חדש בבלוג

פאוזי פול, פלורנטין

ברחוב אברבאנל, על גבול פלורנטין ונווה צדק וממש קרוב למגדל המכוער, תמצאו חומוסייה קטנטנה ומפתיעה. בעונה הזו בדיוק, בשעות הצהריים, אפשר לפעמים לגנוב שם כמה קרני שמש.

פאוזי פול
כתובת: אברבאנל 3 תל-אביב (ליד רחוב אילת) המקום נסגר ונפתח מחדש בכתובת אחרת
שעות פתיחה:
א-ה' 8-18:00
טלפון: 03-5185023

4 גרגרים

פאוזי פול הפציעה לפני כחודשיים בקצהו הצפוני של רחוב אברבאנל בפלורנטין, בין סמטה 3362 לרחוב 3 (כן, יש מקומות כאלה). מטרים בודדים צפונה מבר ההודנא הפופולרי.

זוהי חומוסייה קטנה במבנה חד-קומתי ישן, אנטיתזה מוחלטת למגדל נווה צדק המכוער, הממלא את הרשתית. מדובר בחלל קטן, מינימליסטי אבל אסתטי ונקי, ובעיקר – יש לו את הריח הנכון. יותר מזה: יש לו את האנרגיה הנכונה. במיוחד בשעת אחר-צהריים מוקדמת כשהמקום נשטף בשמש ומתמלא באנשים.

מנת קומפלט אצל פאוזי פול

מנת קומפלט אצל פאוזי פול בפלורנטין.

היא מרגישה כמו מסעדת פועלים קטנה בפריפריה. התפריט פשוט מאד וכולל מנות חומוס, סלטים ושתייה בלבד. רוב המנות עולות 15 שקלים (סלט ירקות עולה 10 שקלים). אפשר גם לארוז ולקחת הביתה (17 ש"ח לחצי ק"ג חומוס או טחינה, 15 ש"ח לרבע קילו סחוג).

משולשת אצל פאוזי

משולשת אצל פאוזי.

בסקציית השתייה הקלה תוכלו, מלבד החשודים המיידיים, להזמין כוס לימונדה ב-4 שקלים (במילים אחרות: אפשר לשבוע ולרוות תמורת 19 שקלים).

ניכר שמאחורי העסק הזה עומדים אנשים מנוסים. מרגע ההזמנה ועד שהמנה נוחתת על השולחן עוברות דקות בודדות.

יחד איתה מוגשים פלחי בצל, פיתות טובות, חמוצים ורוטב פלפלים לימוני ואם תבקשו גם סחוג ירוק, עם ריח עז וטעם רענן של כוסברה.

פאוזי פול, מבט מרחוב אברבאנל

פאוזי פול, מבט מרחוב אברבאנל.

במספר פעמים שביקרנו במקום, הזמנו בעיקר חומוס-פול ומשולשת. החומוס, משחתי וחלק (מזכיר קצת את חומוס בית לחם הסמוך), טובע בשמן זית עדין. הפול סמיך ובעל צבע כהה, מוגש חם ומהביל. המסבחה סמיכה ונימוחה – ועל הכל, הרבה כמון.

טיפ: אל תהססו להמליח את המנה מעט, או עדיף – לשפוך עליה בנדיבות מרוטב הפלפלים שמשלים אותה ומעניק לה בדיוק את הטעם הנכון. בלי זה הטעמים מעט אנמיים.

אם אתם מהרעבים, סלט הירקות הנאה שמוגש במקום צפוי לסגור לכם את הפינה (על אחת כמה וכמה אם תקחו את ה"סלט פאוזי" ב-15 שקלים, שהוא גם גדול וגם מגיע עם טחינה וגרגרים נימוחים).

בשורה התחתונה, פאוזי פול תאכיל אתכם לשובע, במחיר מגוחך. בלי רוח וצלצולים (וגם בלי קפה או קינוח, מהם יש בשפע ברחוב ויטל הסמוך וסביבו).

