חדש בבלוג

להירגע אצל חמודי בעכו

כדי ליהנות מחומוס טוב בעכו לא חייבים להגיע לעיר העתיקה, בטח כשרק עוברים דרך העיר. נטע חוותה חוויה מתקנת במסעדת חמודי וחזרה לספר.

נטעלי חמיאל

מסעדת חמודי
כתובת: העצמאות 29 (פינת רחוב הארבעה), עכו
שעות פתיחה: א-ה', שבת 10-19:00, שישי עד 16:00
טלפון: 04-9917606

בוקר יום ששי חם למדי. בעיצומו של שרב שלא זוכר אם הוא שייך לסוף האביב או לתחילת הקיץ, החלטנו לנסוע לגנים הבהאיים שצפונית לעכו. מרגע שחצינו את שער הברזל הגדול והמעוטר, נדמה היה כי מד החום נרגע מעט – הטמפרטורות צנחו במעלה או שתיים, הלחות ירדה קצת ובכלל, האקלים הים תיכוני-ארץ ישראלי הניח לנו לרגע.

בגן מטופח עד צמרמורת, רחב ידיים, שכל פיסת דשא בו גזומה בדיוק מילימטרי ושאין בו עלה אחד שאינו מתנפנף ברוח לכיוון הנכון או אבן שאינה במקומה, הנקיון והסדר היו מופתיים. מתנדבים בני הדת הבהאית דיברו בקול שקט ונינוח וניקו בשלווה אך באדיקות את האבק הבלתי נראה מאחת הגדרות הפנימיות של הגן. לשעה קלה נדמה היה שהגענו למקום אחר בזמן אחר.

מסעדת חמודי במבט מהרחוב
איך שעזבנו את הגן, חיתול משומש בצד הדרך, מלווה במטליות לחות ועוד כל מיני סוגי פסולת המוטלים הרחק מפח זבל, החזירו אותנו באחת לכאן ולעכשיו. גם החום חזר. מדוכדכים מהחזרה למציאות היומיומית המשכנו רעבים לכיוון העיר עכו.

חלפנו על פני תחנת הרכבת מכיוון צפון, עברנו את אנדרטת הבטון הנטושה – תחנת אגד הישנה – והגענו למסעדת חמודי.

מבחוץ הוא נראה כמו תוספת בנייה אחת גדולה מפלסטיק, אך מבפנים המקום מואר, נקי ובהחלט מזמין. הצטרפנו לקהל המקומי: דרוזים בלבוש מסורתי או במדים, תושבי השכונה הוותיקים – יהודים, מוסלמים ונוצרים – ושכניהם שהגיעו מברית המועצות, קיבוצניקים מהאזור, תיירים ותל-אביבים שכמותנו (למרות שלזכותי אומר שאני בהחלט יכולה לשייך עצמי גם לקטגורית "תושבי האזור").

פותחים שולחן אצל חמודי
השירות היה אדיב, נעים ומהיר. החומוס שהוגש לנו היה משחתי וחלק, בטעם חמצמץ נעים שהפך בהדרגה למתקתק. לונה פארק הטעמים הזה, יחד עם המרקם המדוייק, התאים בדיוק מופתי למזג האוויר השרבי. זהו חומוס ממלא אך לא מכביד, שזה בדיוק מה שהיינו צריכים.

גם כדורי הפלאפל שהתלוו למנת החומוס הצטיינו. פריכים מבחוץ, רכים מבפנים, מלאים בטעמי כוסברה וכמון. הפול היה עדין וטוב, לא עיסה מרקית אלא פולים מבושלים היטב ונימוחים. דווקא שמן הזית היה פחות מוצלח לטעמי. הוא היה עדין מדי וכמעט לא הורגש בתוך סבך הטעמים.

מנת חומוס פול אצל חמודי בעכו

בסך הכל, בתמורה ל-52 ש"ח פלוס תשר בלבד, קיבלנו שתי מנות חומוס (אחת עם פול ואחת עם גרגירים), בקבוק סודה אחד, רביעיית כדורי פלאפל, זיתים וחמוצים ופיתות רכות וטובות.

הארוחה בחמודי הזכירה לנו שלמרות הקשיים והתקלות שבדרך, יש גם לא מעט טעם, יופי ומגוון ב״כאן ועכשיו״. שבעים, מרוצים ומפוייסים המשכנו לטיילת בחוף הים של עכו, לעוד קצת יופי ולבריזה שעזרה קצת עם החום.

9 תגובות על להירגע אצל חמודי בעכו

1. ביקורת מענינת ומועילה, צילום המנות בתקריב מעולה ומשקף היטב את האוכל

2. אני מניח שהמסעדה קשורה למסעדת חמודי בין עכו לקריות שהפכה להיות אצלי אבן דרך בתחום החומוס, המנה מעולה+ חמוצים- עגבניה- בצל+ ירקות חריפים
    והמחירים הוגנים עד נמוכים

3. אני חושב שברוב המקרים תוספת השמן כאילו זית ששמים ברוב החומוסיות רק פוגמת בחומוס. ברוב המקרים זה לא שמן זית טהור. ואם זה טהור, טעם השמן זית משתלט על טעם החומוס.

4. הרמה בחמודי קבועה, וכדורי הפלאפל בהזמנת חומוס הם בונוס. בפעם הראשונה שקניתי אצלם (בפיתה), גיליתי להוותי שאין לי כסף. הם הגיבו במאור פנים, ואני זוכרת ושמחה לחזור.
    לפעמים אני קונה אצלם אוכל ארוז ואוכלת אותו בנסיעה הממושכת ברכבת. כיף.

5. מסעדה טובה ושירות טוב. מלקוח קבוע…

6. מסעדת חמודי היא מסעדת הבית שלנו.
    אוכל טעים, קבלת פנים מאירת עיניים תמיד.
    מקום שכיף לאכול בו ולחזור אליו כמעט מידי שבוע.

7. מסעדה נהדרת, אוכל טעים, שירות אדיב שמשאיר תמיד טעם של עוד.

8. פליליסט בדימוס
    31 במרץ 2018 ב-15:13 //

גם אני מחסידי חמודי. המקום בהחלט מומלץ. עם תשר נדיב השירות הופך מאוד נלהב

9. אכלנו מספר פעמים אצל חמודי. חומוס משובח ופלאפל הטוב ביותר שאכלנו אי פעם. במילה אחת – מעולה