חדש בבלוג

חומוס בר, בודפשט

אז כן, מסתבר שיש חומוס בר בבודפשט, ולא אחד – רשת. ומה שהכי מפתיע בכל הסיפור: החומוס כנראה לא רע. עלמה ("דברים בעלמה") בביקורת חומוס מפתיעה נוספת מארצות הקור.

Hummus Bar Budapest
כתובות ושעות פתיחה של הסניפים

כמובן שברגע שעברנו לבודפשט וראינו שיש כאן רשת חומוס מצליחה, עם כמה וכמה סניפים, החלטנו שכף רגלנו לא תדרוך בה. סיפרנו לעצמנו שברומא צריך להתנהג כרומאי ובהונגריה נאכל רק קיורטש וגולאש.

חומוס בר, בודפסט

אחד מסניפי "חומוס בר" בבודפשט

תיארנו לעצמנו שהחומוסייה הזו תהיה יקרה ומגעילה, ואולי אפילו יכינו שם חומוס ללא טיפת טחינה (זוועה שיצא לי, לצערי, לטעום בחומוסיות בברלין).

מה יש, אמרנו, לחיות בחו"ל זה גם ללמוד לאכול דברים אחרים.

כמובן שטעינו. בענק. כי עם כל הכבוד לגולאש ולנקניקיות, זה לא הכי אטרקטיבי בשבילי כצמחונית. ועם כל המחשבות האלה על זהות ועל מסע ועל לאכול רק אוכל מקומי, מגיע בסוף הרגע הזה, שבו יש רק אותך ואת הפיתה ומנת החומוס החמימה שמולך היא כל מה שאי פעם רצית עכשיו.

כך הגענו על ארבע, א' ואנוכי, לסניף של החומוס בר בבודפשט באחרי צהריים קרירים. אמרנו שרק ננסה מסבחה, ומצאנו את עצמנו חוזרים, אחת לשבוע, ומלקקים את הצלחות עד תום.

אז איך החומוס, אתם שואלים? ובכן, יכול להיות שאני קצת מוטה עקב המחסור בחומוס במשך תקופה כל כך ארוכה, אבל היה לי טעים-טעים.

מנת חומוס פול בחומוס בר, בודפשט מבט מבפנים על סניף ברשת חומוס בר
פלאפל בחומוס בר, בודפשט המסבחה. הרבה שום

רשת חומוס-בר בבודפשט מנהלת ארבעה סניפים במרכז העיר, שמתהדרים בעיצוב שהוא בין המשונה לחביב ובלוגואים בלתי נשכחים כמו "Hummus is Sexy". המקום מנוהל בידי ישראלי, כך שגם הסגנון וגם השמות של המנות מזכיר חומוסיות ישראליות ("Pargit", "Jerusalem Mix").

מלבד זאת, התפריט כולל גם כמה מנות שלא מגישים בכל חומוסייה בארץ, כמו מרקי עדשים. החומוס עצמו טעים ומתובל, ומגיע במנות נדיבות ועם טחינה נוזלית, לבנה ומהממת. המסבחה גם היא טובה, אם כי היא מוגשת קרה לחלוטין, ויש בה כמות פלילית כמעט של שום.

אני מוכרחה לציין שבשבילי כל המרבה בשום הרי זה משובח, אבל קחו את זה בחשבון אם יש לכם תוכניות חברתיות לאותו יום.

הסלטים הם לרוב הצד החלש יותר של החומוס-בר, אבל האמת היא שזה לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שסלטים זה בכלל קצת חלש בהונגריה. אפשר להזמין סלט ירקות קצוץ דק (שנקרא, כמובן, סלט ערבי), אבל הוא מגיע קר מהמקרר וכנראה נחתך באותו הבוקר ולא באותו הרגע.

מלבד זאת, מאוד חסרה לנו צלוחית של חמוצים שיש בה גם רבעי פלחים של בצל, כי אם כבר חומוסיה בסגנון ישראלי, יש קלאסיקות שחבל לוותר עליהן.

המחירים שונים במקצת בין סניף לסניף, אבל נעים סביב השמונה-עשר שקלים למנה (כולל פיתות, לא כולל סלטים וחמוצים). בהשוואה למקומות אחרים של פאסט פוד בעיר לא מדובר במחיר הכי זול, אבל גם לא בנזק רציני, בעיקר בהתחשב בעובדה שחומוס מערב כמה חומרי גלם שקשה להשיג בעיר (טחינה!).

בסניף הגדול שברובע החמישי (ליד הבזיליקה) אופים את הלאפות במקום וברגע ההזמנה, מה שמשדרג את החוויה והופך את המקום לסניף המוצלח ביותר בעיר.

4 תגובות על חומוס בר, בודפשט

  1. לא ידעתי שעלמה אשת חיל צמחונית..
    לגבי ברלין, תלוי איפה נופלים. אני אכלתי שם חומוס טוב למדי עם טחינה כדבעי,
    בשוארמייה (יותר נכון דונרייה) טורקית.

  2. צמחונית כבר שתיים עשרה שנה, אבל אכלתי כמה דגים במהלך השנים (לא הרבה, נשבעת). לגבי החומוס בברלין- איפה היית כגוועתי שם ברעב בחיפוש אחר חומוס נורמאלי?!

  3. להכנס לחומוס בר בבודפשט זה הרבה פחות גרוע מלהכנס למקדונלדס בבודפשט. זה מוסד שבאמת מן הראוי שכף רגלך לא תדרוך בו.
    וחוץ מזה, אם יש רשת חומוסיות ישראלית בבודפשט, לא הגיע הזמן לייבא לפה בתמורה איזה דוכן לאנגוש או שניים?

  4. דמארי אריה
    18 בינואר 2013 ב-21:39 //

    לכל המבקרים בבודפשט,הייתי במסעדת "חומוס בר" והרגשתי שאני אוכל חומוס אסלי נפלא
    והסחוג המקורי,שלא לדבר על הכדורי פלאפל הנפלאים עם הקוסקוס המחירים הם זולים ואטרקטיביים,לסיכום מומלץ מאוד,שווה ביקור !!

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*