25 תגובות על פאוזי פול, פלורנטין

  1. אני שם כמעט מהשבוע הראשון ופאוזי החליף לי את חומוס בית לחם שאני עדיין מאוד אוהב.
    החומוס מצוין וגם מנת המשולש עם המסבחה והפול המהביל.
    הוא יודע לפנק מדי פעם בצלוחית גרגרים עם כמון ע"ח הבית.
    ויש קנקן תה מאחורה לרשות הסועדים וגם קערה עם נענע למי שרוצה.
    הבנדאם פשוט נשמה, יודע לפנק ולתת שירות מהלב.
    הוא מקפיד נורא על הניקיון שם ועובר כל הזמן ומנקה את המטבח והשולחנות.
    לדעתי זאת תחילתה של קלאסיקה,
    איל.

  2. חומוס פשוט ומצוין , ליגת האליפות (:

  3. יאללה, יש תוכניות לשישי.

  4. פנינה אמיתית

  5. בעקבות הביקורת הייתי חייב לבדוק. 🙂
    החומוס טעים למדי, והפול היה לטעמי בולט לטובה. החמוצים בסדר גמור. הלימונדה טעימה ומשתלמת. 🙂
    המנות קטנות יחסית לז'אנר, אבל יש שיאמרו שעדיף כך. בסה"כ יצאנו שבעים, אחרי קצת השלמות מסלט פאוזי. הגודל בהחלט מוצדק בהתחשב במחיר הידידותי.
    לגבי המקום: באנו בשעת צהריים. הדרך היתה עמוסה (גם בחזור), והחניה בעייתית מאד. המקום היה די מלא. אנשי הצוות נראו עמוסים, ותיקשרו בצעקות מעל ראשי הסועדים. האווירה היתה קצת מלחיצה, הזכירה לי את הסניף הקטן של אבו חסן. זה לא מקום לשבת בו לקפה ובקלאווה (וגם לא הציעו), ואכן כל הביקור הסתכם לדעתי בפחות מ-20 דקות.
    פסק הדין: מקום טוב לבוא אליו אם נמצאים בסביבה, אבל לא הייתי בא במיוחד.

  6. חומוס מצויין, אין ספק שצפוי לו עתיד מזהיר. אפרופו פריפריה ברמת ישי ישנה חומוסיה מדהימה בשם "הבוטקה". מי שמגיע לצפון אסור לפספס!

  7. מה שמרגיש נכון זה המחיר.
    הכל מאוד פשטני ועל גבול הממוצע, סביר. המנות קטנות אבל יחד עם הסלט מסתדרים.

  8. יש תנודות לכאן ולכאן. יש ימים שבהם פאוזי רק בסדר ויש ימים שבהם הוא מצוין.

  9. אני וחבר אכלנו בפאוזי פול לראשונה היום. ראשית, יש למיין שלמרות שהמקום אכן נראה נקי, המיזוג היה בלתי מורגש והטמפרטורה בפנים היתה גבוהה ומעיקה.
    ועכשיו למנות עצמן:
    החבר הזמין חומוס+מסבחה – החומוס היה אכיל ודי טעים, אך אופיין בטעמים ניטראליים וחסרי ייחוד. המסבחה היתה מאכזבת וחסרת כל ניצוץ או השראה.
    אני הזמנתי חומוס ופול – גם אני התרשמתי שהחומוס לא רע, אבל הפול היה רע למדי. מדו

  10. מאז שכתבתי את הביקורת ביקרתי במקום כמה פעמים, ואני עומד מאחורי מה שכתבתי. חומוס (ופול) זה גם עניין של טעם.

