חדש בבלוג

אבו חסן החדש: סניף שלישי

לאבו חסן יש סניף שלישי, שפתוח כל היום. הזדמנות טובה לעסוק בתופעת האבו-חסניות.
לכל חומוסאי יש את החומוסיות שלו – הטובה, הקרובה, האהובה. אבל אין כמעט מחלוקת בין אוהבי החומוס : אין על אבו חסן (עלי כרוואן. בכ', לא בק', ככה לפחות מופיע על השלט).

אבו חסן III
שבטי ישראל 18
4 גרגרים

את הסוד של אבו חסן אף אחד לא יודע, ורבים גם פשוט לא מנסים להסביר. החומוס טעים, כמובן. ממש טעים. והמסבחה של אבו חסן היא אולי הטובה ביותר שיש, עד כדי כך שתמיד אפשר לראות שם לפחות סועד או שניים שאוכלים את המסבחה, ככה, כמו שהיא, עם מזלג. שהפיתה תחכה. וגם הפיתות מצויינות, וגם הרוטב החריף שמגיע גם על החומוס והמסבחה וגם לצדן. טעים טעים שאי אפשר להפסיק, וחייבים להיות מאד חזקים שלא לקחת מנה שנייה (מה לעשות שאחת זה כמעט תמיד מעט מדי, אבל שתיים זה תמיד יותר מדי).

מנת חומוס של אבו חסן

ובכל זאת, תופעת האבו-חסניות פורצת גבולות. אף אחד לא יודע מה הסוד של החומוסיה ברחוב הדולפין 1, ואיך זה תמיד מלא שם, ומה גורם לאנשים לעמוד ולחכות בתור, רק לשם האכילה החפוזה, או לשבת על המדרגות או המעקה הצופה לים עם מנת החומוס, העיקר לאכול. בלי כוס קפה אחרי ובלי הסתחבקות עם הבעלים, גומרים הולכים – גם הסועדים וגם העובדים, שברגע שנגמרת הפיילה מרימים את הכיסאות וזהו.

פעם זה היה קורה באזור השעה 13:30 או לכל היותר 14:00. עם הזמן התברר שרגע לפני הסגירה המקום עוד מלא, אז הכינו יותר חומוס ונשארו יותר. אחר-כך הקימו סניף נוסף, במורד יהודה הימית, ברחוב שבטי ישראל 14. גדול יותר, מרווח, פתוח עד 14:30 ככה שאם בדולפין מפוצץ או שכבר סגור, תמיד אפשר להמשיך לשם. בסוף גם זה לא עזר, ולאחרונה (עדכון: ניימן 3.0 מתקן שכבר לפני חצי שנה. איך שהזמן רץ) פתחו מסעדה ממול, בשבטי ישראל 18 (אל תשאלו אותי איך 18 יוצא מול 14, עובדה).

אבו חסן החדש, מעבר לרחוב

המסעדה, "פנינת יפו", מציעה תפריט קצת יותר רחב אבל ממילא מגיעים לשם בעיקר אנשים שרוצים חומוס. אנחנו (שלושה עורכים לשעבר וכתב אחד), לקחנו גם פלאפל וצ'יפס וסלט ליד. שיהיה. החומוס והמסבחה – למקרה שתהיתם – זהים לגמרי למקור. גם התוספות מסביב לא רעות, אבל עד שמגיעים אליהן כבר מלאים בחומוס.

אבו חסן, המסעדה

חלק מהצוות הגיע מהסניפים הקודמים, וניכר שהוא מנסה כמיטב יכולתו לשמר את המסורת ולייבא את האווירה. לפני שהספקנו לדבר, נחתה לידינו ערימת פיתות עם צלחת בצלים. הזמנו. המלצר שואף אוויר מלוא ריאותיו וצועק בכל הכוח (בעברית): "שלוש חומוס, אחד בלי טחינה, ומסבחה". הוא לא באמת צריך לצעוק – שקט במסעדה – אבל ככה הוא רגיל, ואם זה תלוי בו אז שיהיה רעש גם כאן. זה רעש טוב, של אנשים נמרצים ושל רעב לחומוס.

