חדש בבלוג

זיתון – חומוס ותבשילים בשכונת התקווה

שוק התקווה כבר מזמן משווע לחומוסייה. עכשיו הוא קיבל אחת, והיא באה עם תוספות מפתיעות, תבשילים מושקעים ואווירה טובה של אנשים טובים.

זיתון – חומוס ובישולים ביתיים
כתובת: הודיה 24 (פינת התקווה 22) תל-אביב
שעות פתיחה:
 א-ה' 10-17:00, ו' עד 14:30
טלפון: 077-4428040

כבר לפני שנים שאלתי את עצמי – ואתכם – איך ייתכן שאין אף חומוסייה בשכונת התקווה. לא שחסר שם מה לאכול, עם כל השיפודיות והלאפות והמרקים התימניים, אבל איך ייתכן שבשכונה שורשית ועממית כמו התקווה לא יהיה מקום אחד שבו אפשר לאכול מנת חומוס פול טובה?

זיתון. מנת חומוס פול

מנת הקומפלט של זיתון, נכון לעכשיו המקום היחיד בשכונת התקווה שאפשר לאכול בו חומוס-פול.

אז זיתון, לפני הכל, היא החומוסייה הראשונה בשכונת התקווה במהלך האלף הנוכחי (ואנא תקנו אם טעיתי). היא מוכרת מנות חומוס גדולות ונאות במחירים שהחל מ-19 שקלים למנה, כולל חומוס-פול, קומפלט, מסבחה וחומוס פטריות, צ'יפס וסלט ערבי מפואר.

אבל מנות החומוס הקבועות הן רק חלק קטן מהתפריט שכולל גם מנות משתנות – מרקים, תבשילים, בשרים, ממולאים, קוסקוס, קובה, ועוד כהנה וכהנה.

האוכל, כמו שאפשר לראות בתמונות (כאן ובדף הפייסבוק שלהם), מושקע מאד. גם הגשה יפה, גם מוצרים טובים וטריים מהשוק. הוא גם מתומחר בצורה שמתאימה לתקווה (כלומר – אגרסיבית) וגם מריח טוב. מה לעשות שהצלחתי בעיקר להריח אותו, כי אחרי מנת החומוס העצומה לא היה מקום לכלום. רגע לפני שהיה מאוחר, הספקתי לטעום מרק עדשים ולבלוס שתי קציצות פראסה. הם השאירו טעם של עוד.

מאחורי המקום הזה עומדים שלושה "אחים" – אלי וירון שהם באמת אחים ויחי שהוא חבר ילדות. אלי הוא, בין השאר, האיש שבמשך שנים הכין את החומוס של חומוס נחמני הפופולרי, ומעבר לזה הוא בשלן מוכשר ורב-ידע. ירון, צ'ארמר וחייכן, גר שנים בארה"ב ויש לו שתי מסעדות בניו-יורק, "אבל כבר הרבה זמן מה שבאמת רציתי זה לפתוח מסעדה בתל-אביב". יחי הוא תושב השכונה בעברו, ולא שאלתי אבל קיבלתי את הרושם שהוא זה שאחראי על אספקת ה"פרודוקטים".

הם רצו שזו תהיה חומוסייה, אבל גם רצו אווירה של בית וריח תבשילים – עם עדיפות מסוימת לבישול שהוא בשבילם הכי "אמא": אוכל מרוקאי (כולל מנות קדירה שמוגשות בטאג'ין, מדי פעם). הם מסבירים שהקרבה לשוק, אפשרה להם לעשות את זה גם ברמה גבוהה ועם "המוצרים הכי טובים שיש בשוק", ועדיין לשמור על רמת מחירים נמוכה יחסית למה שמקובל בתל-אביב.

החומוס, שלא במפתיע, מציג השפעות ברורות של חומוס נחמני, עם מרקם מעט סמיך וטיפ-טיפה גס, עשוי עם הרבה טחינה. אישית, זה לא סוג החומוס החביב עליי ביותר אבל זה כנראה עניין של טעם. כמובן, חוץ מהטעם יש גם את עניין האווירה ומזה לא חסר בזיתון. זה מקום עם אווירה חמימה וידידותית, שבליווי ריחות התבשילים פועלת עליך כקסם. לרגע, אתם עשויים להרגיש תחושת דז'ה וו, כאילו ביקרתם אצל ההורים בערב חג.

אז מצד אחד, אין ספק שהחשיבות של המקום נובעת קודם כל מתפקידו כחומוסייה היחידה באיזור הזה של העיר. ומצד שני, אם אחזור זה לא יהיה בשביל החומוס אלא בגלל ריח התבשילים.

6 תגובות על זיתון – חומוס ותבשילים בשכונת התקווה

  1. חורי חלב
    5 בפברואר 2014 ב-02:07 //

    עושה חשק ללכת

  2. הי,
    היינו אתמול ואכלנו מסבחה. היתה מעולה!!!!! וגם הגודל שלה יפה מאד! אפילו הפיתות היו ממש מצוינים!
    בקיצור, ממליצה בחום.

  3. הזמנתי עסקית פטריות פוטרבלו אהבתי.החומוס אכן עם מרקם מעט סמיך וטיפ-טיפה גס פטריות הפורטבלו מצוינות, הסלט מצוין מהיותר טובים שאכלתי כנ"ל הציפס . ההגשה יפה סה"כ שלמתי 38 שח חומוס פטריות, סלט , ציפס שתיה , פיתות מחיטה מלאה צלוחיות זיתים מלפוון חמוץ בצל מיץ לימון וחריף. האנשים חביבים . ממליץ ובטוח אעבור שם שוב. השוואה בדרך כלל עדיף לעשות עם מנה משולשת פשוט לא עומד בפני חומוס פטריות אז בפעם הבאה אלך על מנה קלאסית

  4. רק כעת אני מבין שיש שם מעבר לחומוס על הקיר היה תפריט ובו נגזרות שונות של חומוס ל אידעתי שיש מעבר חבל אבדוק פעם הבאה

  5. הפעם הזמנתי חומוס גרגירים וטחינה 21 ש"ח. המנה טעימה מעוצבת בקפידה. המקום מרגיש כמסעדה לא חומוסיה ואכן יש מעבר לחומוס. החומוס נוטה לסגנון הגרוס הכבד לכן מאוד משביע . כמות בינונית אבל המנה משביעה בגלל סגנון החומוס. האם אחזור כן .

  6. חומוס מצויין, במיוחד הקומפלט המצויין עם פול טעים עדין, חלק ורך. החומוס באמת מעט מחוספס ואני אישית מעדיף זאת על משחה חלקה לגמרי. החריף האדום ממש טעים, אבל זהירות שלא ישתלט על החומוס. פיתות טובות, צ'יפס מצויין, וגם המנות הבשריות, חומוס בשר והתבשילים טובים.
    השירות מצויין וממש חברותי ודואגים לסועד עם מילוי חמוצים, מים ואספרסו או תה נענע על חשבון הבית. מומלץ!

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*