  11. לקחתי משם טייק אווי עכשיו. החבר'ה היו מאוד נחמדים וקיבלתי את המנה שהזמנתי, משולש (טחינה-מסבחה-פול) במהירות שיא. בעקבות התגובות שקראתי פה, ציפיתי לקבל מנה קטנה, אבל המנה דווקא הייתה ממש נדיבה ואחרי שהפרטנר ואני סיימנו כל אחד את הפיתה שלו, נשאר עוד לא מעט חומוס בצלחת.
    הרוטב החמצמץ טעים, הסחוג בסדר (לא כ"כ חריף) והחמוצים טובים. אם עד עכשיו תמיד אכלתי בחסון, נראה לי שעכשיו אתחיל לגוון. סה"כ – סבבה של חומוס.

  12. האמת הופתעתי ו…לטובה, אחת המנות הטעימות ביותר שניגבתי בזמן האחרון. המנה אמנם קטנה אך ניתן לקבל תוספת ברצון והמחיר, כפי שהיה הגיוני לגבות גם בחומוסיות האחרות. לדעתי אין צורך להמשיך משם עד אבו-חסן וגם פתוח עד שעות הערב.
    נקווה שימשיך כך ויכנס היישר לעשריה הפותחת באזור.

  13. מעולה, נדיב, אדיב וממש טעים. בעיקר הפול

  14. פאוזי ממכר.
    אכלנו שם לראשונה לפני כמעט שנה ומאז אי אפשר שלא להגיע.
    פשוט, טעים וזול. וממכר!

  15. נפלתי בטעות איזה צהריים שם ונכנסתי, להפתעתי בתור אוהב חומוס גלילי (משוואשה) היה ברמה מאד גבוהה סטייל סעיד ואבו אדהם. שאהיה באזור אכנס. יש לו את השיק של החומסיות האמיתיות.

  16. כבר שבועיים בלי פאוזי ואני מתחיל להרגיש את הקריז….

  17. אכלתי שם השבוע בשמנה בבוקר. שמש חורפית נעימה. קצת תיירים. מסגר. כולנו רצינו להתמלא בנעימים.
    אוכל מעולה. שירות מצוין. התענוג הגדול – לא מרגיש כבד במשך היום. רק נינוחות שבעה וזכרון טעים. מסבחה על הבוקר בפאוזי.

  18. עדכון: אין יותר מילוי חוזר בחינם. תוספת עולה 7 ש"ח

  19. חומוסאית
    31 בינואר 2014 ב-22:30 //

    צ'ארל, בשורות רעות אתה מביא. הריפיל היתה אחת הסיבות להגיע לשם.

  20. פאוזי עשה נכון – במקום מנות קטנות מאוד עם ריפיל מבאס (אותך ואת פאוזי), הגדילו את המנות ובלי ריפיל וזהו, לא צריך יותר מזה.
    אני מזמין רק את המסבחה שהיא הטובה בעיר יחד עם משאוושה (כן, טובות יותר מאבו חסן, עדיין קשה לי להודות בכך) והמנה גדולה ויפה וטעימה אש.

    נקודת חובה – לא להזמין בינתיים חומוס – החומוס סבבה אבל המסבחה הרבה יותר טובה ומגיעה במנה גדולה, החומוס מגיע עדיין במנה קטנטונת ודי מעליבה, זה בעצם חצי מנה וממש לא משביע. עדיף להימנע אם רוצים לשבוע.

    עוד משהו ששווה לשפר – כל מנה מגיעה עם שתי פיתות לבנות (רגילות) או פיתה "חומה" אחת, שאני מאמין שהם באמת חושבים שם שהיא מקמח מלא אבל היא לא, זו סתם פיתה רגילה עם קמח חום וגרעינים למיניהם. טעימה אבל לא קמח מלא או משהו. אז אני אומר אם כבר פיתה אחת במקום שתיים, לפחות שתהיה קמח מלא ולא סתם חום.

    חוץ מזה המסבחה מעולה באמת, לא רואה בעיניים אף חומוסיה בעיר חוץ ממשאוושה שכאמור נותנת פייט (אם צולחים את השירות הדוחה שם), הסלט מצויין וטרי תמיד, שמן זית סופר איכותי בלי קונצים, סגל ובעל בית חמודים ומהירים, מחיר זול.