בפנינת יפו, האבו חסן החדש

המנות נוחתות על השולחן. כולם עם חומוס, אני עם המסבחה. אוכל משלי עם מזלג ומנגב מהאחרים עם פיתה. הצלחת הקטנה עם הפלאפל מתרוקנת עוד לפני הצלחות העמוקות של החומוס. כולנו נאנחים. ג' נכנס לטראנס ומתחיל לדבר בעברית פיוטית. אני משייף את שאריות הצלחת של א' עם חתיכת פיתה. צ', בפינה, נראה פתאום גדול וחזק אחרי שאכל חומוס אבו חסן. ניקח חצי קילו הביתה, עם הרוטב החריף וכמה פיתות – שיהיה מה לנגב עד הפעם הבאה.

המסבחה השמימית של אבו חסן

27 תגובות על אבו חסן החדש: סניף שלישי

  1. שמע.עם הצלחה אי אפשר להתווכח.הטבלה והתורים לא משקרים.אכלתי מספר פעמים אצל אבן חסן.אני מעז לומר"דירוג מוגזם".החומוס מאד בינוני בטעם.מנות קמצניות גם לפי התמונה.(ניגוב אחד והגענו לחרסינה).תוספת על חשבון הביית?הצחקתם אותנו.המסבחה טובה אבל "מרקית"מדי.בטוח שהם מכינים פיילה מראש ….היחס ביננו די מגעיל.מרגיש קצת תחושה של "תגיד תודה שאתה נכנס ועוף כמה שיותר מהר".ביצה אין.אבל שוב החשוב ביותר ,החומוס ממש לא משהו.לעומת זאת…באבו אדהם קרליבך.חומוס מיוחד מעולה שאין שני לו,תוספת בשמחה על צלחת חדשה(גם קפה),המסבחה יותר טובה!פחות מרקית,יותר עם אופי ,באה עם צמיג חומוס מסביב ומוכנה לכל סועד בנפרד מולו! ולא בתוך כוך מוסתר.לדעתי חוק העדר והערצה קצת עיוורת יצרו את מיתוס"אבו חסן"
    קצת מתנצל על האופוזיציה אבל בשביל זה הפורום.

  2. אהמ, לא נעים לי לאמר, אבל המקום לא ממש חדש. אכלתי שם לפני לפחות חצי שנה, ועד כמה שאני יודע (מחברים) הוא גם היה פתוח לפני זה.

    מלבד זאת – אחלה פוסט.

  3. שיפתחו סניף בתל אביב, אינעל דינאק. יפו זה רחוק לי. אבו אדהם פתחו עכשיו סניף בצפון אבן גבירול. דגמתי אתמול – נחמד אך טעון שיפור.

  4. נו, יופי, אבל איפה המתכון??????????????????????

  5. עפרה – תיכנסי בעמוד הראשי משמאל לקטגוריה "מתכונים" או שתשתמשי במנגנון החיפוש (למטה)

  6. כל מילה פנינה. אכן אבו חסן נותן את הדבר עצמו ובלי זיוני מח מיותרים. אני מעדיף את המסעדה המקורית, זה כבר נהיה חלק מהטעם לגבי.
    ולתמיר, על טעם וריח אין להתווכח, אבל מאחר שרוב התלונות שלך נוגעות לגודל המנה, אפשר בהחלט לדון בעניין. המנה של אבו חסן בדיוק בגודל הנכון כדי להשביע אבל לא להפיל אותך מהרגליים. לבהמות רעבות אין הגבלה על מספר המנות שאפשר להזמין (בתשלום כמובן). אם גודל המנה זה העניין מבחינתך, אני ממליץ בחום על סעיד בעכו. גם חומוס מצויין וגם נפח מנה של דוד כביסה ממוצע.

  7. החומוס והמסבחה של אבו חסן הם הטובים ביותר שיש.
    היחיד שיכול להתקרב אליהם הוא אבו אדהאם מקרליבך אבל גם לו יש עדיין הרבה לאן לשאוף.
    דרך אגב, אכלתי באבו אדהאם באיבן גבירול וממש התאכזבתי, מנה מלאה בשמן וחסרת טעם.
    עוד דבר:
    חומוס טוב לא צריך ביצה!!!
    חומוס עם ביצה זו המצאה ישראלית מטופשת.

    גם אני מצטרף לקריאות לאבו חבן לפתוח סניף במרכז תל אביב.

  8. מלך החומוס
    23 בנובמבר 2006 ב-10:25 //

    אחלה אתר…בתור חובב חומוס מושבע שיצר את הדירוג (הפרטי) הגדול ביותר של חומוסיות בישראל אני חייב להסכים שאבו חסן הוא בהחלט באחד המקומות הראשונים. בכל נקודה למחשבה- שמתם לב שהטעם לא ממש זהה בכל הסניפים..?

