חדש בבלוג

מסעדת שרביני (אבו ג'אנם) נצרת

מדובר באחת החומוסיות המוערכות בנצרת, ויש לזה סיבה טובה: למרות שיש עוד כמה דברים שהם עושים מצוין (כמו שווארמה) החומוס של שרביני הוא אחד משיאי ז'אנר החומוס הגלילי. 

מסעדת עבדאללה שרביני (אבו ג'אנם)
כתובת:
פאולוס השישי 86, נצרת (ליד המשביר)
שעות פעילות:
8:30-17:00 בכל ימות השבוע
טלפון: 
04-6462737, 04-6572689

4 גרגרים

פרסום מקורי: 29.4.2017. עדכון אחרון: 11.9.2018

כבר היינו ממילא בנצרת, ונשארו לנו כמה שעות לשרוף עד לאירוע שהמתין לנו באותו ערב, ואת מכסת הצעדים היומית כילינו על טיול בעיר העתיקה. למרבה המזל, התברר שאחת החומוסיות הכי נחשבות של העיר נמצאת במרחק הליכה קלה, ממש למורדות הגבעה עליה שכן הגסט האוס החמוד בו התאחסנו.

חומוס שרביני נצרת, מבט מהרחוב

כדי לסגור עניין, סיפרתי לזוגתי שגם השווארמה של שרביני (יש תמונה בהמשך) נחשבת לאחת הטובות בעיר, ושהיא תוכל להשביע אך לא למלא אותה יותר מדי, כך שיישאר לה מקום לסעודת המלכים שמצפה לנו בערב.

בשונה מכמה מקומות אחרים בנצרת, החומוסיה של עבדאללה שרביני היא מקום די קטן שמשרת בעיקר קהל מקומי, ומצד שני – זהו גם מקום שאנשים עולים אליו לרגל.

שולחן אצל שרביני

כשהגענו רוב השולחנות היו מוקפים בסועדים ועמוסים בכל טוב, והייתה אווירה נעימה וחמימה. זמן קצר אחרי שהזמנו החלו לנחות על השולחן הצלחות – סלט ירקות טרי, כדורי פלאפל פריכים שטוגנו זה עתה, זיתים וחמוצים, צלוחית עם רוטב מפלפלים ירוקים חריפים טריים וכתושים, ומערום פיתות טובות שבראשו לאפה חמימה.

השווארמה בצלחת שהזמינה התגלתה כהר אימתני של נתחים עסיסיים בעלי קצוות פריכים, והיא הכריזה מייד שאין סיכוי שתצליח לחסל אותה. אני, בשלב הזה, כבר הייתי שקוע כל כולי במנת החומוס שלי.

החומוס של שרביני. מצוין

את החומוס של שרביני כדאי לאכול במינימום תוספות, במהדורה הבסיסית שלו – מנה פשוטה שכוללת גבעה של חומוס גלילי רך עם תלולית של גרגרים נימוחים בפסגתה, טובלת בהרבה שמן זית ומעוטרת במעט פטרוזיליה.

על זה בעצם מדברים כשאומרים "חומוס גלילי" – משחה זהובה חלקה במרקם אוורירי נהדר, עדינה להפליא וטעימה כל-כך שאפשר פשוט לשבת ולאכול אותה עם כפית. או מזלג. או מזלג ופיתה ולאפה וקציצות פלאפל פריכות ומתפצפצות וסלט ירקות טרי.

 

סלט ירקות אצל אבו ג'אנם

השווארמה של שרביני

החמוצים, שאמורים להיות תוצרת בית, היו הפעם קצת מאכזבים, ולאמיתו של דבר גם הסלט והפלאפל הם לא כאלה שהייתם מגיעים בשבילם במיוחד. אבל החומוס של שרביני נמצא בשורה הראשונה של החומוס הגלילי ושל החומוס בכלל.

יש גם קפה על חשבון הבית בסוף הארוחה, אבל היא מגיע מתרמוס – אתם יכולים לדלג עליו ולהמשיך ישירות לאחת מחנויות המתוקים הקרובות, שרובן מאפשרות לקבל את עשרות סוגי הבקלאוות שלהן או חמשת סוגי הכנאפה, עם קפה או תה.

8 תגובות על מסעדת שרביני (אבו ג'אנם) נצרת

  1. חבל שלא צוינו מחירים
    תיאור המקום תואר יפה
    עם ציון מחירים
    הקורא ודאי יותר י הנה
    נראה מקום מדהים
    ואיך אוכל להירדם מגורה?
    ואני במצב של נים לא נים

  2. חומוס ירושלים חדרה. היום עברתי בחדרה על הדרך נכנסתי לחומוס ירושלים. הזמנתי חומוס פטריות אחת המנות הטובות שאכלתי מורגש שזו מנה שמוכנת טרי לכל סועד פלוס צלוחיות רגילות שום לימון חמוצים . הזמנתי בנוסף מלבי אחד הטעימים שאכלתי . הפיתות מצוינות לא הרגילות. בנוסף תה קפה על חשבון הבית . לא שלמתי אז לא זוכר מחירים אבל כמקובל .. סייע לנו בחור נחמד ממושב אליכין לא זוכר את שמו תימני שמתחזק. החומוסיה כשרה למהדרין . החסרון היחידי מבחינתי שהחומוסיה בחדרה. מגיב פה כי לא מצאתי פוסט מתאים יותר

  3. האם חומוס שרביני הוא חומוס חם, כלומר נטחן מגרגרים חמים ?

  4. אז הוא טוחן אותו קר ואז מחמם ? לצורך ההשוואה – האם גרגר הזהב זה חומוס חם ?

  5. כשרוצים שהחומוס יהיה חמים בהגשה, אפשר להשתמש בצלחת חמה או לשפוך קצת מי בישול חמים או להוסיף פול חם, אבל החומוס עצמו הוא בטמפרטורת החדר. כשהחומוס עצמו נטחן ומוגש חם (להלן: "חומוס חם") זה משנה את הטעם והמרקם שלו וכבר מדובר במוצר שונה.

  6. שלום
    היום בעידנינו כתבה או סיקור על חומוסיה
    איזו של תהיה ללא ציון מחירים זו כתבה שאינה שלמה על אחת כמה וכמה
    ב "חומוס להמונים".
    שאו ברכה והמשיכו אני אוהב לקרוא אתכם ממני ליסאי חנן רעננה
    .

  7. בדרך כלל שאני הולך לנצרת אז זה רק לחומוס עימאד. אבל בפעם האחרונה נכנסתי לשרביני, ובאמת החומוס טעים וגם הפלאפל שיותר טעים מעימאד.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*