  21. אני לא חושב שהמנה של פאוזי כל-כך קטנה. היא גם די זולה, 18 ש"ח. במחיר כזה פיתה שעולה שקל יותר זה לא עניין של מה בכך, כי שולי הרווח מאד קטנים. והמסבחה באמת לא רעה. בשבוע שעבר הגעתי באיזה יום כשאני מאד רעב והחומוס כבר נגמר, לכן לקחתי מסבחה עם פול. המנה הייתה מצוינת.

  22. פאוזי טעים מאוד אבל נעשה יותר ויותר מבאס ללכת לשם.

    פאוזי עצמו חביב ונחמד אבל המלצרים שם על הפנים, תמיד כעוסים ועצבניים ורבים ונותנים אווירה מאוד לא נעימה. נראה כאילו הלקוחות מפריעים להם. פעם הייתי נוהג תמיד להשאיר טיפ יפה, היום כבר כמעט שלא כי פשוט לא מגיע להם

    מנת החומוס היא בדיחה, באמת לא ברור מה הרעיון להגיש ללקוח מיני-מנה, קטנה יותר מחצי מנה במקומות אחרים. אכן יש ריפיל, שזה אומר לקום ולבקש (המלצר לא יעשה את זה, אתה צריך לקום) ולקבל כף אחת ולחזור לשולחן, ואז אם בא לך אפשר שוב. כמובן שאף אחד לא יעשה את זה יותר מפעם אחת, וגם היא מעצבנת מספיק – לא צריך ריפיל, תן מנה מכובדת וזהו. כמו המסבחה שהיא מנה גדולה ויפה.

    כרגע להזמין רק מסבחה, עד שלא יגדיל את מנת החומוס. ממילא המסבחה נהדרת והחומוס קצת פחות.

    עוד בעיה אולי קטנה אבל מרגיזה היא המפיות – לא תמיד מגישים מפיות לשולחן וצריך, שוב, לבקש או לקום לקחת. לא ברור אם זה נסיון לחסוך או סתם רשלנות, כך או כך זה מרגיז. כולה חומוסיה, באמת לא קשה לספק את הציפיות של הסועדים אבל לתת מפיות ולא לכעוס על הלקוחות שביקשו מפיות זו באמת לא דרישה מוגזמת. למי שבא פעם ב זה לא יפריע אבל ללקוח די קבוע כמוני זה מרגיז מאוד לבקש כל פעם כאילו זו איזו טובה.

    עם כל הביקורת, המסבחה מעולה וגדולה והמחיר סביר, השבוע עלה ל 20. אני מגיע לשם לבד פעם בשבועיים כשאני בסביבה ומשתדל להתעלם מהשירות (אין עיתון אמיתי אבל יש ישראל היום אז אפשר להעביר רבע שעה עם הספורט).

  23. עדכון: המחיר 20 (אבל מאז 2012 עלה בהרבה מקומות), הריפיל חזר להיות חינם.

  24. שיר אלוני
    27 ביוני 2016 ב-08:53 //

    יש לו עוד כמה סניפים עכשיו, יש בעלייה קרוב למטלון

  25. עדכון מנובמבר 2016.
    אכלתי שם היום לראשונה.
    הזמנתי מסבחה שהגיעה מאוד מהר, כיוון שהייתי לבד בשעה 11.00 בבוקר.
    המנה נימוחה וטעימה מאוד.
    מתובלת נכון ויחד עם פלחי הבצל, המלפפון החמוץ, הרוטב הלימוני ושתי הפיתות המנה משביעה בהחלט.
    מחיר: 20 ש"ח בלי תוספת ביצה.

    הערה: כחסיד מושבע של המסבחה של אבו חסן ב-שבטי ישראל ביפו, אי-אפשר לעשות השוואות בין המנות כי מדובר בסגנון אחר לגמרי אבל אם כבר לנסות סגנון אחר – אז פאוזי בהחלט מצדיק את קיומו ושווה את המחיר ללא כל ספק.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*