  9. תגובה לעמר.התלונה על גודל המנה היתה שולית!תקרא שוב!התלונה העיקרית על החומוס שהוא בינוני מאד ולגבי המסבחה המרקית והעשויה מראש בפיילות….מסבחה מכינים על המקום לפי הזמנה!לגבי הביצה שהיא המצאה ישראלית:אבו חסן מתעצל להכין ביצים.בשביל מה הוא צריך את הכאב ראש הזה אם חוק העדר מושך אלפים?הרכב מנצח לא מחליפים…אבל לא יעזור ביצה חומה וחומוס זו קומבינה מעולה בדיוק כמו ג'חנון וביצה.לסכום.אני טוען שבאבו חסן החומוס בינוני,המסבחה מרקית ומוכנה מראש,היחס מחורבן,ובנוסף המנה קמצנית.אבו אדהם קרליבך היא האופציה העדיפה בגוש דן.

  10. וואחד חומוס מעפול
    6 בדצמבר 2006 ב-02:37 //

    הפול והחומוס של אבו חסן באמת לא ברמה הכי גבוהה.

    אבל על המסחה אין בכלל מה לדבר… מס' 1 לטעמי. מנה וחצי שם מפוצצות אותו לגמרי. 15 דקות בגן עדן. ולגבי הסניף השלישי – אם אני לא טועה יש שם מסבחה רק ביום שבת, כששני הסניפים האחרים סגורים. האם אני צודק או טועה?

    אגב גם מול מסעדת 'ציון' בכרם התימנים בשוק הכרמל… יש מסעדה קטנה ומעולה עם חומוס נהדר (הביצה דווקא כן מוסיפה), ומסבחה מעולה.

  11. ואללה אני לא לבד!עוד מוטרף שמתוודה כי החומוס והפול של אבו חסן בינוני…לגבי המסעדה מול ציון בכרם.זהו חומוס הסורי.אל תנסו לאכול אותו בלי פול!!!הבלביית ירביץ לכם.הפול מכסה על החומוס שלדעתי בא מקופסא.לא מאמין איך חומוסולוגים מדופלמים נופלים בפח איתו.דוקא החומוס ברחוב המקביל(ישכון )של האחים ששכחתי את שמם יותר טוב אבל לא שוה להתאמץ ולהגיע.

  12. המנגב המתמיד
    7 בדצמבר 2006 ב-19:54 //

    חומוס לא רע אבל יש יותר טובים
    חומוס אבו סלים וחומוס אשכרה=שניהם טובים יותר מאבו חסן ולא צריך ליסוע עד יפו

  13. בן רימוז'
    12 בדצמבר 2006 ב-13:44 //

    חומוס אשכרה זה חומוס בקופסה בתוספת של גרגירים, שום לימון וטחינה.

  14. מסכים.פעם אחת אכלתי באשכרה.לא להאמין איך החומוס מקופסא הזה מצליח למשוך אליו אנשים.תחצו את הכביש.אסף הרבה הרבה יותר טוב.

  15. וואחד חומוס מעפול
    12 בדצמבר 2006 ב-17:44 //

    צריך להוציא מהחוק את המשפט: 'חומוס אשכרה יותר טוב מאבו חסן'

    אמנם החומוס עצמו של אבו חסן לא אלוהי ויש טובים ממנו, המסבחה של אבו חסן היא בגדר גן עדן.

  16. בן ותמיר – תרגיעו. אנחנו כאן בשביל לדבר על החומוס שאנחנו חושבים שהוא טוב, לא להגיד דברים על זה שאנחנו חושבים שהוא רע. חוצמזה שחומוס אשכרה הוא לא חומוס רע כמו שהוא פשוט פחות טוב מאחרים.

  17. ןןלף שךמה
    25 בדצמבר 2006 ב-17:17 //

    למה אין באזור נתניה? אולי יש כידאי לבדוק
    שלמה

  18. יש באיזור נתניה חומוס מעניין – של עוזי, מול החנות של מוטלה שפיגלר. ליד חלפני הכספים.

  19. ישנם גם נשים שמגיעות לאבו חסן לאכול מסבחה מדהימה ,
    למשל אני כל יום שישי מגיעה עם חברה לאכול שם , באחד הסניפים.
    פשוט מדהימה אותי המסבחה כל פעם מחדש, פעם אחרונה אכלתי
    אותה עם 3 פיתות, ולא התפוצצתי, היא קלה כזו ורוטב הפלפל עם הלימון מדהים גם הוא.

