, וסליחה על ההשוואה) הוא לא מפני שזה מצחיק, אלא כי הומור הוא דרך להתמודד עם אמת לא-נעימה, גם עבורי וגם עבור הקוראים.

  3. האם בדוח כתוב שזה היה חומוס מקופסא או שזה רק הופיע בסרטון

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*