  20. ניר נימרוד אלי
    18 באוגוסט 2007 ב-13:52 //

    אין על החומוס של אבו חסן.
    אכלנו אצל סעיד ואצל אבו אדהם אבל הם לא מתקרבים אליו.
    כל שלישי בצהריים אנחנו יוצאים להפסקה של אוכל איכות אצל אבו חסן.
    איך אומרים אצלינו:אין עוד מלבדו.
    כל אוהדי הפועל מוזמנים-זה המעוז שלנו.

  21. מורעל חומוס
    30 באוגוסט 2007 ב-13:04 //

    אבו חסן בינוני :חחחחחחחחחח לא מכיר חומוס עם טעם ממכר כמו שלו. אכלתי הכל הארץ: נצרת , עכו , חדרה , חליל , שריף ,הכל….!!!! לטעמי לטעמם של רוב מכרי.. פשוט לא רואה ממטר. מה שאני חושב שמי שרושם את התגובות הוא בסה"כ בעל מסעדה מתחרה. אבו חסן. תבוא פעם אחת הזכרון של החומוס !!! יהדהד לך …תמיד בטעם היחודי החסר אפשרות לחיקוי ( לא מצאתי ). הלוואי והייתי יודע להכין חומוס כמו שלו. :-). איך בא לי..מסבחה…

  22. ANI ROTZE LSAPER LACHEM ANI GAR B USA 20 SHANA K SHE HA BEN SHELI BA LVAKER OTI ANI TAMID MVAKESH SHE YAVILI CHUMUS MI ABU CHASAN V    HU MAVI LI GAM CHUMUS SHEL ABU ADHAM MI IVEN GVIROL MEOD TAIM

  23. תמיר, לא עדר ולא בטיח. לא צמיגים ולא מרקים. הטעם. רוב האנשים מעדיפים את אבו חסן פשוט כי הוא טעים יותר להם. בכל חומוסייה של אלמנט של עדר ושכונתיות, באבו חסן היא גדולה יותר כי הכל שם טעים יותר.

    לדעתי, למשל, אבו אדהם מבוסס על שיווק ופרסום הרבה יותר מאבו חסן. לצורך העניין, אבו אדהם הוא חומוס של העידן החדש. אצלו, יחסי הציבור קדמו להערכה הציבורית. היזמים ההייטקיסטים שהביאו את הערבי מהגליל, אני זוכר שקראתי על אבו אדהם ארבע כתבות לפני שהספקתי לטעום מהחומוס שלו. והחומוס, איך לומר, נחמד. טעים. נעים. סבבה. אבל לא יותר מזה.

    אבו חסן הוא מהדור הישן. הוא זכה לתהילה שלו בגלל שהמסבחה שלו מרגשת. בגלל שהיא עושה לך את התחושה של חגיגה בפה כמו שעושה סטייק טוב או איזו מנת שף איכותית – רק שזה טחינה עם חומוס ותבלינים ב-12 שקל.

  24. מישהו יודע אם אחד מהסניפים של אבו חסן פתוח בשבת?

  25. חומוס פרווה דליל לא שווה את המוניטין שאבו חסן מתגאה בו…. הוא יכול למכור את זה לתיירים מאכזב מאוד אבל הביקורות כאן הזהירו אותי כך שאין לי למי לבוא בטענות חומוסיות פחות מוכרות הרבה יותר טובות ממליץ על מטעם אל סולטאן בעיר בעתיקה בגדדי יודע להכין סלט במיוחד וכמובן חומוס אסלי שאפו אל בגדדי.

  26. חומוס לצפונבונים חסרי טעם,מוגש עם שמן צבוע בכורכום במקום שמן זית ….

  27. אצל אבו חסן מתרכזים יותר במסבחה המענגת, ופחות בחומוס שכשלעצמו הוא לא רע. למרות שיש יותר טעימים

7 טרקבקים ופינגבקים

  1. חומוס להמונים » מתכון לחומוס?
  2. חומוס להמונים » חומוס: לגברים בלבד?
  3. חומוס להמונים » חומוס אבו מרואן
  4. 有志者,事竟成 » ארכיון הבלוג » המקרר מסריח
  5. חומוס להמונים » החומוס שלי: אבו חסן
  6. חומוס להמונים » חומוסיות נבחרות בתל-אביב והסביבה
  7. חומוס להמונים » חומוס הרצל 2.0: מלך החומוס

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*